Záznam analogizace připomíná v několika ohledech záznam zvuku na magnetickou pásku. Stejně jako magnetická páska trpí zkreslením, digitální záznam trpí kvantizačním zkreslením. Proto použijeme předmagnetizační signál. Magnetofon používá jako předmagnetizační signál ultrazvukový tón, analogizace předmagnetizuje pseudonáhodným šumem v základním pásmu. V obou případech se předmagnetizace při snímání záznamu odstraňuje. V magnetofonu ji odstraní frekvenční omezení magnetického média a snímací elektroniky, analogizace odstraní přesně známý předmagnetizační signál jeho odečtením.
1. V magnetofonu se zadna predmagnetizace neodstranuje, ona na te pasce totiz neni. Voli se predmagnetizacni frekvence takova, aby delka vlny pri dane rychlosti posunu byla dostatecne mala vzhledem ke sterbine hlavy a jejimu rozptylovemu poli, takze predmagnetizacni signal se jednoduse smaze demagnetizaci zaznamove pasky, ktera pri dane frekvenci predmagnetizacniho signalu je 100 %.
2. Mohl by mi autor vysvetlit, co ziskam tim, ze do digitalniho zaznamu pridam bordel, ktery pri reprodukci zase odectu?
3. Analogovy zaznam na digitalnim zarizeni neni mozny, nikdy se nebude jednat o spojity zaznam, jedine, co s tim muzu delat, je pouzit kravsky velkou vzorkovaci frekvenci a pak se to tomu analogovemu zaznamu bude blizit.
4. O cem tenhle clanek, proboha, byl? Clocku, jak jsi od Ronji dospel az k tomuto?
Některé levné kazeťáky měly stejnosměrnou předmagnetizaci, zda se tahle prasárna používala i u kotoučáků, netuším.
Je třeba použít kravsky velkou vzorkovací frekvenci a nezapomenout na bykovsky velký počet kvantizačních úrovní, ale i tak se najde magor s netopýříma ušima, co bude tvrdit, že nejlepší záznam je gramodeska. Pikoškou je, když "netopýr vychvaluje gramodesku, pro jejíž výrobu se použil (starý) studiový záznam ve standardní CD kvalitě.
Donedávna jsem měl za to, že SACD je "CD na steroidech", ale SACD funguje trochu jinak, používá se delta sigma modulaci, docela zajímavá "analogizace", ale pak jsem si uvědomil, že o delta sigma modulaci jsem poprvé slyšel už na střední škole.
Některé levné kazeťáky měly stejnosměrnou předmagnetizaci, zda se tahle prasárna používala i u kotoučáků, netuším.
Nevim, jak moc se stejnosmerna predmagnetizace pouzivala, ale tak, jako byly levne kazetaky, tak predtim byly i levne kotoucaky. Krome stejnosmerne predmagnetizace se take pouzivaly mazaci hlavy s permanentnim magnetem a to take byla sila.
Jde o to co mu pustíte.
Asi tak. Už jsem se setkal s hudbou, kde, zřejmě jako umělecký záměr, byly použity snad všechny neduhy digitálního zpracování zvuku (clipping, kvantizační zkreslení, sílená ztrátová komprese apod.), takže tam by to fakt člověk asi nepoznal nebo by se mu dokonce i ulevilo, protože 64kbps mptrojka by tam část těch věcí asi ani nepustila.
Death Magnetic ja osobne nedokazem kvoli kvalite pocuvat (cd verziu)... to bolo riadne sklamanie, ked som to prvykrat pustil... myslel som, ze slak trafil sluchadla... imho jedina ako-tak pocuvatelna verzia toho albumu je rip z Guitar Hero: https://www.youtube.com/watch?v=6Nfqpr3ygSg
Dik za odkaz, trochu klikani a hec co jsem nasel - decliper :)
https://www.youtube.com/watch?v=oqOljvx9KaM
WIN: http://www.perfectdeclipper.com/download/
OSX/LIN: https://www.stereotool.com/download/
Ad rozdíl ve výškách - u dítěte možná, ale fakticky nikdo přes 40 let věku nemá šanci slyšet přes 13-14kHz frekvence, s pozdějším věkem ještě méně, tedy hodně hluboko pod limity CD. Bohužel toto je realita, se kterou se nedá dělat vůbec nic. Blbé je pouze to, že dost z nejzarytějších audiofilů, které znám, je právě v podobném věku :-)
Tím mimochodem netvrdím, že pro starší nemá cenu řešit kvalitu zvuku, pořád zbývá dost jiných vlastností a třeba háklivost na některé formy zkreslení může i narůstat, tohle reálné je. Ovšem zrovna zlepšení kmitočtového rozsahu směrem nahoru je dost mimo...
Ještě mi ukažte, který z dnešních přehrávačů to CD přehraje tak jak je, tedy ve 44100. Dnešní převodní procesory s tím CD, mp3 a veškerým 44100 obsahem totiž všeljak zakouzlejí, ale drobné odchylky od původního spektra nevyřeší, procesor počítá samý nesmysly. SACD si však ve studiu nahrajou přímo do 48000 nebo násobků, a to je hned jiný kafe, poněvadž převodní procesor nemusí dělat skoro nic.