Nějak mi uniká ten koncept aplikací zdarma jak jej popisujete. Ve zprávě čtu trochu něco jiného. O aplikacích, kde budou zdarma data. Tedy aplikace např. iVysílání mi bude streamovat ČT a tyto data se mi nebudou počítat do běžného limitu, protože si k paušálu platím balíček "pro lidi co mají puštěnou ČT24 pořád" . Ale to vyžaduje spolupráci všech zúčastněných, operátorů, poskytovatelů obsahu a zákazníků. Každý jeden poskytovatel musí uzavřít smlouvu s každým operátorem a musí být dost velké cílové publikum aby to stálo za to absolvovat. U jednoho českého operátora jsem kdysi dělal na platformě, která něco takového umožňovala v době Java her a vyzváněcích melodií. Ten koncept byl podobný, ale udržování a podpora těch mraků firemních zákazníků, kteří s s tou platformou pracovali, to bylo něco neskutečně náročného. Čili myslím, že nějaký YouTube balíček za 100 za měsíc si možná kupce najde, ale že třeba Blizzard a balíček dat pro hraní WoW tady asi nikdy neuvidíme a většina normálních služeb spadne do toho klasického datového limitu.
PS: Neelie Kroes je důstojná paní ;-)
PPS : LTE v USA, v článku to vyznívá jako by to byl obecný problém, ale LightSquared má v USA problémy s LTE pokud vím jako jediný operátor, ostatní jsou v pohodě