Jen přidám poznámku k GPS. Můj telefon má občas horší příjem GPS, proto jsem hledal, jak to vlastně funguje v Android auto.
Pokud je telefon připojen k Android Auto a vozidlo má vlastní GPS, může ji Android auto použít, informace v protokolu jsou. Ale záleží na každé aplikaci. Co jsem zjistil, Waze používá vždy mobil, zatímco Google mapy použijí GPS auta, když je k dispozici.
Zajímavá věc je např. v dlouhém tunelu. V předchozím autě jsem měl zabudovanou navigaci, která vždy věděla, kde se v tuneu nachází. Měla přístup k většímu množství informací z auta jako je aktuální rychlost apod. Když jsem jel na navigaci jen s mobilem, nebyla poloha přesná. V těch krátkých to problém není, ale třeba v Alpách vás to může mrzet.
Vím, že dnes existují v tunelech majáky, které dokáže třeba Waze využít ke zjištění polohy. A myslím si, že AndroidAuto může dělat podobné fígle, jako vestavěná navigace. Což dokazuje i to využití GPS jednotky auta místo té v telefonu...
Protože navigace v autě mé přístup k senzorů z auta.
Funkcionalita odečítání rychlosti z diagnostické zásuvky skrz OBD 2 je poměrně jednoduchá. Není třeba ani speciální majáky v tunelch (což tlačil Waze).
Stačí pouze OBDII adaptér z číny do 100 Kč (samozřejmě nefunguje v každém modelu auta, ale ve velkém množství aut ano od roku cca 2002) a telefon s Bluetooth.
Problém s nepřesnou rychlostí se dá řešit na úseku mimo tunel, kde se zkalibruje naměřená rychlost od kol s rychlostí GPS a dál se přepočítává.
Myšlenka dobrá a praktická, ale nikomu se do toho zatím nechtělo:
https://github.com/osmandapp/OsmAnd/issues/3204 (implementace pro OsmAnd navigaci)
5. 11. 2020, 22:01 editováno autorem komentáře