Kdybys byl co k čemu, přečetl by sis, co revolučního přinesl Cube2 engine. Je to hlavně možnost rychlé editace map -- a to i pro začátečníky. Bez toho by tu tahle hra ani nebyla. A ty bys tu nemohl paštěkovat...
Co má editace map společného s grafikou? Grafický dojem ze hry je takový jaký jsem řekl.
"vynikajúce grafické spracovanie", "Hoci grafické spracovanie nejak nevyčnieva z davu, je na úrovni" podle mého prostě neplatí. V porovnání se současnými hrami jde prostě o -nebudu používat sprostá slova - loosera. Tedy alespoň pokud autor tím davem nemyslel linuxové hry a ne hry obecně...
Btw. nejsem názoru, že by byl Cube2 nad úrovní dnešních podprůměrných komerčních enginů...
mofo, mofo. Ty jsi to predstavujes jak Hurvinek valku. Mas poneti, jak narocne je udelat AAA engine? Prave proto se pouzivaji a zdokonaluji ty stavajici, coz stoji opravdu, ale opravdu velkou hromadu $$$, at uz naprogramovat nebo koupit. Plus fyzikalni engine a praci neklika desitek profesionalich vyvojaru, level designeru, grafiku, testeru, projektovych manageru atp.
Tenhle clanek (a ty ostatni o hrach na Linuxu) imho chteji ukazat komunite i ostatnim, ze na Linuxu existuji i zabavnejsi aplikace nez Emacs nebo GCC. Protoze prave hry mohou pritahnout uzivatele, kteri zatim pari na widlich. Jasne, zatim je herni linuxova herni oblast na pocatku, ale Rim take nebyl postaven za den, nemylim-li se.
je hrac, ktery si chce hrou odpocinout, a pak hrac, ktery u toho sedi cele dny... ja se radim do prvni skupiny a tudiz je mi uplne jedno, jakou ma co grafiku - s velkou radosti forbesim urban terror, enemy territory, et true combat, xmoto, battle tanks (pod windows), open transport tycoon a podobne. dulezite je, ze je proste sranda - ze mi na mape pobihaji kosticky fakt neresim...
Já myslím, že vzhled se dnes dost přeceňuje (na hrách) a zapomíná se na ostatní věci.
No a s integrovanou grafikou v mém notebooku bych si stejně nic moc neužil...
Také bych řekl, že úroveň grafiky je na úrovni těsně po roce 2000. Jaké jsou požadavky?
Takováto úroveň grafiky je ovšem na opensource multiplatformní projekt naprostá bomba. Lidské oči se přizpůsobí i dost zašumněným scénám. Nakonec v roce 1993 si člověk zvykl koukat i na Doom složený z barevných čtverečků.
Podle recenze to ale vypadá, že trošku chybí nějaký děj a scénář. Ještě kdyby se pokročilo ze snahy udělat Quake na snahu udělat něco o hodně lepšího (herně, ne nutně technologicky).
Zahraj si Dune 2000, to teprv uvidíš grafiku :D Škoda že ve Wine nejede Emperor: Battle for Dune (nějaký pokračování, údajně kompletně v 3D - vždycky mám jen černý okno a vidm bílej flek, nic víc)
Dune 2 a Dune 1 v DosBoxu jsou také skvělé. Dokonce mám Dune 1 raději, i když je míň akční než Dune 2.
Je to o nápadu, píli při animacích apod. Další příklad? UFO X-COM a bohatost designu prostředí vs. 3D UFO Aftermath (odbytý design vnitřků UFO, strategická část byla zrušená, lepší pouze ovládání bojů a detaily grafiky ). Modernější není vždycky lepší.
Na mé straší GeForce 4 MX běhaly velmi krásné efekty... Bohužel dneska se udělá mírně lepší keř a to jen proto, aby člověk musel koupit nový HW. A GeForce 4 MX nerozeběhá snad už ani Aero či 3D desktop :-(.
Od opensource by se mělo čekat hratelnost a nízké nároky při zachování kvality.
Ještě bych přidal originalitu ;) Ta skoro všem hrám chybí. Mě by bavilo něco jako ta Dune 2000 - když přišel útok, tak člověk měl šanci (narozdíl třeba od Travianu - tam to vypadá obdobně, ale 300 útoků týdně je moc asi na všechny), grafika byla taková že nikoho neurazila, hra byla opravdu hratelná, HW nároky byly ,,optimální'' (myslim že DOS neni optimum, ale něco z počátku éry XP),... Mimochodem kdyby někdo věděl o hře jako je Dune 2000 (nebo možná i Emperor:Battle for Dune), která má ráda tučňáky, je pokudmožno otevřená, má asi i multiplayer, po 5 minutách na mě nepříjde velká armáda...tak dejte prosim vědět ;) Nebo jako třeba Knights & Merchants (tak nějak se to píše) byla taky dobrá hra - člověk si postavil co chtěl, kde chtěl, jak chtěl...nikdo na něj moc neútočil :)
Koukal jsem. Je pravd že mezi screeny z tohoto článku a screeny z sauerbraten.org.
Je rozdíl. Nicméně Cube jako engine je skutečně v dnešní době poměrně zastaralí.
Schválně si jen srovnejte screen shoty s
brutalgamer.com/wp-content/uploads/2008/08/30.jpg
loot-ninja.com/wp-content/uploads/2007/08/10102192-image123.jpg
www.dailygame.net/images/screens/callofduty4/cod4_04.jpg
blog.al.com/techcetera/2007/11/cod4characters.JPG
Je to COD4.
Uznávám však že náklady na vývoj takové hry jsou obrovské.
A také že je dobré že se někdo zabývá vývojem opensource 3D enginu na poměrně vysoké úrovni.
Zrovna Cube 2 je hodně povedený a technologicky vyspělý engine, jenom by to chtělo screenshotovat na něčem výkonnějším (nebo alespoň s lepším nastavením grafiky), než dělal autor. Se zapnutým HDR, shadery a pokročilým vykreslováním vody vypadá Sauerbraten hodně pěkně (a taky hodně drtí grafickou kartu).
OpenGL 3.0 umí v podstatě to samé, co DirectX 10, (plus funguje i bez Windows Vista) takže tím to určitě není.