Vlákno názorů k článku Android Auto: nevšední systém pro všední auta od robot0001 - Jakozto mnohalety uzivatel Apple CarPlay jsem clanek rychle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2020 10:26

    robot0001

    Jakozto mnohalety uzivatel Apple CarPlay jsem clanek rychle precetl. Sam nemam Android, a tak me zajimalo jak jsou si podobne / odlisne.

    Je zrejme ze odlisnosti je vice nez dost, ta technicka implmentace zjevne nebude totozna.

    Zajimave je ze by navigace v aute byla kompletne oddelena od navigace v telefonu. Nepripada mi to ani trochu logicke a ve svete Apple CarPlay se mi to nikdy nestalo (pouzival jsem Waze, TomTom, Apple Maps, Google Maps - davam prednost TomTom, ale kazde ma sva pro a proti).

    Chapu to spravne, ze na Andoridu jsou to dve nezavisle instance aplikace - tj. jedna instance pro telefon a druha instance pro Android Auto?
    Pokud je to reseno takto, potom je to vyrazne horsi technicke reseni nez to od Applu - tam bezi jedna instance te aplikace, ktera ma jakoby "dve obrazovky" tj. na telefonu vidim a pouzivam telefonni rozhrani, v aute vidim a pouzivam rozhrani ve vozidle).

    Jeste bych poznamenal zajimavost, kdy v nekterych autech se rozhrani ovlada bez dotyku pomoci ovladacu v aute (napr. muj Mercedes E pred faceliftem).
    Muzu rict, ze byt je ovladani dotekem rozhodne lepsi, je i ovladani bez doteku s Apple CarPlay velmi dobre pouzitelne a pro vetsinu pripadu celkem pohodlne. (ale rozhodne preferuji touch). Kazda funkionalita je dostupna, nikdy se mi nestalo, ze bych neco nemohl ovladat bez touch rozhrani, coz stoji za zminku.
    Predpokladam ze Android Auto to umi taky, a tak by me zajimalo jestli take tak dobre.

    A ponechme radeji stranou ze Google rozdeli Youtube Music ze pro Android Auto vyzaduje Premium. Prijde mi to nehezke a na Apple platforme jsem se s tim zatim nesetkal, ale kdo vi, mozna to tam je take, jen o tom nevim (Youtube Music nepouzivam).

  • 9. 11. 2020 11:47

    Vlado

    "Chapu to spravne, ze na Andoridu jsou to dve nezavisle instance aplikace - tj. jedna instance pro telefon a druha instance pro Android Auto?"

    Nie. V telefóne mám nainštalované iba jedny Google Maps, ktoré majú na obrazovke telefónu nejaké použivateľské rozhranie a na obrazovke infotainmentu majú iné (jednoduchšie a prehľadnejšie).

  • 9. 11. 2020 14:51

    robot0001

    Myslim, ze jsem se vyjadril trochu nejasne.
    Takto to funguje v CarPlay take.

    Ale pro me osobne zustava otazkou, zda by vubec bylo technicky mozne v carplay navigovat na telefonu jinam nez na displayi v aute. Podle me to mozne neni (zadna navigace to nedela) a pokud by to tak nechtel nekdo implementovat, dost mozna by se vyvojar dost zapotil a kdo vi, zda by to vubec bylo mozne (asi ano ale hlavne je tu otazka proc by to nekdo vubec delal).

    Otazka instance byla smerovana spise na programatorskou implementaci / na vyvojare kteru maji s CarPlay / Android Auto zkusenosti - zda v telefonu bezi jedna aplikace s nekolika vstupy / vystupy (CarPlay se tak minimalne z uzivatelskeho pohledu chova, napr. sestrelenim aplikace se sestreli na telefonu i v CarPlay).
    To ma totiz samozrejme dopad i na efektivitu samotneho reseni (napr. narocnost na pamet RAM apod.)

  • 9. 11. 2020 14:15

    Svatopluk Vít

    "Jeste bych poznamenal zajimavost, kdy v nekterych autech se rozhrani ovlada bez dotyku pomoci ovladacu v aute (napr. muj Mercedes E pred faceliftem)."

    I v článku je to zmíněno - spoustu věcí je možno ovádat tlačítky infotainmentu v Toyotě, která je má. Takže to funguje identicky.

    9. 11. 2020, 14:20 editováno autorem komentáře

  • 9. 11. 2020 14:54

    robot0001

    Jasny.
    Co jsem chtel rict je, ze me u CarPlay zaujalo ze 100% funkcionality vsech aplikaci bez vyjimky je pres "ne-dotykove" rozhrani / tlacitka, kolecka apod. vcetne tlacitka "back" atd. coz me osobne prekvapilo. Ocekaval jsem, ze nektere funkce budou proste nedostupne.
    A tak jsem se spise chtel poptat, zda je tomu tak i u Android Auto?