Pohybuji se v oblasti datových skladů od roku 98 a nashromáždil jsem pár praktických poznatků, takže mě do očí praštila některá tvrzení v článku.
1. Pokud firma dojde k rozhodnutí nasadit CRM, tak cena nebývá zas takový problém. Největší problém je právě ona reorganizace společnosti. Je potřeba si uvědomit, že ve strukturách velkých firem přežívá spousta lidí 10 i více let, kteří šikovně skrývají to, že pro firmu v podstatě nic nedělají. A tito lidé budou nejen sabotovat, ale i aktivně vystupovat proti reorganizaci.
2. Data - nejhorší je získat primární databázi, která bude k něčemu použitelná. TI, co někdy programovali ETL procesy budou vědět, co je problém.
Dolování výstupů z db v okamžiku, kdy už tam zpracovaná data máme není velký problém.
Že by mi věta "Účinné nasazení CRM si vyžádá další náklady v podobě spousty organizačních změn, které mohou být složitější a nákladnější než instalace a konfigurace náročného programového vybavení." nějak z článku vypadla. Ale ne, je na svém místě. Jenom jsem se v textu nechtěl podrobně zabývat obecnými problémy implementace informačních systémů. To by bylo na delší povídání. Váš názor potvrzuji v plné míře.