neni to deadmatch, ale deathmatch:) Jinak je hezke, ze se objevuji takove open source 3D akce, ale myslim ze dneska by bylo spise vhodnejsi, kdyby se autori zamerili ciste na multiplayer podobne, jako to udelal napr. UT(2k3)... Preci jen, strilet nestvury v linearnim dungeonu asi cloveka moc dlouho bavit nebude...
To je fakt, ale najdou se i lidi, kteří si chtějí jenom zastřílet. A propos, nevěděl bys o nějakém dungeonu (myslím klasickém s pohybem po "čtvercích") pro Unix ?
Jinak Cube vypadá moc dobře, ještě by se možná hodilo napsat nějakou "chodivou" konfiguraci, aby byla představa náročnosti. Ale článek je pěkný.
Ahoj Petr
nejspis mas namysli The system shock hack project.. (http://madeira.physiol.ucl.ac.uk/tsshp/sshock.html)
jedna se o linuxovy port system shocku a ultimy underworld (1 i 2).. engine bude hodne vylepseny (vyssi rozliseni, podpora mouselooku atd..) to, co je hotovo vypada moc pekne, bohuzel zatim to hratelne neni a cely projekt nevypada v osledni dobe moc zive:-((
Osobne doporucuji dosbox http://sourceforge.net/projects/dosbox a po zprovozneni http://www.the-underdogs.org . Sice dosbox zatim podporuje pouze realny rezim, ale neni treba zadna instalace DOSu. Rozjede se v tom kde co, vcetne Ultimy Underworld I, II, Eye of the Beholder I, II, Lands of Lore a Dungeon Mastera. Stejne tak existuje nativni portace (tzn. zadna bleee java) Dungeon Master a Chaos Strikes Back. Existuji i v ruznem stadiu rozpracovane projekty ruznych Ultim, nektere s portaci i pro Linux - blizsi informace viz napr. http://www.dungeony.cz .
Ahoj, prave jsem to zkousel na stroji debian sarge, 1GHz AMD, graf. karta S3 virge 3D (4mb, agp), xfree86 4.2.1-3 a skoro se to nehybe :-(. Vim ze ta konfigurace neni zadna slava, ale preci z toho musim vytahnout vic nez 5fps.
Pouzival jsem prikaz ./cube_unix -w640 -h480. Po spusteni hry jsem v menu tweaking nastavil i LOD na 25, ale fps se nezlepsilo.
Necekam zazraky, vedel jsem ze budu muset stahnout vsechny detaily na minimum. Nicmene ta hra ma bezet i na 486ce, takze by mi to melo behat lepe nez na 5fps.
Okna posouvam plynule a filmy s antialisingem jedou v pohode, ta karta neni takovy kram. Resp. nove graficke karty maji vykon tak naddimenzovany, ze je to usmevne.
myslim ze neni takovy problem v tom ze by to bylo spatne napsane, ale pokud je to jednou psane pod openGL, tak to na grafice bez akcelerace openGL proste rychle nepojede. jinak to rozhodne neni zas tak spatny pocitac, jenom by to chtelo aspon nejake tnt, nebo lepe geforce + ovladace s podporou akcelerace...
To by me take zajimalo. Proc treba Unreal (ne Tourn.) mi bezel SW renderovanej na Celeron 400 naprosto v pohode a takovej TuxRacer se bez akcelerace ztezi hybe - asi tech 5 fps, mozna mene :-( Je Unreal (a temer kazda starsi Win-hra)natolik optimalizovany, ze beha pekne bez akcelerace, nebo TuxRacer apod. jsou napsany velmi neefektivne (tj. pro vykonne masiny)?
To neni presne.
MesaGL je perfektni implementace OpenGL, rika se o ni, ze jeste lepsi nez originaly od SGI (ktere zname na Windows jako opengl32.dll).
Problem je v tom, ze Mesa si nemuze sama od sebe dovolit renderovat obraz v horsi kvalite. To musi bohuzel udelat sam programator nebo nejaka hi-level knihovna, kterou on pouziva. Jen pro priklad, ja obycejne vypinam bi/tri-linearni filtrovani textur, kdyz nahodou debuguju svuj program tam, kde neni HW akcelerace a to zvedne vykon zhruba ctyrnasobne.
John
Renderer pod Windows a Linux je stejně rychlej. Unreal má svůj vlastní superzoptimalizovanej engine.
BTW: Jak někdo může narvat S3 Virge do počítače s proc. nad gigahertz. Já mám tuhle kartu v notebooku P II 233 MHz a tam stačí jen tak tak.
Jinak na Jestli to chcete hrát pod Linuxem plynule, musíte si sehnat akcelerované ovladače -> S3 Virge podporuje HW OpenGL a to ve verzi VX.
Samozrejme ze se na takovem stroji da pracovat!! a to dokonce nejlepe se slabou kartou (nesvadi to).
(odpoved na prispevek vyse)
DivX Filmy v nedokazi vyuzivat gr. kartu naplno!
DVD uz dokaze malinko pritopit.
Ale poradne zatopit dokaze jen hra popr. profiCADy apod. proste veci spolehajici se na gr. kartu.
PJ.
http://tenebrae.sourceforge.net
Tenebrae nedavno zaclo oficialne podporovat linux ( zda se mi daleko lepsi nez cube ) tenebrae ma featurky pouzite napriklad v doom3 ( ktery este neni .. az na alpha leak ) timpadem novejsi HW . . podporuje MD3 objekty . .a v budoucnosti quake3 mapy
dalsi pekna strilecka je http://vendetta.guildsoftware.com/
vesmirne trejdovani a pirateni . . . bohuzel neni opensource
http://www.parsec.org/ ale nadruhou stranu bohudik projekt parsec by mel nekdy brzo prejit na opensource projekt . .
sorry za zmatenost prispevku . . mam nejakou chripku nebo takneco ;(
a kolik stoji hry jako Doom III, Unreal II?? a vse co je na jejich enginu? Pokud si schopny naprogramovat lepsi engine a zaroven za to nebudes nic chtit tak se muzeme tesit na tve nove hry, ktere budes vytvaret stejne rychle jako se meni shopnosti grafickych akceleratoru.
No nic me se Cube docela libi, mam to jen na rychle odreagovani a jsem rad se si s tim dali autori tu praci.
Myslim ze trochu z textu (a prispevku) vysumelo, KDO a ceho vseho je autorem. Cube je asi na starych sunkach pomala, ale pokud si vzpomenu, jak se mluvilo o 3D operacnich systemech prespristich generaci (s ruznymi datovymi 3D rukavicemi a brylemi) tak CUBE je jiste to prave s ohledem na svou maximalni interaktivitu. Holt pokrok, rozvoj a progresivita genialnich reseni je mozna jen pokud pocet systemu neprekroci kritickou hranici saturace.
Tak ja nevim, vsichni tady mluvite, jak je Cube strasne narocna a ze vam nejede ... ja to rozjel na sve ctyrstovce celeronu a jede to bez problemu. Pravda je, ze mam TNT 2, takze ta mi asi dost helpne, ale ta uz dnes stoji par kacek.
A co se tyce nejakeho srovnavani s Unrealem a podobnym, tak me se Cube celkem libi, i kdyz je toho hodne k dodelani. Ale uvedomte si, ze UT tvori tym lidi, vyborne placenych, kdezto Cube nekdo ve volnem case a zdarma. Klobou dolu
Tahle gameska náhodou vypadá dost dobře...na to že je zadarmo....
Potřeboval bych ale jestli by někdo byl tak hodný a napsal někam postup kde co stáhnout a jak nastavit. Protože jsem koukal na stranky te gamesky, ztahnul nějáký zip.Rozblail a moc z toho nejsem. Jsem v Linuxu celkem začátečník. Budu tedy rád za jakékoliv rady. Předem díky všem co si udělají čas na odpověď.
Cube je naprosto geniální věc. Na Athlonu 1700 s hardwarovým 3D od NVidie to dělá i přes 200 fps, naprosto výborně vyrenderované, bez jedinného pádu, nové mapy a úpravy rovnou ve hře, jednoduchost a síla.
Oskinovat si příšery obličeji kolegů ze zaměstnání je dílem chvilky. Ještě spouštěče a párdrobností a tenhle 2^n krychlový prostor má jedničku s hvězdičkou. :)
Kdysi, ještě na škole, jsme měli učitele který pracoval na něčem podobném. Všechno ztroskotalo na nezájmu školy vybavit alespoň jednu učebnu Linuxem.
Myslím, že by nebylo marné z tohoto udělat jakýsi "školní projekt" a celou hru prostě splichtit v rámci výuky programování, zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou, kluci by si "zahráli" a naučili se co takové programování obnáší.
Případně by to mohla být naprosto špičková semestrálka ... .