Tak veru :) A tych modov co je k tomu, proste parada. Este aj dnes po tych rokov ju stale hram. Asi prva hra ktoru som si oficialne kupil :) Najradsej hravam mod RedOrchestra. Skoda ze upadol do zabudnutia a najst niekoho online co to hra je velmi tazke.
Mě taky...ale myslim že OpenArena je lepší(i když teda škoda, že dlouho nevyšla nová verze). Pamatuju že na ZŠ jsme měli Quake 3 Arena Demo a hráli to tak 4 lidi (z 20), pak jsem doma našel OpenArenu, ve škole za cca dvě hodiny stáhnul a po týdnu začal hrát a pobízel spolužáky aby se taky připojili...lavinový efekt fungoval a během měsíce nebyl člověk (nejen v naší třídě, spíš na celym 2. stupni), co by tu hru nehrál! To že hrály i holky pro mě bylo docela překvapení. Navíc jsme občas hráli ve starší učebně (spojená s novější) na PC s 1GHz CPU, Win 2000, necelých 100Mb RAM a sotva několik Mb grafikou - asi 2 PC OpenArenu neutáhly, ale ostatních asi 8 to utáhlo (i když pravda, na horší detaily) bez problému...tak jsme si zjistili kdy jde Áčko do první učebny a Bčko do druhý a...během chvíle hráli všichni do jednoho :) vim že někdo tam dokonce nakonec dostal normální Quake 3, ale i tak to nemělo takovou oblibu jako OpenArena.
Kdybys byl co k čemu, přečetl by sis, co revolučního přinesl Cube2 engine. Je to hlavně možnost rychlé editace map -- a to i pro začátečníky. Bez toho by tu tahle hra ani nebyla. A ty bys tu nemohl paštěkovat...
Co má editace map společného s grafikou? Grafický dojem ze hry je takový jaký jsem řekl.
"vynikajúce grafické spracovanie", "Hoci grafické spracovanie nejak nevyčnieva z davu, je na úrovni" podle mého prostě neplatí. V porovnání se současnými hrami jde prostě o -nebudu používat sprostá slova - loosera. Tedy alespoň pokud autor tím davem nemyslel linuxové hry a ne hry obecně...
Btw. nejsem názoru, že by byl Cube2 nad úrovní dnešních podprůměrných komerčních enginů...
mofo, mofo. Ty jsi to predstavujes jak Hurvinek valku. Mas poneti, jak narocne je udelat AAA engine? Prave proto se pouzivaji a zdokonaluji ty stavajici, coz stoji opravdu, ale opravdu velkou hromadu $$$, at uz naprogramovat nebo koupit. Plus fyzikalni engine a praci neklika desitek profesionalich vyvojaru, level designeru, grafiku, testeru, projektovych manageru atp.
Tenhle clanek (a ty ostatni o hrach na Linuxu) imho chteji ukazat komunite i ostatnim, ze na Linuxu existuji i zabavnejsi aplikace nez Emacs nebo GCC. Protoze prave hry mohou pritahnout uzivatele, kteri zatim pari na widlich. Jasne, zatim je herni linuxova herni oblast na pocatku, ale Rim take nebyl postaven za den, nemylim-li se.
je hrac, ktery si chce hrou odpocinout, a pak hrac, ktery u toho sedi cele dny... ja se radim do prvni skupiny a tudiz je mi uplne jedno, jakou ma co grafiku - s velkou radosti forbesim urban terror, enemy territory, et true combat, xmoto, battle tanks (pod windows), open transport tycoon a podobne. dulezite je, ze je proste sranda - ze mi na mape pobihaji kosticky fakt neresim...
Já myslím, že vzhled se dnes dost přeceňuje (na hrách) a zapomíná se na ostatní věci.
No a s integrovanou grafikou v mém notebooku bych si stejně nic moc neužil...
Také bych řekl, že úroveň grafiky je na úrovni těsně po roce 2000. Jaké jsou požadavky?
Takováto úroveň grafiky je ovšem na opensource multiplatformní projekt naprostá bomba. Lidské oči se přizpůsobí i dost zašumněným scénám. Nakonec v roce 1993 si člověk zvykl koukat i na Doom složený z barevných čtverečků.
Podle recenze to ale vypadá, že trošku chybí nějaký děj a scénář. Ještě kdyby se pokročilo ze snahy udělat Quake na snahu udělat něco o hodně lepšího (herně, ne nutně technologicky).
Zahraj si Dune 2000, to teprv uvidíš grafiku :D Škoda že ve Wine nejede Emperor: Battle for Dune (nějaký pokračování, údajně kompletně v 3D - vždycky mám jen černý okno a vidm bílej flek, nic víc)
Dune 2 a Dune 1 v DosBoxu jsou také skvělé. Dokonce mám Dune 1 raději, i když je míň akční než Dune 2.
Je to o nápadu, píli při animacích apod. Další příklad? UFO X-COM a bohatost designu prostředí vs. 3D UFO Aftermath (odbytý design vnitřků UFO, strategická část byla zrušená, lepší pouze ovládání bojů a detaily grafiky ). Modernější není vždycky lepší.
Na mé straší GeForce 4 MX běhaly velmi krásné efekty... Bohužel dneska se udělá mírně lepší keř a to jen proto, aby člověk musel koupit nový HW. A GeForce 4 MX nerozeběhá snad už ani Aero či 3D desktop :-(.
Od opensource by se mělo čekat hratelnost a nízké nároky při zachování kvality.
Ještě bych přidal originalitu ;) Ta skoro všem hrám chybí. Mě by bavilo něco jako ta Dune 2000 - když přišel útok, tak člověk měl šanci (narozdíl třeba od Travianu - tam to vypadá obdobně, ale 300 útoků týdně je moc asi na všechny), grafika byla taková že nikoho neurazila, hra byla opravdu hratelná, HW nároky byly ,,optimální'' (myslim že DOS neni optimum, ale něco z počátku éry XP),... Mimochodem kdyby někdo věděl o hře jako je Dune 2000 (nebo možná i Emperor:Battle for Dune), která má ráda tučňáky, je pokudmožno otevřená, má asi i multiplayer, po 5 minutách na mě nepříjde velká armáda...tak dejte prosim vědět ;) Nebo jako třeba Knights & Merchants (tak nějak se to píše) byla taky dobrá hra - člověk si postavil co chtěl, kde chtěl, jak chtěl...nikdo na něj moc neútočil :)
Koukal jsem. Je pravd že mezi screeny z tohoto článku a screeny z sauerbraten.org.
Je rozdíl. Nicméně Cube jako engine je skutečně v dnešní době poměrně zastaralí.
Schválně si jen srovnejte screen shoty s
brutalgamer.com/wp-content/uploads/2008/08/30.jpg
loot-ninja.com/wp-content/uploads/2007/08/10102192-image123.jpg
www.dailygame.net/images/screens/callofduty4/cod4_04.jpg
blog.al.com/techcetera/2007/11/cod4characters.JPG
Je to COD4.
Uznávám však že náklady na vývoj takové hry jsou obrovské.
A také že je dobré že se někdo zabývá vývojem opensource 3D enginu na poměrně vysoké úrovni.
Zrovna Cube 2 je hodně povedený a technologicky vyspělý engine, jenom by to chtělo screenshotovat na něčem výkonnějším (nebo alespoň s lepším nastavením grafiky), než dělal autor. Se zapnutým HDR, shadery a pokročilým vykreslováním vody vypadá Sauerbraten hodně pěkně (a taky hodně drtí grafickou kartu).
OpenGL 3.0 umí v podstatě to samé, co DirectX 10, (plus funguje i bez Windows Vista) takže tím to určitě není.
> Strieľanie, strieľanie, strieľanie a ešte raz strieľanie – náplň hry Blood Frontier. Rodina futuristických FPS strieľačiek sa pomaly rozrastá a uplatnenie si nájdu aj stále nové tituly, medzi nich patrí aj Blood Frontier. Vývojári ponúkajú „krvavú zábavu“, vynikajúce grafické spracovanie a vysokú úroveň UI.
O téhle hře se teď hodně mluvilo v televizi. Byla tam i nějaká videa a grafika vypadala hodně reálně!
To jeste nekdo hraje? Copak neni nikdo schopen vymyslet neco noveho, jako sveho casu byl Tetris, Lemmings, nedavno World of Goo a dalsi. To nekoho bavi hrat 20 let ohrivanou polivku Wolfensteinu 3D s vylepsenou texturou ?
Blood Frontier jsem nezkoušel, ale Sauerbraten mě opravdu baví, daleko víc než Wolfenstein 3D nebo Quake nebo OpenArena. Ono je to příjemně jiné (hlavně se mi líbí ty potvůrky ve stylu Dooma a to, že když se vzájemně trefí, tak jdou po sobě), ale zase ne tak moc, aby se to musel člověk nějak moc učit.
Jestli spravne chapu ZLIB licenci, tak je hodne podobna BSD licenci, t.j. je mozne vytvorit komercni projekt, uzavrit zdrojovy kod a jenom eventualne zminit ze se vychazelo z cube2 zdrojaku? Rekl bych ze jo.
Programuje někdo 3D hru postavenou na nějakém modernějším 3D enginu? Myslím něco, co vypadá jako vydané po roce 2000, ne něco z roku 1990. S originálním konceptem...
To by byl pěkný projekt. Určitě by tu dostal nejen finanční podporu :-).
mam za to, ze hra nemusi mat najsupertruperpoprdeli graficke vychytavky, aby zaujala. prave naopak sa vacsinou vrazi kopec usilia do toho, aby hra vyzerala realisticky, pouziju sa vsetky mozne aj nemozne vychytavky enginu grafickej karty a pribeh / hratelnost potom pokulhava.
9z 10tich hier, ktore pouzivali bumpmapovane textury (priekopnikom v ich pouziti bol tusim doom3?) ma vsetky povrchy snad natexturovane tou istou bumpmapou, alebo co, pretoze to vsetko vyzera, ako keby bol kazdy povrch najprv polepeny kuchynskym alobalom a az potom natexturovany. Mozno povrch vyzera komplikovane,ale prijemne rozhodne nie.
Cube2 engine docela znam, a vim ze se znej da vytahat _MNOHEM_ vic nez to co je ukazano na screenshotech. Realisticka voda, efekty ohne, postprocessing shadery jako bloom, opravdu realisticke stiny atd.
sice bezne nemozem hodnotit gramatiku a pravopis recenzie, pretoze vacsina clankov na roote je pisana po cesky, ale tento je pisany po slovensky a je strasne zly krok, ze ho root uverejnil.
tento clanok snad musel pisat nejaky polodislektik, analfabet, alebo neskutocne vypatlany clovek, co si nevie zapnut ani kontrolu spellingu. hrube chyby, debilne vety, zle citavy clanok, proste hroza.