Té barevné palety je škoda. Kdyby byla měnitelná třeba aspoň v rozsahu, jak to měl Commodore (tedy 16 barev, to ostatně stejně umí v textovém režimu), tak by spousta her vypadala o dost líp. Obvodově by to bylo nepatrně horší. Minimálně jeden LUT navíc, ale možná by to životnost CGA trošku prodloužilo. A hlavně by to nechtělo žádné zásahy do monitorů, které stejně musely těch 16 barev dát.
PC-88 v Japonsku to tak měl: 640x200x8 volně namíchaných barev a ty hry vypadaly o hodně líp (líp jak 16 barev EGA). Jinak ty CGA monitory se pak využily s EGA kartami, kde člověk akorát přišel o 640x350 (textový a grafický režim; pro aplikace byl způsob, jak zjistit, že monitor umí jen 200 řádků). Mimochodem Windows 3.x uměl ta rozlišení s nečtvercovými pixely (640x350, 640x200 a po úpravě i 320x200 - v novějších verzi 3.1 už bylo potřeba donahrát low-res EGA 640x200 z 3.0).