Protože při řízení potřebujete úplně jiné ovládání a funkce. Jde taky o bezpečnost, byť se to může zdát omezující.
Jak už tu bylo psáno, AA umí využívat GPS z auta, umí interagovat s infotainmentem (oba systémy se např. dělí o přístup k ovládání hovorů), aplikace můžete ovládat ovládacími prvky na rádiu (např. "kolečko" - jog dial). A to celé by mělo fungovat kompatibilně déle, než je životnost spotřebního telefonu.
Nepochybuji vůbec, že tím Google vytlačuje konkurenci, ale existují zároveň i opravdové důvody, proč je to správná cesta. Osobně jsem rád, že se do auta dostal Google a Apple, je to furt lepší, než když byl člověk odkázán na tovární navigaci. Ty byly sice lépe ovladatelné (ve své době - nelze srovnávat s dneškem), člověk by překousl i cenu za aktualizace (nádrží proleju víc), ale automobilky se na ně po pár letech vyprdnou a začnou být k ničemu.
Trochu očekávám, že jakmile začne být běžnější, že lidé budou připojovat telefony do infotainmentů, auta tak získají přístup k mobilním datům "zadarmo" (z pohledu automobilky), tak přijde fáze, kdy budou opět automobilky dělat psí kusy, aby lidé používali jejich interní systémy (které se třeba vyrovnají funkcemi android autu a apple carplay).
Me stve, ze vetsina lidi je tak tupa, ze vyrobci musi omezovat funkce v zajmu bezpecnosti. Napr ta bezpecnostni prestavka pri ovladani Spotify je podle me vic nebezpecna, nez bezpecna. A prizpusobeni ovladani pro auto by mela resit aplikace. Takze v normalnim rezimu se ovlada normalne, pri pripojeni k auto by mela nabidnout rozhrani pro ovladani z auta. K tomu vyrobce aut fakt nikdo nepotrebuje.