Zdravím! Chtěl jsem jen podotknout, že o problematice vývoje her pro Linux se tu již několikrát psalo - v kostce jde o to, že se to finančně nevyplatí a že jediná cesta je hra pro widle a vedlejšák to samé ve zdroji přepsané pro Linux. Ale finančně je to oběť :-( Osobně to řeším prací v Linuxu a hraním ve widlích, což asi dělá spousta uživatelů :-)
Asi proto, že lepší nejsou (duh!), což říkám jako člověk který dlouhodobě freeware (pro Windows) recenzuje. Mimochodem, co se freewaru týče, na rozdíl od komerčních her Linux zdaleka tak pozadu není, většina shither na které si za měsíc nikdo nevzpomene vychází jen pro Widle, ale troufám si říct, že naprostá převaha "velkých", kvalitních a hraných her vychází multiplatformně, obvykle včetně Macu, takže ten argument je mimo.
Mnoho freeware pro okna je lepší, o tom se klidně pohádám. Jenže to nebyl smysl mého příspěvku. Reagoval jsem na to, že Humble Indie Bundle už dvakrát dokázal, že Linuxáci nejen, že v klidu za hru zaplatěj, ale dokonce jsou ochotní zaplatit dvakrát víc jak Widláci. To se prostě z této akce vyvodit nedá.
Jenže ono je sice k dispozici vela her zdarma ale i obrovské množství her za peníze (a to i za větší částky než je průměr vybraný při HIB), tak proč by si oknaři měli vybrat ty z HIB a ještě za ně dávat nějaké větší částky. Kdyby byl výběr rovnaký, mělo by smysl tahat nějaká data a něco z nich vyvozovat. Můj názor je, že linuxáři jsou ochotní platit za sw stejně jako oknaři, prostě protože když jde o peníze, tak nikdo nechce platit víc než musí.
Naozaj netusim, kam tym mieris. "Oknari" predsa zaplatili tiez, dokonca ich platiacich pravdepodobne bolo i viac, akurat zaplatili v priemere menej, ako uzivatelia Linuxu. Ludia z oboch skupin nemuseli platit viac, nez boli ochotni, jedni boli ale ochotnejsi. To proste neobkecas :p
A opat opakujem, ze dake "keby bolo keby" nema ziaden ziaden vplyv ani na vysledok, ani na uvazovanie pripadneho vyvojara. To bude zohladnovat sucasny stav, nie hypoteticku (ne)moznost, ze sa niekedy pocet hier pre Windows a pre Linux vyrovna.
Pouzit frazu "tak naposled" v kombinacii s tvrdenim, ktore je predlozene prvy krat je znacne nevhodne. Doteraz si sa predsa snazil urcit podmienky, za akych by prave taketo zobecnenie platilo.
Uznavam, ze su dva pokusy na vyvodenie obecneho pravidla primalo, ale ich vysledky su podla mojho nazoru jednoznacne (mimochodom, pay-what-you-want akcia vyvojara Wold of Goo dopadla tiez rovnako, aj ked nie s tak velkym rozostupom.) Otazkou teda je, kolko "pokusov" by podla teba bolo nutne vykonat, aby sa dal vysledok zovseobecnit.
"Pouzit frazu "tak naposled" v kombinacii s tvrdenim, ktore je predlozene prvy krat je znacne nevhodne. Doteraz si sa predsa snazil urcit podmienky, za akych by prave taketo zobecnenie platilo."
>>>
"Reagoval jsem na to, že Humble Indie Bundle už dvakrát dokázal, že Linuxáci nejen, že v klidu za hru zaplatěj, ale dokonce jsou ochotní zaplatit dvakrát víc jak Widláci. To se prostě z této akce vyvodit nedá."
Ale uznávám, že jsem do toho motal i něco jiného a asi mám i problém jasně se vyjádřit.