Podle mne se jak ATi tak NVidia bojí zveřejnit zdrojáky toho objektového (proprietárního) kódu z jiných důvodů než z důvodů nějakého know-how. Možná by jsme se dozvěděli, že rozdíl mezi GF5200FX a GF5600FX je pouze jinak naprogramovaný registr, který říká že 5200FX tiká na 350MHz a 5600FX na 450MHz a pro 5600FX připni ještě jednu texturovací jednotku, ale jinak jsou to v principu úplně stejné čipy. Něco podobného tady bylo s grafickou kartou STB Velocity 100 založená na Voodoo3 čipu, ale oficiální ovladače zapínali pouze jednu TMU a pouhou změnou v registru windows se dala zapnout i druhá TMU.
Souhlas, Intel grafika je asi vůbec to nejlepší pro Linux, výkon sice žádný zázrak ale akcelerace naprosto bez problému a bez nutnosti zavšivování systému nějakým pochybným binárním modulem.
Díky, až budu potřebovat odvšivit kernel, tak se na Vás obrátím, zatím v něm mám několik stabilních komerčních modulů, které jsou dostatečně stabilní a neprošly vývojovým cyklem EXPERIMENTAL->DEPRECATED->OBSOLETE jako třeba devfs, který bez podobných poznámek v kernelu nikdy nebyl. A až přijdete s kartou, která umí na 1920x1200 900fps a bude ji dělat intel, dejte mi vědět. To ovšem neplatí v případě, že intel nvidii koupí stejně jako to udělalo amd s ati...
Promiňte nějak jsem to zestručnil, třeba glxgrears spuštěné ve fullscreen na monitoru s tímto rozlišením mi reportují právě čísla okolo 900 frames per second.
To si vubec nejsem jisty... render probiha afaik hlavne v procesoru a pokud nemate kartu s podporou veci jako je akcelerace pro dratovy model, tak prinos pri praci v nejakem 3d builderu (nemusi to byt zrovna maya) taky nebude nijak znacny, consumer-level grafarny maji napr. s dratovym modelem myslim celkem problemy...
Ale vzdycky nakonec narazite na scenu, ktera bude mit tolik trojuhelniku, ze uz se nebude pri vytvareni moc plynule prekreslovat... v principu se takova vec imho musi resit jinak...
Pokud se nekdo zivi 3d modelovanim (coz moc lidi imho neni), ten si nahraje driver od vyrobce grafarny... jinak kdo nepotrebuje hrat hry, tomu ten driver od intelu staci. ;)
podla prispevku je zrejme, ze s tym nemate moc realnych skusenosti.
Na pocudovanie je vela ludi, co ich toto trapi a zivia sa tym a su na Slovensku...
len vysledok na krabici produktu je niekto iny...
outsourcing :)
Diky, ze jste me poucil o tom, ze v te nemam prakticke zkusenosti... v cem konkretne byla ta bota? V tom, ze render probiha prevazne v procesoru? Nebo v tom, ze spotrebitelska rada grafaren ma problemy s wireframe? Jo, nekdo se 3d modelovanim zabyva, ale tech lidi je minimum, je to stejne zcestny argument, jako kdyz DTPaci vysvetluji, proc je Gimp na nic... proste lidi co potrebuji zrovna tohle je malo... Proc si myslim, ze se nejedna o fps jsem napsal jinde ve vlakne. ;)
Nemusí to být nutně kravina, důležité je, že to ta karta *spočítá*, glxgears jsou všeobecně rozšířené a předpokládal jsem, že bude vhodné zmínit hodnotu z něčeho, co známe poskytne představu o rozdílech mezi akcelerovaným a neakcelerovaným driverem.
Ja jsem pochopitelne nemyslel, ze neni rozdil mezi akcelerovanym a neakcelerovanym driverem! Spise to, ze kdyz nedoslo k zobrazeni, tak se imho nejedna o FPS.
U her treba je dulezite nejenom to jestli scenu karta spocita, ale i to jestli se stihne vejit do okamziku, kdy se bude obnovovat obraz na monitoru protoze se muze stat, ze karta zacne stihat "kazdou druhou" synchronizaci a FPS tim klesne na polovinu (uvadim jako priklad toho, proc si myslim, ze o FPS nema smysl mluvit pokud nedochazi k zobrazovani... ale cele je to dost OT :) ).
Jinak si ale taky myslim, ze kdo nechce hrat hry (ja ano, takze mam driver od nVidie), tak mu asi staci driver od Intelu. ;)
Jojo, devfs byl skvely vtip (nikdy jsem na nej nepresel, pouzivam staticky strom zarizeni jeste ted). Nutno ale rict, ze vetsina ovladacu v kernelu je v podstatne lepsim stavu.