Vlákno názorů k článku Dell Inspiron 6400 a Linux od Honza - > Dell odlišuje i poskytovaný servis - notebook...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 5. 2007 7:51

    Honza (neregistrovaný)
    > Dell odlišuje i poskytovaný servis - notebook vám opraví u vás a musí to udělat druhý den po nahlášení.

    Kamarád pracuje ve firmě, která používá Delly - je to politika zahraniční mateřské organizace, nemají volbu. Ten kamarád v té firmě dělá již 5 let a je jich tady na české pobočce cca. 15 lidí. Dle jeho vyjádření - ano, Dell takový servis skutečně poskytuje a i to tak funguje, druhý den po nahlášení závady dojede servisák Dellu a problém odstraní (třeba občas i výměnou celého notebooku za nový). Ale nejspíš je to kvůli tomu, aby si firma udržela alespoň trochu rozumný kredit; totiž každý každičký notebook Dell za dobu své záruky potřeboval alespoň jeden takový zásah. Minimálně jeden zásah, mnohé kousky více. Nespočet výměn displejů, poměrně značné množství výměn základních desek v noteboocích. Prostě servis špičkový, protože bez takového servisu by pověst kvality výrobků byla naprosto zoufalá.

    Samozřejmě problémy se nevyhýbají žádné značce, ale vždy když ho potkám, tak si lebedím, že naše firma používá IBM/Lenovo. Za mé 4 roky ve firmě a 40 notebooků této značky jsem řešil tři opravy (jeden harddisk, jedna optická mechanika a jeden prasklý pant). Vzhledem k těm jeho zkušenostem bych asi Della nikdy nekoupil.
  • 22. 5. 2007 8:09

    hwsoft (neregistrovaný)
    S tim to souhlasim, prakticky stejna zkusenost. Ve firme se berou Delly, ale s kvalitou IBM se to srovnavat neda. Apropo, nevi nekdo jak moc sla kvalita dolu u Lenovo? Preci jen ta cena je prizniova, ale nevim kde vsude to vylevnili :(.

    (jinak opravdu i k nam na sever technik dorazi druhy den, i kdyz byme zajimalo, jak by to resil v zime jaka byla dva roky zpatky. To se do prace nedostali ani mistni :D )
  • 22. 5. 2007 9:07

    hisaak (neregistrovaný)
    Vim. Mel jsem IBM R50 a ted mam Lenovo R60. Naivne jsem si myslel, ze to bude jen rychlejsi a nic vic. Spletl jsem se. Notas ma ati x1400, takze uz nevali driver radeon a musi se pouzit podivne drivery od ati. Na displeji se mi v dual rezimu objevuji artefakty.

    Nejhorsi ale je, ze Lenovo silne snizilo kvalitu displeje. R50 mel nejlepsi dispej, ktery jsem kdy videl - ostry se skvelymi pozorovacimi uhly. R60 od Lenova ma displej na urovni levnych sracek typu acer apod. Dole a nahore zari podsviceni a vertikalni pozorovaci uhly jsou zoufale. Zatimco nahore vidite ostry text, dole se ztraci v mlze. A nebo taky opacne, to podle toho, kterou cast monitoru mate vice kolmo k pohledu oci.

    Jinak jsem ale s notasem spokojeny. Je tichy a zatim drzi. Pokud se ukaze stejne spolehlivy jako R50, tak to bude fajn.
  • 22. 5. 2007 17:01

    Honza (neregistrovaný)
    U nás do firmy kupujeme výhradně řadu T, tedy v této chvíli Lenovo ThinkPad T60. Nyní máme ve firmě 6 kousků T60, tedy již od Lenovo, a zatím všechny super. A rozhodně se mi líbí další rozvoj software ThinkVantage, který po akvizici Lenovo neusnul, ale naopak jede snad lépe než dříve - System Update je řádově dál než Software Installer (administrátorské nasazení v síti apod.), Rescue and Recovery je nyní už i v češtině...

    Snad jediný problém mám v této chvíli s tím, že dnes dorazil další (sedmý) kousek T60 a je tam Vista. Ne že bych proti Vistě něco měl, ale chci mít ve firmě jednotné prostředí, takže teď řeším, jak tam legálně dostat XP.
  • 22. 5. 2007 18:47

    Jenik (neregistrovaný)
    Take mam tecko a spokojenost, az na Cesky servis IBM, to je neco neuveritelneho. Kolegovi odesel motherboard, tak mu ho vymenili. Jenze po 14 dnes odesel se stejnmou zavadou. Tak zjistoval co a jak a rekli mu, ze v zaruce provadeji vymenu komponent za repasovane, ne za nove (samozrejme pokud nejake repasovane maji). Po uplynuti zaruky, kdy uz si zakaznik cvaka opravu sam, mu radi daji novy dil. Nekdy me Ceska vychcanost leze krkem... :(
  • 22. 5. 2007 19:32

    hisaak (neregistrovaný)
    Ano, Tecka jsou pry s displejem v pohode. Maji nejakou lepsi technologii.

    Ten software thingvantage nemohu posoudit. Na notasu jsem dostal windows vista a rychle jsem zjistil, ze 18 GB mista na disku je zaplacnuto necim zahadnym. Slo to v mziku vsecko pryc.
  • 23. 5. 2007 14:30

    Honza (neregistrovaný)
    ThinkVantage je balík různých programů. Lze je stáhnout z webu IBM/Lenovo a doinstalovat i na jakýkoliv IBM/Lenovo počítač (i když ho člověk reinstaloval z čisté vody). Má to takových pár vychytávek jako Access Connections (automatické nastavení spousty záležitostí v počítači na základě připojení k síti, poznává si připojení např. i podle MAC adresy managovaného switche, ke kterému notebook připojíš, a podle toho přenastaví i takové věci jako proxy v Internet Exploreru nebo výchozí tiskárnu), ochranu harddisku (parkování hlaviček) při detekci pádu, automatické zálohování na skrytou část disku, ovladač snímače otisků prstů, atd. Asi polovina těchto softwarů je využitelných jen ve firmě v podnikovém nasazení, nicméně to se mě týká.
  • 22. 5. 2007 10:53

    CIJOML (neregistrovaný)
    Reknu to takhle - kdyz sem byl s IBM CE nedavno menit desku u jedne TSM knihovny v DC a on vytahnul staricky Thinkpad, ptal jsem se ho proc ne Lenovo. Rikal, ze mu jej uz nekolikrat nabizeli, ale kvalita ze je otresna a za ty neustale reinstalace zpusobene novym zelezem nebo selhanim soucastek mu to nestoji...
  • 22. 5. 2007 11:06

    prudic (neregistrovaný)
    S NB IBM nebyl temer zadny problem, ale od doby, kdy to koupilo Lenovo se z NB stalo normalni spotrebni zbozi - vymenili dle meho uplne zbytecne zdroj a u NB mladsich, nez 2 roky maj tak 80 procent stroju problem. (disk, pamet, zhorely chip na MB....). Uvidime do budoucna, ale s tim zdrojem mne fakt nastvali.
  • 22. 5. 2007 8:20

    Felda (neregistrovaný)
    Souhlas. Mám s DELLem podobné zkušenosti. Ve firmě máme pouze DELLy a u předchozího notebooka mi měnili třikrát klávesnici, protože se uhříval konektor. U dalšího jsem zase na poslední chvíli vyměnil disk (divně v něm lupalo a to jsem ten laptop měl vžy při přenášení vypnutý a nikdy jsem s ním nepraštil). S Linuxem se rozumí dobře. Máme LATITUDE řadu. Debian na nich používám už asi tři roky k plné spokojenosti. Po zkušenostech s kvalitou od DELLu jsem manželce koupil repasovaný IBM ThinkPad T22.
  • 22. 5. 2007 9:46

    jaja (neregistrovaný)
    Amen. V Dellu mam podruhe meneny diplej. Topi jak svina. Pritelkyni jsem kdysi poridil T22 - stale bez problemu.
    Jinak kdyz IBM, tak radu T.
  • 22. 5. 2007 8:30

    ok (neregistrovaný)
    Naprostý souhlas, Dell nebrat když chcete kvalitu tak není o čem bádat, Lenovo je jednička.
  • 23. 5. 2007 9:29

    Edy (neregistrovaný)
    U nas mame jen dell rady D. A z 90 NB bylo opravovano sotva 5 kousku. Na klavlitu Dell nedam dopustit. Ve srovnani s konkurenci naprosto bezproblemovy a servis slape jak hodinky. Co se tyka klvality se snim muze merit max IBM/Lenovo
  • 14. 12. 2007 22:47

    BlueDancer@gmail.com (neregistrovaný)
    Ahoj, promiň, je to dost offtopic, ale mám problém, mám nový dell a spad mi na zem, škoda že jsem neumřel na infarkt v tu chvíli, dopadnul úplně nepoškozenej, normálně funguje, monitor bez vady takže jsem si na chvilku oddechl do té chvíle než jsem ho zavřel a uslyšel jenom "křup"... Kovový levý pant od lcd odprasklý a nedrží monitor, a vzhledem k tomu že přirozeně drhne aby držel ten monitor, tak je to dost velká závada... Pant je součástí kovového rámu okolo celého displaye. A teď bych se jen chtěl zeptat, když jste řešil prasklý pant... Jak se to řeší? Já myslím že asi výměnou celého rámu, vím že je to má vina a asi se na to pravděpodobně nevztahuje záruka, ale zkrátka potřebuji poradit co mám dělat, jestli mi to vymění (mám ho týden) a kolik to případně bude stát, protože do záruky si myslím že mi to fakt neuznají, jsem na prášky, bezradnej prootže to sám nedokážu spravit... Nevím co bude, prosím napište co nejdřív, Děkuji, B.D.

    PS odepisujte na mail: Bluedancer@gmail.com

    Opravdu budu vděčný za jakoukoli reakci...
  • 22. 5. 2008 11:30

    mirex (neregistrovaný)
    Horsie je , pokial Vam skonci zaruka. To sa stalo mne. Odeslo mi podsvietenie LCD na INSPIRON 6000. Ked som volal do centralneho servisneho dispecingu Dell, tak mi poslali kalkulaciu opravy a to na cca 16 000 Kc bez DPH. Hmmm, tak to je teda uzas. Nakoniec som to dal jednemu kamaratovy, ktory vymenil inventer v cene 1450Sk a bolo to OK. Ked budem kupovat niekedy NB, tak urcite to nebude Dell. A viem co hovorim. Priklanam sa k znacke IBM/Lenovo.