Cenzura a komerční kecy to by ti šlo. Ať užý se html 5 prosadí nebo ne tak vždy tu bude flash, už jenom ty hry na kterých vyděláva Facebook. Ano hry už jsou i pod html 5 ale řekněme si jaké... Navíc jsem už i četl pár članku o zařazeni 3D do flashovek a vypadaly fakt povedeně. Já osobně jsem pro html5 ale svět řídí vetšina a většina jsou právě tito lidi. Takže flash zůstane a html5 se nechytne(krom videi díky youtube).
Tak to si asi poslendy rok spaval pod kamenom, ked si nepocul o quake2 "naportovanom" na html5 s 3d akceleraciou.
FYI
http://www.engadget.com/2010/04/02/quake-ii-gwt-port-proves-html5-isnt-just-for-video/
Co lepsie moze flash ponuknut? Vysoke zataze cpu a sekany zvuk s OSS?
Já nevím, jestli tyhle debaty jsou spíš k smíchu nebo k pláči (autorova obratnost, kdy od nepříliš souvisejícího tématu vždy přejde ke křižáckému tažení proti Flashi spíš k tomu prvnímu). Dejte nám vývojářské nástroje, ve kterých uděláme HTML5 hru aspoň v dvojnásobném čase ve srovnání s Flashem (o srovnatelný čas snad ani neusiluju) a my vývojáři milerádi přejdeme. Jinak zůstane HTML5 výstřelkem pro fanatické geeky, jimž je efektivita vývoje ukradená. A co se týče výkonu - stačí se podívat třeba na http://zdrojak.root.cz/clanky/pf2011/ a víc snad netřeba dodávat.
Já píšu o vývoji aplikací s vektorovou či bitmapovou grafikou, kde je Flash zatím pořád ještě výkonnější než HTML5 (SVG či canvas). V oblasti videa to je opačně, to nepopírám. Ale i to už bude minulostí s příchodem Flashe 10.2, který bude mít HW renderované video, za cenu omezené manipulovatelnosti s ním (transformace, filtry - což byla dosud pro Flash priorita, na úkor výkonu).
A mimochodem, "přejít z Flashe na WebM" je nesmyslné napsat, protože i Flash Player bude umět přehrávat WebM (dokonce prý možná i nahrávat/encodovat). Otázka je pouze, v čem bude napsaný přehrávač. Budou-li obě technologie stejně výkonné, není důvod nepoužít nativní řešení browseru pro obyčejná videa.
Mimochodem, z konkurence Flashe a HTML5 profitují obě technologie, ale zdá se mi, že si to zatím uvědomují spíše flashaři. Např. výše zmíněný port Quake do HTML5 byl jistě inspirovaný dva roky starým portem Dooma do Flashe (http://www.peterelst.com/blog/2008/12/18/porting-doom-to-flash-interview-with-mike-welsh/), naopak 3D akcelerace se dočkáme až ve Flashi 10.2 (http://www.bytearray.org/?p=2310). Pak už to bude opravdu jen o těch vývojářských nástrojích - kdo nabídne efektivnější, ten vyhraje.