Nepochybuji o tom, že si ho na českém trhu nechají řádně zaplatit, ale třeba česká klávesnice a dvouletá záruka asi nebude ten důvod, spíše jen trapná výmluva.
Přizpůsobení HW požadavkům zákazníka je v oblasti laptopů naprosto běžné (obdobně jako v automobilovém průmyslu), k tomu jsou optimalizované výrobní procesy a spíše než vyšší náklady je to konkurenční výhoda, takže český potisk pro klávesnice je naprostá maličkost. Co se týká té často vyčítané záruční doby v EU - ano, v USA si musíte za delší záruku připlatit, ale podle mé osobní zkušenosti vás to i tak vyjde podstatně levněji, než v Evropě. nehledě na to, že třeba pro firmy platí většinou jen roční záruka i u nás a na cenu to vliv nemá, respektive firmy nakupují podstatně levněji než koncák, ale délka záruky není ten důvod.
Máte prosím nějaké přesnější směrování, kde to podle vás padlo?
Klesla poruchovost elektronických zařízení? Výrobci mají zakázáno dodávat na různé trhy za různé ceny? Už není povinná dvouletá záruka a nyní i u nás budou největší obchodníci dávat záruku jen 6 týdnů nebo 60 dnů?
Čím přesně začalo být nadsazování ceny tak, aby se zaplatily i kusy, které odejdou v době záruky, být blábolem?