Ve Free software hnutí nejde o nekomerčnost. Právě naopak, např. GNU GPL dovoluje a podporuje komerční činnost. Například Richard Stallman (zakladatel hnutí) léta prodával Emacs a vydělával si tak na živobytí.
Komerční činnost je v pořádku, pokud nejde o zneužívání moci a hnutí Free Software se právě tomu snaží zabránit.
Nicméně je opravdu nesnadné udělat komerční hru pod open licencí a vydělat na ní rozumné peníze. Hra totiž nespadá do služeb, je to pracné a luxusní zboží.
Situace se ale mění a věřím tomu, že za 10 let bude většina her free software nebo freeware/adware. Cena nutně spadne dolů a stále více bude produktem ne samotná hra, ale hráč (uživatel), respektive modifikace jeho myšlení a chování. Počítačové hry jsou totiž výborným médiem pro přenost propagandy.
Něco podobného jsem četl před cca 12 lety. A stále nic... hráči jsou čím dál náladovější, chtějí stále nové věci a navíc jsou za ně ochotni platit. Kde udělal prognostik chybu?