NPD Group v reportu mluví o předkonfigurovaných desktopech, noteboocích a tabletech prodaných přes commercial channels, tedy přes distributory. Celý vzorek má jen 14.4M strojů, přitom jen PC (bez tabletů na Androidu a iOS) se podle Gartneru prodalo v US 61.6M. A když ten vzorek NPD Group ořežeme jen na předkonfigurované notebooky, bude mít Chrome OS 21%.
https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/press-releases/u-s-commercial-channel-computing-device-sales-set-to-end-2013-with-double-digit-growth-according-to-npd/
https://www.npdgroupblog.com/detailing-the-commercial-computing-marketplace/
http://www.gartner.com/newsroom/id/2647517
http://www.gartner.com/newsroom/id/2604616
http://www.gartner.com/newsroom/id/2544115
http://www.gartner.com/newsroom/id/2420816
O čem čísla od NPD Group vypovídají? Asi o ničem. Například prodeje PC, které v NPD Group sledovali, se zvýšily o 19%. Ovšem *celkové* prodeje PC v US podle Gartneru i IDC spadly o 10%. NPD Group prostě nepopisuje reprezentativní vzorek trhu.
Něco napoví i StatCounter. Chrome OS měl v US v prosinci 2013 jen 0.32%, což je na OS totálně závislý na internetu podezřele málo.
http://gs.statcounter.com/#desktop+tablet-os-US-monthly-201212-201312
Takže závěr je ten, že čísla od NPD Group je nutné hodnotit kriticky, a s těmi prodeji Chromebooků to podle všeho není tak růžové.