Hlavní navigace

Chcete ušetřit na telefonních poplatcích?

29. 10. 2002
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Každý z nás si občas povzdychne nad výší telefonního účtu. Není ani třeba mít zaměstnance, kteří mají v oblibě „horké linky“, či babičku, která často volá na Milionáře. Stačí jen častěji volat z pevné linky a účet rychle roste. Donedávna byl zákazník odkázán na služby Českého Telecomu – teď už tomu ale jinak. Od 1. 7. 2002 existuje možnost svobodné volby operátora.

Prvním operátorem, který začal nabízet telefonní službu v rámci volby operátora, byla společnost Aliatel. Jedná se o službu Business Call Smart.

Komu se služba vyplatí?

Business Call Smart je veřejnou telefonní službou umožňující přenos hlasu, faxu i dat na území celé republiky. Nabízí místní, meziměstské i mezinárodní hovory, stejně jako volání na mobilní telefony.

Business Call Smart (BCS) se vyplatí především těm, jejichž účet dosahuje vyšších měsíčních hodnot (ą1000 Kč, tedy např. lidem pracujícím z domova nebo malým kancelářím o 1 – 2 lidech…) a kteří více telefonují dálkově, tedy meziměstsky, mezinárodně či do mobilních sítí. Služba je tarifikována sekundově, zákazník neplatí žádné zřizovací ani paušální poplatky, neplatí ani instalační poplatek za Smart Box (dialer, který „vytáčí“ předvolby předdefinovaných typů hovorů za zákazníka a obsluhu tím významně zjednodušuje).

Příklady úspor se službou Business Call Smart /srovnání s cenovými programy ČTc Business Standard (1) a Home Zero (2)/:

Tabulka č. 351
typ hovoru úspora 1 úspora 2
místní hovory 7 % 7 %
meziměstské hovory 54 % 57 %
mobilní hovory 21 % 28 %
mezinárodní hovory až 50 % až 50 %
hovory v rámci sítě Aliatelu 55 % 55 %

A navíc – do 31. 12. 2002 přichází Aliatel s akcí „Meziměsto za cenu místních hovorů“, což v praxi představuje 54% úsporu na těchto hovorech (viz následující graf).

Volba operátora v praxi

Podle definice služby musí mít zákazník uzavřenu smlouvu se všemi operátory, jejichž služeb hodlá využít. Smlouva je podkladem pro fakturaci, která je v případě Volby operátora zpracovávána jednotlivě, tedy za každého dodavatele zvlášť. To znamená, že zákazník obdrží faktury ode všech operátorů, jejichž služeb využívá.

CS24_early

Uzavření smlouvy není složité – zákazník může vyplnit formulář na webu (www.aliatel.cz), kde je podrobně popsáno, co je třeba udělat pro uzavření smlouvy, a/nebo za pomoci Kontaktního centra (2 2525 2626), kde mu také odpovědí na otázky týkající se dané služby. Služba je zřízena v průběhu několika pracovních dnů od uzavření smlouvy.

Aliatel je přesvědčen, že dokončení liberalizace zavedením předvolby operátora a přenositelnosti čísla k 1. 1. 2003 vytvoří prostor pro další úspory v oblasti pevných telefonních služeb. Svého operátora si tak bude moci vybrat úplně každý.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku