Pripojeni pro Apple CarPlay pres bluetooth nechybi, co jsem vypozoroval tak to zalezi od vyrobce auta jak to implementuje (jinak receno v nekterych autech mi to nefunguje, v jinych ano).
https://support.apple.com/guide/iphone/connect-to-carplay-iph6860e6b53/ios
Jen potvrzuju - to, jestli AA nebo ACP funguje bezdrátově není vaše volba, ale máte ji nadiktovanou výrobcem auta. Prostě Toyota nepodporuje bezdrátové připojení k autu pomocí AA nebo ACP.
Mám praktickou zkušenost s Fordem (modelem Edge) a z doslechu vím o připojení některých nových modelů Škoda a BMW. Rozhodně je bezdrátové připojení v menšině. A opět zdůrazňuju, je to volba výrobce auta, předpokládám, že hlavně půjde o poplatky, které jsou asi v případě bezdrátu vyšší než kabelem.
V Škoda Octavia IV používam bezdrôtové ACP denne, funguje to bez problémov. Nasadnem do auta, telefón je vo vrecku, bunde, batohu... Všetko funguje (dokonca aj slávny infotainment Škoda/VW na mojom kuse).
Pri krátkych jazdách po meste som rád, že sa vyhnem káblu, nech zbytočne nedochádza k nabíjaniu baterky. Pri dlhých jazdách pripájam káblom, pretože chcem nabíjanie (navigácia cez ACP má samozrejme nejakú spotrebu energie).
Bezdrôtové nabíjanie mám v aute tiež, ale nefunguje to dobre. Jednak to ledva zvláda držať baterku na rovnakej úrovni a do toho je telefón horúci. Už sa mi stalo, že ACP prestalo fungovať, lebo sa telefón prehrial a celý bol v režime "nebavím sa, potrebujem sa schladiť". Stalo sa mi to s viacerými modelmi iPhone ale neskúmal som, či je chyba v nabíjačke alebo telefóne.
To používanie GPS automobilu mi príde ako dobrý nápad, malo by to mať lepší signál a nežrať energiu mobilu. Teda ak ho auto má. Viem, že niektoré autá majú AA/ACP, ale vstavanú navigáciu nie, takže predpokladám, že nebudú mať ani GPS modul.
Myslím, že všechna auta prodaná od roku 2018 (od 1.4.) mají systém eCall, jehož součástí je i GPS modul. Takže si myslím, že ho bude umět AA využít.
https://www.asistencnisystemy.cz/co-umi-a-jak-funguje-nouzove-volani-ecall
Já mám vyvedený kabel do zavíratelné přihrádky na středovém panelu. A mimochodem na řízení s automatem není pomalu ani potřeba autoškola, zato umět dobře se spojkou a vědět kdy a jak správně zařadit, to už nějaké umění je, takže doufám, že to "retro" bude vždycky aspoň v nějakém normálním modelu dostupné.
Jen taková perlička - víte, že v česku si můžete v autoškole udělat ŘP jen na auta s automatem? Nesmíte pak řídit auto s manuální převodovkou, ale o to jsou jízdy a vše jednodušší.
Viz třeba https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/zajem-o-ridicaky-na-automat-roste-do-auta-s-manualem-pak-ale-takovy-ridic-nesmi
Ve svycarsku uz to chteji zrusit. V US to neresi. Nejak nevim proc by mne to melo v cesku aktivne zajimat ( ten cesky mam skutecne B-automat). Posledni dve firmy u kterych jsem zamestnan mi bud pronajmou ridice nebo si muzu vybrat z autopujcoven se kterymi maji smlouvu. Vzdy tam nejaky krap s automatem bude. I kdyby to byla schade.
Kvalifikacni zkousky z nastaveni klimatizace by se zde vsak hodily :-)
Co si přečetl a nepřečetl nevím, jezdím s automaty i manuály a ani po několika letech jsem nepochopil, proč automaty řadí tak pitomě jak řadí. A to jak eCVT (to je trochu lepší), tak obvykle úplně strašné DSG na druhé straně spektra. Fakt nechápu, proč bych měl na autě kromě všech blbostí, co v něm jsou přesvědčovat ještě zatracenou převodovku, aby dělala alespoň trochu to, co chci a to i během běžné jízdy.
Nebude casem dostupny. Mozna jen volba stupnu. Nevim co jste v autoskole delal, ale ja kdyz vzpominam ( nebylo to v CR) tak razeni se resilo jen namatkove a u motorkaru a rozhodne vetsi objem toho co se clovek naucil s razenim nesouvisel. Jinak nikdo ze studentu snad ani manual nemel. A to uz jsem dedek. Manualy toto maji spocitane a vyrabet se pomalu prestanou. A to bez politicke vazby na spalovaci motory.
Je to asi fajn vec u veteranu, ale toho nema clovek jako provozni auto ktere musi byt prakticke.
Jako neresite nastaveni smesi, neresite jestli je motor studeny, teply nebo uchlastany, neresite otacky volnobehu, neresite ani nastaveni pro typ paliva tak neresite razeni. Stejne tak u modernich manualu neresite ani meziplyn diky synchronum.
Zavodnici pouzivaji take alespon dvojspojku + sekvencni razeni kdyz ne plny automat. Protoze clovek nema tak rychle reakce.
Rika se tomu pokrok. Jinak take je to kvuli velkemu provozu kdy ridic se ma co nejvice soustredit na rizeni - napr. resit pojizdeni brzdou, priprava hned dupnout na brzdu bez mezioperaci , neresit chcipani v kopci pred narvanou krizovatkou, neresit radu rozkvedlavacu nez se rozjedou a minimalne jeden vam po uvolneni spojky vyrazne couvne atd, neresit ze mate zas jine auto s jinak fungujici spojkou a jinou zpateckou ci jinde pakou , neresit ze jste zrovna nalozen atd. Nemuset taky premyslet nad brzdenim motorem a jestli je efektivnejsi brzdit motorem, komb
3. 3. 2023, 12:13 editováno autorem komentáře
Plus ak ma auto byt schopne nejakej rozumnej samostatnej jazdy tak to bude naviazane na automaticku prevodovku, lebo mechanika pakoveho ovladania sa blbo automatizuje (aj ked to je mozne).
Automat umoznuje aj kopec low-tech vychytavok, ktore s manualom mozne nie su alebo su o rad obtiaznejsie - okrem spominaneho rozjazdu do kopca aj automaticku "rucnu" brzdu, spomalenie pred narazom do prekazky, tempomat...
A taky jsou situace, se kterými si běžný automat neporadí, zatímco zkušenější řidič s manuálním řazením a citem pro spojku ano.
Kupříkladu jsem viděl, jak se zahrabalo auto s pohonem všech kol do bahna polní cesty v místě, kde by řidič auto prostě rozhoupal a vyjel na pevnější terén. Problém je, že té automatické převodovce obvykle nemáte jak říct, co máte v úmyslu...
Ridic si asi neprecetl navod. Pres 20 let stary kram s hloupym automatem se da pres vnuceni stupne a citlivou praci s plynem v pohode vyhrabat. Ma to i rezim na prokluzovani spojky aby se dalo kopat. A to je vrak.
Moderni prevodovky jsou na tohle vybaveny mnohem lepe pres automaticke detekce prokluzu kde neni nutne ani volit rezim. Obvykle je ale na vyhrabani treba volit jiny rezim prevodovky v nejhorsim pripade vrazit stupen. U moderniho auta samozrejmost.
Umyslne neuvadim spickova reseni treba u Defendera a prace s diferencialem. To je jiny level.