Ahoj, prave jsem to zkousel na stroji debian sarge, 1GHz AMD, graf. karta S3 virge 3D (4mb, agp), xfree86 4.2.1-3 a skoro se to nehybe :-(. Vim ze ta konfigurace neni zadna slava, ale preci z toho musim vytahnout vic nez 5fps.
Pouzival jsem prikaz ./cube_unix -w640 -h480. Po spusteni hry jsem v menu tweaking nastavil i LOD na 25, ale fps se nezlepsilo.
Necekam zazraky, vedel jsem ze budu muset stahnout vsechny detaily na minimum. Nicmene ta hra ma bezet i na 486ce, takze by mi to melo behat lepe nez na 5fps.
Okna posouvam plynule a filmy s antialisingem jedou v pohode, ta karta neni takovy kram. Resp. nove graficke karty maji vykon tak naddimenzovany, ze je to usmevne.
myslim ze neni takovy problem v tom ze by to bylo spatne napsane, ale pokud je to jednou psane pod openGL, tak to na grafice bez akcelerace openGL proste rychle nepojede. jinak to rozhodne neni zas tak spatny pocitac, jenom by to chtelo aspon nejake tnt, nebo lepe geforce + ovladace s podporou akcelerace...
To by me take zajimalo. Proc treba Unreal (ne Tourn.) mi bezel SW renderovanej na Celeron 400 naprosto v pohode a takovej TuxRacer se bez akcelerace ztezi hybe - asi tech 5 fps, mozna mene :-( Je Unreal (a temer kazda starsi Win-hra)natolik optimalizovany, ze beha pekne bez akcelerace, nebo TuxRacer apod. jsou napsany velmi neefektivne (tj. pro vykonne masiny)?
To neni presne.
MesaGL je perfektni implementace OpenGL, rika se o ni, ze jeste lepsi nez originaly od SGI (ktere zname na Windows jako opengl32.dll).
Problem je v tom, ze Mesa si nemuze sama od sebe dovolit renderovat obraz v horsi kvalite. To musi bohuzel udelat sam programator nebo nejaka hi-level knihovna, kterou on pouziva. Jen pro priklad, ja obycejne vypinam bi/tri-linearni filtrovani textur, kdyz nahodou debuguju svuj program tam, kde neni HW akcelerace a to zvedne vykon zhruba ctyrnasobne.
John
Renderer pod Windows a Linux je stejně rychlej. Unreal má svůj vlastní superzoptimalizovanej engine.
BTW: Jak někdo může narvat S3 Virge do počítače s proc. nad gigahertz. Já mám tuhle kartu v notebooku P II 233 MHz a tam stačí jen tak tak.
Jinak na Jestli to chcete hrát pod Linuxem plynule, musíte si sehnat akcelerované ovladače -> S3 Virge podporuje HW OpenGL a to ve verzi VX.
Samozrejme ze se na takovem stroji da pracovat!! a to dokonce nejlepe se slabou kartou (nesvadi to).
(odpoved na prispevek vyse)
DivX Filmy v nedokazi vyuzivat gr. kartu naplno!
DVD uz dokaze malinko pritopit.
Ale poradne zatopit dokaze jen hra popr. profiCADy apod. proste veci spolehajici se na gr. kartu.
PJ.