Ono to má pani Kateřina celkovo trochu pomýlené (rozumej - mám ju za kravu):
"Buď modus vivendi přijmou, nebo se jim během několika let zúží nabídka obsahu."
Ja si vyberám možnosť "C", toto ich zdanlivé "zadarmo" neberiem, na ich podnikateľských aktivitách sa odmietam zúčastňovať zadarmo. Ak chcú, aby som pozeral ich reklamu, nech mi platia!
Nevsim sem si, ze bych platil (kdyz pominu dan z televize) za "draty" po kterych mi tv noha pritece ... zato za kazdy bit, ktery mi pritec po internetu si jaksi platim => rozhoduju o tom, co hodlam a co nehodlam konzumovat. A reklamu si tudiz - na sve lince za sve penize - dovoluji odfiltrovat.
Ta paní hezky spojila 2 rozdílné věci: reklamu na webech a její nutnost s ohledem na financování / trackování uživatelů 3. stranami a vsíráním jejich balastu do cizích počítačů. A nemyslím si, že pokud Vás nebudou 3. strany trackovat a šmírovat, že reklamní bannery na webech budou prázdné ...
Jen nechápu, proč by nějaký reklamní ... měl mít vůbec právo mne šmírovat. V 'reálném světě' je to obtěžování, stallking a pokud vím, tak podle trestního zákonníku (2010 bla bla)Vám nikdo nesmí vlézt do počítače ikdyž ho máte odemčený, protože zasahuje neoprávněně do vašeho vlastnictví ...
K zasmání? Jak by se Vám líbilo, kdyby při Vaší procházce městem, Vám občes někdo dal diktafon, kamerkku nebo GPS do kapsy, jiný zas do jiné, do batohu a pak Vám kam vlezete cpal letáky, na to, co si myslí, že chcete koupit? Cpal je u vchodových dvěří, ve školce Vašeho malého, u jídla, při odemikání auta a pak Vám taková paní řekne, že bez toho to nejde?
Rozdil je, ze udrzba cest je placena z dani, ale obsah na Internetu ne. Pokud by mi za nynejsi situace nekdo cpal letaky, kameru a GPS, tak bych ho asi poslal do zakonceni zazivaciho traktu. Pokud by ale byla zavedeno financovani udrzby cest z reklam, asi by mi nezbylo nez reklamnim agentum nenadavat a v tomto konkretnim pripade jit servat nejakeho poslance za to, ze s tou kravinou nic nedelaji. To se ale na Internet nevztahuje.
Vy jste jaksi nepochopil ze tady nejde o reklamu obecne, nybrz o cilenou reklamu, ktera se poji s identifikaci uzivatele pres cookies.
Kdyz vami spomenuta televize nepotrebuje identifikovat cloveka, kterej se prave diva na TV, proc bez toho nemuze byt reklama na webu? Nemam nic proti reklame (kdyz neni opravdu doterna), jen nechapu proc by nekdo kvuli tomu sbirat jakekoli informace souvisejici s mou osobou...
Ale to je jedno. Rec je o tom, ze cookies same o sebe ziadne udaje o uzivatelovi neprenasaju lebo nemaju ich mat odkial.
A tym, ze sa prihlasis na FB a G, tak tie prihlasovacie udaje sam poskytnes...a potom sa cudujes, ze ich maju?
To je to iste ako chodit po meste s velkou kopiou obcianskeho preukazu na chrbte a potom nadavat, ze kazdy vie tvoje meno a rodne cislo.
Na základě IP adresy se dá dohledat, na ketré ulici bydlíte. Na základě verze prohlížeče a systému se dá vysledovat, jak často updatuejte a odhalit případně nějaká bezpečnostní díra. Na základě nainstalovaných sr... nebo dotazem na cookie je možnost se podívat, nak terý internetový bankovnictví se z toho uživatelskýho profilu leze.
Takže nevíme, že je PC Pepy Nováka, ale víme, že bydlí vměstě X na ulici Y, má účet v KB a verzi Javy se známou, ale neopravenou chybou... A taková informace může mít pro někoho o dost větší hodnotu, než jenom že se dva dny před Valentýnem koukal do sexshopu na dárek pro milenku...
Cílená reklama má vyšší účinnost. Proto se za ni platí více, než za "náhodně všechno všem".
A vaše věta "Kdyz vami spomenuta televize nepotrebuje identifikovat cloveka, kterej se prave diva na TV," je nepochopení televizní reklamy. Oni samozřejmě potřebují identifikovat, kdo se na televizi právě kouká a kdo ne. Proto mají peoplemetry, analýzy složení diváků podle kategorií atd. Složení reklam v 11 hodin ráno, ve 3 odpoledne a v 8 hodin večer je dost různé, a to i mezi stanicemi. Že se pak mění reklama i podle pořadu je celkem samozřejmé (dávat do reklamní vsuvky závodu F1 reklamu na dámské vložky jsou vyhozené peníze).
Teď, když jsme si vyjasnili, že jsou zadavatelé ochotni za cílenou reklamu platit více, a když jsme si zmínili, že i ta pitomá televize se snaží cílit všemi možnými prostředky, zbývá jen otázka, zda to máme pokorně akceptovat. Koukám právě na reklamu na levnější plyn a elektřinu, reklamu na nějakou soutěž "Junior Internet", velký banner "Chcete ušetřit na povinném ručení?" a ještě větší banner "Spláceli jste poctivě půjčky a nikdo to neocenil?". A nějak mi to nevadí.
Kdyz web bude cilit reklamu stejnym spusobem jako TV, vubec mi to nevadi. Krom toho, nepotrebuju sledovat jake weby klient pred chvili navstivil abych vedel, ze reklama na damske vlozky bude stejne blbe pusobit na webu o F1, jako v TV v case prenosu F1-zavodu...
Ano, TV se taky snazi o cilenou reklamu. Jenze dela to neinvazivne, bez porusovani meho soukromi (chces "peoplemetr"? Fajn, nainstaluj si jej a pouzivej. Ja nemam zajem). Weby v tomhle zasly prilis daleko a to mi teda sakra vadi!
To je absolutny nonsens.
https://adblockplus.org/blog/ads-dont-generate-money
Nechce sa mi teraz patrat ci nejde o nieco ine, nez si myslim, ale pokial sa bavime o reklame na webovych strankach, tak ta je v principe v poriadku. Ale len v principe, pretoze niektore formy obsahy su odporne (napr. reklama na celu stranku s miniaturnym X na vypnutie alebo reklama s hudbou, ktora sa sama spusta...)
Ono to nie je tak, ze vy sa zadarom pozerate na reklamu, oni zarabaju peniaze a vy za to nedostavate nic. Vy za to dostavate obsah, ktory si na stranke prezerate.