Přiznávám se bez mučení, nečetl jsem to celé, spíše tak náhodně prohlédl, ale...
Opravdu je to článek o tom, jak z digitálních dat vyrobit analogová s přidaným šumem? S PŘIDANÝM ŠUMEM?
Já taky nemusím mít všechno digitální, taky bych raději lehce šumící televizi, než "Žádný signál", ale vzít digitální obraz a nabalit na něj přidaný šum, abych měl pocit, že žiju 50 let nazpět...?
Tak to je asi individuální. Já nesnáším JPEG artefakty a je jedno, zda je to v obraze nebo ve zvuku. Pěkný náhodný šum nevadí, ten se dá snadno odfiltrovat, ale na vyhledávání vzorů je mozek prostě stavěný, takže artefakty vadí.
Pokud by se podařilo jpeg artefakty (když už teda k disposici není žádný jiný zdroj signálu) pěkně zašumět, tak by to bylo přínosem.
Taky záleží na charakteru šumu, je to vidět na této fotce
https://i.iinfo.cz/images/272/analogizace-2-2.png
Fotka na pravé straně je zašuměná nejvíc, ale vadí to mnohem méně (alespoň tedy mě), než fotka uprostřed.
Zrovna obloha je na wiki zmíněna jako příklad pro kvantizační šum.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kvantov%C3%A1n%C3%AD_(sign%C3%A1l)#Kvantizační_šum
To se používá v nějakých hrách, ne? Že se přidá do scény nějaký šum a výsledná scéna pak působí realističtěji než původní „sterilní“ grafika.
Používá se to ostatně i v umění, kdy různé záměrně vytvořené textury a poruchy - třeba v obrazu nebo na soše - způsobují, že dílo pak na člověka víc působí. Podobně zrno u černobílé fotografie, to je stejný případ.
Osobně mám teorii, že právě tyhle defekty a poruchy způsobí, že pozorovatel začne dílo sám dotvářet a tím dílo „ožije“ a výsledný dojem je hlubší. Ostatně si jej pozorovatel dotváří „na míru sám sobě“. Tohle je něco, k čemu podle mě směřuje i autor článku a i když je možná na hraně duševního zdraví, úplně bych jeho snahu nezavrhoval. Možná by se mohl začít věnovat umění a třeba by pak přehodnotil i svoje pokusy najít technické řešení toho problému. Protože tohle je podle mě spíš téma psychologické, se zřetelným přesahem do spirituality a právě umění.
To se používá v nějakých hrách, ne? Že se přidá do scény nějaký šum a výsledná scéna pak působí realističtěji než původní „sterilní“ grafika.
Jo, občas se to používá, ale že by to vypadalo nějak moc hezky se říct nedá. Tj jako se vším, když se něco objeví, tak se to zpravidla přehání a až potom se s tím naučí decentně pracovat. Jak jako motion blur. Dává se to kde kam už 20 let ale hezky to vypadá tak 2 roky (nebo alespoň před dvěma lety jsem to už nemusel vypínat).
Tohle je něco, k čemu podle mě směřuje i autor článku a i když je možná na hraně duševního zdraví, úplně bych jeho snahu nezavrhoval.
To jsem fakt jediný, komu se ten článek líbí? Pochopitelně všichni víme o koho jde, víme, co dokázal. Má svůj styl a podle mě jen tak trolí (tím stylem) v tom nejlepším slova smyslu. Marně přemýšlím, kdy jsem naposledy četl v nějakém magazínu článek, kde autor používal svůj vlastní program, nastudoval si to a něco o tom napsal. Jako neříkám, že clock je jediný. Nevidím nic na hraně duševního zdraví.