Flatter je utopická myšlenka ze všech důvodů které můžou člověka napadnout. Ale že je koupí Eyeo známé kontroverzním adblo--em plus, který měří "dvojim metrem", to je velmi zvláštní. Osobně, i když můj názor neni důležitý, si neumám přšdstavit jak to bude fungovat a jak to vydělá ... .
Tj ..., zatim to spis vypada, ze blokovani reklamy zacina ty adnetwoorky pekne valcovat co? Mno kdo chce kam ... bejvaly casy, kdy provozovatel reklamniho systemu !!!platil!!! uzivatelum za to, ze tu reklamu do !!!svyho!!! pocitace (a pres svoji linku) vubec pustej. Pricemz ne zrovna malo, klidne to mohlo (tenkrat) hodit dolar za hodinu.
To neresi zadavatel ani dneska, jinak by totiz davno zadnou reklamu nezadaval. A dokonce to neni v zajmu PR ... protoze by se pak mohlo zjistit, ze vsechny ty prachy co se jim davaj budou evektivnejs vyuzity na hajzliku k vytirani ...
A nevim jak ty, ale ja si novou lednici kdyz sem si vcera jednu koupil vazne kupovat nebudu, coz je presne to, co mi bude cpat reklamni system kdekoli ... a coz je jeden z duvodu, proc pocet lidi ktery to zabokujou leze uz k 50%.
No bohuzel to neni tak jednoduchy. Marketaci maji "novej" buzzword (konverzni pomer), obcas ho (zamerne) zamenuji treba s proklikovosti nekam. No a proklikovost zvysuji tim, ze zvysuji otravnost reklamy (za ucelem snizeni moznosti tu reklamu prehlednout). Jinde pak delaji übersledovací služby aby ti ve výsledku nabízeli to o co se zajímáš (v mém případě často to co už jsem si koupil a v dohledné době znovu nekoupím...). Možná jsou to jenom chabé pokusy, ale já se bojím toho, že ty jejich pokusy fungujou docela dobře na nemyslící bytosti. Myslící bytosti se brání a v dobré víře nástroje k obraně poskytují i bytostem nemyslícím. (Není to takhle černobílé, ale princip je zřejmý).
Parkrat sem se nachomejt k jednani s reklamkou. Pokazdy sem nadhodil, ze zakaznika naprosto nezajima, jestli tu reklamu zobrazej 100 lidem nebo miliarde, ale zajima ho, kolik zakazniku si na zaklade ty reklamy neco koupi. A pokazdy radsi utekli.
Delal sem neco pro nejmenovanou automobilku a bavil sem se se sefem jejich PR. Narovinu rikal, ze jediny co realne a meritelne funguje je sleva. Ale ze pro nej jako sefa oddeleni je zdaleka nelepsi reklama v televizi. Je to totiz zpusob, jak utratit hromadu penez (ze kterych se pocitaj jeho premie), aniz by naprosto kdokoli byl schopen naprosto jakkoli rict, jestli to melo byt nepatrnej vliv.
Cokoli co se da spocitat je pro PR smrtici, protoze se pak ukaze, ze ten jeden zakaznik stal vic, nez kolik utratil. Pricemz pri osloveni konkretnich lidi, navic na zaklade zcela konkretnich parametru (v pripade ty automobilky kontaktovali klienty s auty nad 5 let, ktery byly za posledni rok v servisu ... meli konkretni modely ...) jim to delalo nejaky 1-3%, a to se k tem 3 dostali jen v pripade, ze tem lidem neco zadarmo nabidli, a tykalo se to toho, ze ten clovek prisel, a nechal si udelat nabidku ... ne ze neco koupil.
A to jeste nevedeli, jestli ten clovek prisel proste nahodou, nebo na zaklade toho osloveni, protoze to je informace, kterou zpetne z tech lidi stejne nedostanes.
Takze zhruba v tehle intencich "funguje" reklama.
@čumil
To že něco měříš, ještě neznamená, že ti to k něčemu je a že to dává opravdu relevantní informace.
Zjisti si co jsou konverze a jaké jsou možnosti jejich vyhodnocování. Rozhodně neexistuje přímá, ani nepřímá, úměrnost mezi reklamou a nákupem. FB a Google jsou sběrači statistik a prodavači zobrazení reklam. S obratem přímo nic společného nemají a za nic ti taky neručí. To že si zaplatíš nějakou reklamní kampaň neznamená automaticky zvýšení tržeb a i jsem to viděl na vlastní oči - ale byznis jel dál, jenom se kampaně nijak neprojevili. Ani skrze FB, Sklik, Adwords, ani v obratu za dané období. Jenom se utratilo za kampaně.