Vzhledem k tomu, že servery centrum.cz nedodržují pravidla pro smtp komunikaci, zařazuji všechny emaily @centrum.cz na blacklist jako emaily z nedůvěryhodného zdroje.
Pro vysvětlení budu případné stížnosti odkazovat na tento článek, kde se amatérské praktiky administrátorů detailně popisují.
Děkuji za pohcopení
Nejsem schopen garantovat doručení jakékoliv zprávy, protože na serveru odesílatele nefunguje transparentní SMTP odezva. Jinými slovy, odesílatel použije můj server na odeslání zprávy na centrum.cz, já vyhodnotím kladně zprávu o doručení ze smtp serveru centrum.cz a přesto email k adresátovi nedorazí.
A to přesto, že se nejedná o spam a ani o virové nebezpečí.
Potřebujete k tomu konkrétní RFC? Nebo vy se nespoléháte na SMTP odezvu, když odesíláte emaily vašich uživatelů nebo zákazníků?
Myslím, že to za tebe centrum.cz udělá rádo samo :)
Jedná se o asi 20 firemních domén. Nemyslím, že dopad bude pro centrum.cz závažný, ale já nesouhlasím s tím, aby se dobře zavedená praxe antivirů a antispamů na smtp serverech začala překrucovat bez vědomí uživatelů. Proto jim to tímto způsobem oznámím.
Nevím jak vy, ale já považuji email za celkem spolehlivou formu komunikace (při dodržení jistých pravidel), a celkem bez problémů řeším nedoručitelnost některých zpráv, jak se občas stává. Bez korektní odezvy SMTP se však bude jen těžko dohledávat, jestli zpráva došla.
Představte si ten vtip, pokud vám dorazí do datové schránky zpráva, která bude obsahovat nějaké "konspirační" slovo, a vám díky tomu nedorazí notifikace. Komu si pak budete stěžovat? Poskytovateli datových schránek, který notifikaci v pořádku odeslal?
si pleties jablka so savom. datove schranky su systemom tzv certifikovanej komunikacie, kde zarucujes dorucenie a dokazes dohladat precitanie. v smtp ti nik nic nezaruci. ak na to ty, ako admin/majitel spoliehas, robis velku chybu a asi by si si mal nastudovat co to o analyze rizik. a co urobis, ked niekde in transit vypadne router a tvoj mail niekam nedojde? napises clanok na aeronet? obvinis Billa Gatesa?
Teď jsi mne odhalil.
Jsem tajný agent aeronetu a na emaily už se po tvé radě nebudu nikdy spoléhat. V podstatě je ani nemá cenu posílat, protože pravděpodobnost, že dorazí na místo určení, je přeci tak malá.
Ještě bych ti chtěl poděkovat, že svým přístupem k tichému mazání emailů tuto pravděpodobnost ještě snižuješ, ale ty jsi na to vlastně pyšný.
Já to (do teď) vnímal tak, že emailová komunikace je tou nejčastější formou firemní komunikace. To, že může dojít k výpadku je pochopitelné. A teď mi prosím uveď na správnou cestu, protože ve vaší firmě / firmách emailovou komunikaci, vzhledem k její nedokonalosti, určitě ke komunikaci se svými obchodními partnery nepoužíváte. Tak jak tedy komunikujete? Jsi připraven na to, že jim může někdo další v tichosti začít mazat emaily, protože třeba nejsou ze správné firmy? K tomu chceš svým přístupem přispět?
A neptám se tě jako IT odborníka, kterým evidentně jsi, ale jako člověka, odpovědného za technickou správu komunikace svých uživatelů.