Když jste zmínil tu Lisu a MS DOS, pamatuji si, že svého času jsem používal nádstavbu pro Dos, která v rámci možností simulovala právě prostředí Lisy. Pak jsem začal používat velmi dobře propracovaný Cybex Shell. Dobrá věc (Konec konců jako mnoho jiných věcí z Brna :-D ). Mám však pocit, že Cybex s tím už přišel hodně pozdě.
Cybex jako firma opravdu _byl_ z Brna (nyní již ho není více), ale programátor, co dělal MAT a myslím i Cybex Shell (jméno už z hlavy nedám) podle mne byl z Prahy...
//Pokud se podíváme na grafické rozhraní systémů založených na Linuxu, setkáte se s pojmenováním The X Windows system//.
Ano, setkáváme se s tímto pojmenováním, protože autoři a korektoří článků nejsou schopni používat alespoň jede z několika správných názvů pro "X Window System".
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
X Window System
Moc moc moc prosím, zkuste si to už alespoň jednou zapamatovat. Ještě jsem nečetl článek kde by byl použit správný název. Všude jsou to samé "Windows", už je mi z toho zle, jsem alespoň rád že je nemusím používat :) Děkuji.
No já bych ho docela chápal, to je jako kdyby lidi kolem mně psali "automobil Fort", nebo třeba "server Ruth.cz" nebo "zkusil jsem ty linuxi" :-D, a já věděl, že se to píše jinak, asi bych se taky cítil divně. ;-)
"Ještě útlejší je Enlightment, které s podobným komfortem potřebuje něco kolem 3 MB. A pro opravdové minimalisty existují ještě extrémisté v podobě Blackbox či Fluxbox, kteří mají méně než 1 MB. Z uvedeného popisu je jasné, že tato prostředí nebudou tak „všeobjímající“ jako KDE nebo GNOME, ale nabídnou podobný komfort ovládání a velmi rychlou odezvu. Hodí se výtečně i na starší počítače s málem paměti a na nových strojích budou běhat opravdu ďábelsky rychle. Chcete-li se podívat, jak takové minimalistické desktopové rozhraní vypadá, zkuste různé linuxové distribuce, které mají např. 200 MB a méně (např. Slax...". Teda autore. Zkusil jsem si na ten odkaz kliknput a uviděl jsem - KDE. :-) Možná by bylo fajn vědět, o čem píšete články.
Mozna by to chtelo se rozepsat konkretneji primo o podstate GUI, proc to tak je a co vse nabizi. Pro laiky je to prilis strohe. A take by se hodilo rozebrat nazvoslovi, jak cesky, tak anglicky.
Skoda, ze jsem Atari ST nikdy nevidel na vlastni oci, znam jenom modely Commodoru (Svato, Amigy byly Commodory). Ovsem ty byly dokonalost sama. Workbench predbehl dobu a i pres svou jednoduchost mel par vychytavek, ktere dodneska postradam (napr. v multitaskingu sel plynule posunovat obraz ve full screen zobrazeni, nebo ikony mely dve podoby - takze takova jednoducha animace atd.) A zaverem pro hnidopichy, i tyto systemy se neobesly bez konzolove prace (i kdyz to neni spravny ppojem, protoze se v konzole vlastne nepracovalo). Nektere aplikace totiz vyzadovaly systemovy odkaz primo na urcity adresar (rikalo se tomu assign) a to se delalo pomoci editace bootovaciho konfiguraku (a takovych vychytavek se timto zpusobem dalo delat vic). Jojo, to byly bezva zlaty casy.
Objektové rozhraní k window systému?
Objektové rozhraní k celeému systému?
... co treba MFC ci Symbian OS API, ... a urcite by se jeste neco naslo :) s tim postskriptem je te samozrejme asi unikat
(pisu to pouze, protoze NS co se tyka objektoveho pristupu nebude az takova jedinecna specialita)
Ještě pohádku o QT4 nebo vxWindow a bude to kompletní ... ;-)
Objektový přístup u Next je trochu jiný kafe, ale je to dáno spíš jazykem ( ObjectiveC ) který je podobný C, ale zacházení s objekty je podobné SmallTalku.
EvilWM patří mezi minimalistické správce oken, binárka má jen asi 27 KB. Hodí se tam, kde potřebuji šetřit pamětí a přitom se nechci omezovat na jednu pracovní plochu. Po mírné úpravě zdrojáků se stal mým oblíbencem.