Že to je naprogramováno v PHP? OK, proč ne? Dobře se to rozšiřuje, upravuje, udržuje.
Ale ta cenová politika mě po ránu docela rozesmála.
Zvednutí počtu uživatelů o 5 vyjde na 20.000, což představuje pár zásahů do tabulek, prostor to zřejmě nezabere žádný...
No a perla na závěr, kdy to jde licencovat "pouze" do 25 uživatelů. Tedy nasazovat CRM do firmy, která má max 25 zamestanců musí být podle všeho docela náročné, protože větší počet už to nezvládá... :)
No, ona vetsina techto systemu je licencovana podle poctu uzivatelu. Po pravde receno podle stejne logiky nainstalovat operacni system na vic pocitacu je taky jenom 'vlozeni jednoho CD do vice mechanik', tak proc za to chtej ty penize. Predpoklada se, ze cim vetsi firma, tim vice ma penez, a take tim vice se ji to vyplati. Rika se tomu diskriminacni cenova politika :-)
vy používáte CRM pouze pro obchodníky? Tak to je opravdu chudý customer management. Copak účetní nemluví se zákazníkem? A když mluví se zákazníkem a řeší s ním nedoplatky faktur, je to někde archivované v CRM, nebo není?
A co šéfové, ti také nemají právo kouknout do CRM?
A když zákazník volá a zvedne to sekretářka a domlouvají třeba schůzku, to to zase napíšete jenom na papírek, či jen formou e-mailu? A sdílení kontaktů?
IMHO by měl mít CRM de-facto každý (vyjma těch co nemají počítač, ala uklízečky).
Skoda, ze se skryvate za NONAME, ale nezbyva mi, nez s Vami souhlasit.
Pri konstrukci funkci jsme se snazili do EPN ANYWARE dat vsechny potrebne funkce, tak aby vyuziti nebylo veci jen jednoho oddeleni, v podobe karikovane Vasim prispevkem. EPN ANYWARE je jednoznacne system pro celou firmu.
Jediny problem takto koncipovanych CRM je off-line klient. Jako cestujici obchodnik potrebuji mit data sebou na notebooku (a nezkousejte vzdaleny pristup, je to drahe, pomale a ne vzdy funguje).
Takze po analyze vsech moznosti jsme nakonec nasadili pro 5 obchodniku Exchange + Outlook, protoze pomer cena / vykon byly pro nas nejlepsi. Coz je smutne, uvedomuji si to a nejsem na to ani trochu pysny :-)
Vidíte, u nás do konce těch 20.000 máme i bez zásahu do tabulek...ó jak je ten svět báječný :)
Licence se v českém právu označuje jako "právo užití", takže z tohoto pohledu je rozdíl, jestli se prodává právo užití 5, 10 či 20 lidem.
Ceník samozřejmě počítá i s více uživateli, pouze naší chybou na příslušné stránce chyběla zmínka o této skutečnosti. Děkuji Vašemu bystrému oku a smyslu pro humor.
Ne všichni to dělají takto. My jsme se cca před rokem vydali formou SaaS (Software as a Service), takže za cenu cca 300,–Kč/měsíc/licenci má zákazník plný komfort CRM služby (vlastní subdoménu, veškeré potřebné licence, hosting, zálohování, hotline, nové verze, …). Žádné bariéry na vstupu žádné na výstupu. Riziko projektu je na dodavateli ( = není to tak, že zaplatíte X tis. za nákup potom X tis. za implementaci a potom čekáte, jestli jste vybrali dobře a vše bude tak jak očekáváte). Navíc platíte pouze za využívané licence – s každým měsícem to tedy může být jinak.
Pokud byste se chtěl podívat na řešený rozsah tak zde:
http://www.bluejet.cz
Pohybuji se v oblasti datových skladů od roku 98 a nashromáždil jsem pár praktických poznatků, takže mě do očí praštila některá tvrzení v článku.
1. Pokud firma dojde k rozhodnutí nasadit CRM, tak cena nebývá zas takový problém. Největší problém je právě ona reorganizace společnosti. Je potřeba si uvědomit, že ve strukturách velkých firem přežívá spousta lidí 10 i více let, kteří šikovně skrývají to, že pro firmu v podstatě nic nedělají. A tito lidé budou nejen sabotovat, ale i aktivně vystupovat proti reorganizaci.
2. Data - nejhorší je získat primární databázi, která bude k něčemu použitelná. TI, co někdy programovali ETL procesy budou vědět, co je problém.
Dolování výstupů z db v okamžiku, kdy už tam zpracovaná data máme není velký problém.
Že by mi věta "Účinné nasazení CRM si vyžádá další náklady v podobě spousty organizačních změn, které mohou být složitější a nákladnější než instalace a konfigurace náročného programového vybavení." nějak z článku vypadla. Ale ne, je na svém místě. Jenom jsem se v textu nechtěl podrobně zabývat obecnými problémy implementace informačních systémů. To by bylo na delší povídání. Váš názor potvrzuji v plné míře.
jen příklad: Uvažoval někdy někdo nad tím jak by jste se zachoval v případě že má výrobní podnik?
Dejme příklad:
Máte podnik celkove 30 zaměstnanců stoho máte cca 8-10 lidí co delají na počitači a ted mi řekněte co opravdu potřebuji.
WINDOWS 4500,- bohuzel maji to vsichni Linux vetsina lidi nezna. (zna ale nepouziva)
CAD 30000,- potrebuji vyrabet zakaznici mi vykresovou dokumentaci davaji v dxf takze si ho koupim
OFFICE opět mam kličoveho zakaznika a on pouziva pro kusovniky excel a další věci ve kterých má makra, OPENOFFICE to holt neotevřou a sekretařka s open officema neumi tak 5x9000 a zbytek teda skusim ty open office.
PC koupim je levne 16 tisic i s monitorem
+webove stranky, zarizeni domeny porizeni a nakonfigurovani serveru dobre at nezeru udela to zamestnanec se zajmem o PC za 35000
+12x 4000 za pripojeni na net no a ted to spoctete
10x 4500 =45000
1x 30000 =30000
5x 9000 =45000
10x 16000=160000
1x 35000 =35000
12x 4000 =48000
jestli spravne pocitam tuto firmu to stálo za rok 363 000,-Kč a to nepočítem potřebu dalších věcí jako je fax kopirka tiskarny a td...
A ted výhled chcete v kazdem roce firmu zvetsit cca o minimalne 20% mánte dobreho a staleho zakaznika pro ktereho hlavne vyrabite.
takže jste manager a vite že v průměru ročně za IT vyhodíte 300 000 budete kupovat další potřebny sw???
IMHO v IT spolecnosti clovek nikdy nebude postaven do role k cemu potřebuje pocitac k cemu potrebuje sw. Proste ho dostane ale musi si na chleba vydelat. Naopak ve výrobním podniku je IT nákladová složka a nikdy nevyděla a vždy ma IMHO problém prosadit upgrade PC natož nasazení nejakeho vetšího a dražšiho SW pro cokoliv.
S toho jasně plyne fakt že podniky nasazuji ERP a další duležité SW až když je pozdě, jsou na to moc velké, taktéž je nutná reorganizace, lide začnou nadavat na zdroj který způsobil danou situaci a to je program. Lidé musí začít pracovat a proto začnou SW pomlouvat, davat do něj mylné informace (záměrně, z nevědomosti??) a nakonec ukáží že celý drahy zázračný SW je na ho... . Bohužel je to ale proto že lide sw a data do něj nedávali jak mněli.
"...výrobním podniku je IT nákladová složka a nikdy nevyděla.."
Opravdu? Tak zkuste ty CADy na mesic vypnout a pak se podivat na zisky... Sorry, ale todle je typycky a spatny argument mnoha podnikatelu, kteri nejsou schopni prisoudit realnou dulezitost a hodnotu jednotlivim cinnostem ve firme.
1 Omluvte muji cestinu holt jsem ji nikdy neumnel
2 ja prece netvrdim ze se maji PC vypnout jen rikam co je nezbytne a co ne. CAD je v tomto pripade nezbytny ale je nezbytny i ten CRM? ERP? MRP?
Opravdu by jste si to koupil? Ja tedy ne ale asi bych to potreboval ale obesel bych se bez toho pozdeji se to snad jednou koupi.
Podle mne je problem v sw firmach ktere podle meho nazoru absolutne spatne chapou trh a kopiruji od jednicky v oboru od Microsoftu ale neuvedomuji si ze sami takovou pozici nemaji.
Kdyby zacal microsoft tak jak nynejsi IT spolecnosti tak by nyni po nem ani pes nestekl. Produkovali relativne levnej sw a az se prosadil na vice nez 50% trhu tak si zacal diktovat podminky ale diktovat podminky kdyz jsem na nule je trochu hloupe ne???
Predem se omlouvam jsou to moje nazory nejsem odbornik na ekonomii ani na IT jen se o oboji zajimam.
Je urcite fajn, dozvedet se Vase nazory...tedy alespon pro nas.
Aspon z toho co vime, moc jinych spolecnosti naseho razeni nema odvahu dat cenik na web, a radeji vse skryji za mraky konzultaci a specialnich propoctu.
Kazdopadne bych chtel diskutujici publikum vyzvat k tomu, aby uvedli, co by pro ne, byla adekvatni cena CRM&groupware reseni.
Obavam se, ze jste prilis nepochopil vetsi systemy. Tam se v zadnem pripade neda mluvit o balickovem reseni. Co kus, to original, protoze i kazdy zakaznik ma sve specificke pozadavky. Do toho si pripocitejte zcela jine naroky na odezvu v pripade problemu, velice slozite upgrade, sledovani legislativy. A to nepocitam to, ze musite platit hodne drahe zamestnance, kteri dokazi pochopit business procesy zakazniku, dokazi je prevest do vaseho systemu. A k tomu platite hot-line, obchodnici take nejsou zadarmo...
Proste nejde srovnavat (napriklad) Windows a (napriklad) vyse zmineny CRM system. A nebo jo- objednejte si Linux specialne delany na Vase hardware Vase potreby a pak mi reknete za kolik :-)
To co říkáte je zcela správné. U většiny nových produktů jsou běžné zaváděcí ceny. Navrhuji tedy. Zkuste si zjistit cenu řešení postavenému na funkčně obdobném systému CRM a porovnat ji s tím, co mají u EPN ANYWARE na webu. Bude Vám pak naprosto jasné, zda jejich požadavky jsou nebo nejsou přemrštěné. Jinak to zodpovědně posoudit nejde.
Dle mého mínění znají dodavatelé informačních systémů svůj trh a požadavky zákazníků velmi dobře. Ti kteří to nezvládli už nejsou.
Jen tak pro predstavu: nase firma hledala CMR reseni + ucetni system + groupware. Prodavame sluzby, mame cca 60 zamestancu, kteri potrebuji pristup do vsech modulu (resp temer vsichni potrebuji pristup temer do vseho).
Cenove nabidky za nasezni (analyza + soft + instalace + skoleni) byly kolem 4 MKc a to jen ve verzi "lokalni klient-server". Pokud firmy vubec byly schopne nabidnou "nastavbu na web" (a to my potrebujeme), stalo to dalsi cca 2MKc.
Nemuzu posoudit funkcnost EPN ANYWARE, takze nechci tvrdit, ze jsou nejak extra vyhodni. Uvadim to spis pro predstavu, v jakych castkach se nasazeni CMR systemu pohybuje.
Jo a cena systemu podle poctu uzivatelu a poctu pouzivanych balicku je v tomto segmentu naprosto bezna praxe.
Kdyby to tenkrát bylo, tak bychom do toho možná šli - ovšem se spoustou nutných úprav pro naši branži.
Vyvíjíme vlastní integrovaný systém (ne jen CRM, ale to je tam taky) už více než dva roky a mohu potvrdit, že ceny EPN ANYWERE jsou opravdu legračně nízké. Naše náklady (bez započítání analytiků) jsou už v řádu M, a to jsme firma o 14 lidech.
Děláme to také na Linuxu (ovšem v Postgre) a mohu potvrdit, že to je možné udělat tak aby to celkem slušně fungovalo.
Je to cca rok, co jsem hledal v oblasti open source nebo GPL nejake SKUTECNE CRM. Neexistuje. Ani toto neni CRM. Kazdy kdo pouziva napr. Outlook nebo jemu podobne klony na Linuxu ma moznost prostrednictvim ruznych pohledu udelat v podstate to same ne-li vic.. 4 roky jsem profesionalne CRM delal a nejen jako SW ale i jako metodu rizeni podniku.. Zakladni kameny, ktere CRM musi naplnovat pro uspesne nasazeni zadny GPL produkt nesplnuje ani vzdalene.. Snad priste.
Bohuzel mate pravdu. V dnesni dobe neni CRM uz jenom o tom abych si vedl co, kdy, kde a s kym. V dnesni dobe je dulezite umet data nejen ziskat, prohlidnout, ale hlavne i analyzovat! A to zde bohuzel chybi. Nenasel jsem zadnou zminku o pouziti nejake OLAP technologie pro analyzu dat ci DataMiningu pro ziskani analyzy do budoucnosti.
Zajimalo by me, od ceho se odviji nasazeni nejakych mastodontu typu Siebel, Geneva atd, je to mnozstvi zakazek/klinetu, mnozstvi nabyzenych produktu, obrat?? Me se zda, ze do urcite velikosti je urcite lepsi prijmout par programatoru a nejake to "radoby" CRM a billing atd nejak upect samoobsluhou, specialne u firem o 60 lidech, jenom kolik pak asi stoji integrace tech systemu mezi sebou a support od integratora :-(, podotikam, ze to mam z pohledu uzivatele CRM