Proboha, ja se vubec nedivim, bylo to jen otazkou casu , kdy nekdo prorazi snad nejmizernejsi autentifikaci nejmizernejsi banky v CR... Snad je to dobre upozorneni pro "lehkomyslne" klienty, kteri si snad v budoucnu budou svou banku a hlavne komunikacni kanaly vybirat pecliveji.
Můžeš mi prozradit, co je na zabezpečení kusem externího HW mizerné? Nemyslím to ironicky zajímalo by mě kde jsem udělal chybu. Mě připadá zabezpečení certifikátem z mého pohledu nebezpečné, protože mám tendence pořád někde zapomínat kusy softu a mohu to provést odkudkoliv, beze toho že bych někam zpřístupňoval svůj soukromý klíč.
Pravda, když jsem ho požadoval u nás na pobočce musely si protáhnout pracovní dobu o půl hodiny protože to od nich nikdo nepožadoval a nevedely co maji delat a přišel jsem na konec jejich pracovní doby. Nemají zavírat tak brzo ;-)
Spořka přece nabízí od začátku autentikaci pomocí kalkulátoru, což je asi nejmíň průstřelná metoda ze všech. Kdo chtěl, mohl si ho pořídit a být v klidu. A možná že se pletu, ale mám pocit, že ze začátku ani jiný způsob autentikace neumožňovali.
Bohužel v rámci konkurenčního boje se banky začaly předhánět v tom, která nabídne internetové bankovnictví "uživatelsky přívětivější" a výsledek - bezpečnost šla dolů. Jenže to byl obecný trend, Spořitelna v tom nebyla sama.
Upřímně řečeno, kalkulátor je sice pěkná věc, se kterou můžete pouštět vaše internetové bankovnictví prakticky odkudkoliv, ale zatím jsem nezažil případ, kdy by platba nepočkala na můj zabezpečený Linuxový stroj, odkud s klidem můžu použít jenom login a heslo a nemusím očekávat problémy. Jinak s Českou spořitelnou mám obecně dobré zkušenosti, za vedení účtu moc neplatím a služby mi vyhovují.
A navic:
vyborna otviraci doba na pobockach (u nas 9 - 16,dvakrat 9-17 a patek 9-15 s poledni prestavkou!!!), poplatky za kazdou polozku a smysl pro humor - zvlast vtipne mi prijde vybirat poplatek i za vklad penez.
Jak jsme rikavali na vojne: Vojna je proste krasna - ale kratka.