A co takto Chrome notebooky a Pady a ... po dome a vsetky data v teple na centralnom servri ale tiez doma.
Podla mna cely koncept Googlu je skvely keby sa dal lokalne zakupit. To jest aby som si mohol svoj mail, calendar, .... rozbehnut na domacom cloude. To by potom uz stalo za zamyslenie.
No Google tvrdí, že z cloudových služeb by se měla stát "standardizovaná komodita", aby člověk snadno přecházel mezi různými provozovateli, stejně jako si třeba přenáší číslo mezi telefonními operátory. Mít cloud doma bude chtít jen hrstka geeků. Opačný extrém - jedna firma pro celý svět, tak asi není to pravé. Řešení je prostě někde mezi.
1) amazon svevolne vymazal lidem z ctecek kindle eroticko-fiktivni literaturu na tema incest.
2) nejake fotolaby (walmart v usa) nevytisknou zakaznikum nahate fotografie, ktere donesou na svych nosicich.
toho se bojim a proto chci data pekne u sebe doma v teplicku a mozna k tomu
i zasifrovana.
Oba případy jsou otázkou obyčejného přistoupení na obchodní podmínky používání nějaké služby. Když se mi nelíbí, půjdu jinam. S obecnou myšlenkou cloudu to moc nesouvisí.
Incestní literaturu si radši uložím někam, kde mi smluvně garantují nedotknutelnost mých dat. No a pokud je to materiál v rozporu se zákonem, tak si ho logicky uložím zašifrovaný doma. :)
Jakysi australan mel na cloudu Amazonu svoje webovky. Nejaky senator v USA neco rekl a Amazon ty webovky smazal. Neni to jen o pristoupeni na obchodni podminky.
Dneska se maze incestni literatura co se bude mazat zitra?
Pokud nejaka moc odstane moznost neco kontrolovat, tak to kontrolovat zacne.
Nevidim problem v tom nabizet sifrovany cloud. Tj. data jsou na serveru, ale provozovatel si je neprecte. Precte si je jen drzitel nejakeho klice, ktery ma na uzivatel na nejakm malem hardwaru v kapse (a doma v supliku ma od toho klice zalohy). Nevsiml jsme si, ze by nekdo toto nabizel (natoz zdarma). Vychazi mi toho, ze jde o to mit moznost se na data v cloudu koukat.
ad 1 - nevymazali ji ze čteček, ale z on-line úložiště. Ve čtečkách lidem zůstala.
Ovšem po pár dnech ji do on-line úložiště vrátili.
Navíc tohle není dobrý příklad - u autorských děl se zaplacením nestáváte majitelem, ale pouze uživatelem licence (až na výslovné výjimky, kdy na vás plně přejdou práva). Držitel licence tedy dle práva může učinit některé kroky, které jsou... řekněme nezvyklé. To je ale na dlouhou debatu a je vhodné mít alespoň základní znalosti o fungování autorského práva.
Byl bych rád, kdyby lidé, a zejména programátoři, zavčasu prohlédli, že Google není nic jiného, než tolik haněný Microsoft v modrém. Google sice staví na otevřených technologiích, avšak jeho řešení jsou přitom uzavřená, neprůhledná a nekontrolovatelná - úplně stejně, jako ta Microsoftí. Ano, cloud je výhodný pro línější typy lidí. Pro ty, kteří upřednostňují svobodu, ale znamena ztrátu kontroly, tedy i ztrátu svobody.
Byl bych pro, aby vznikly stránky, které by jednak pojednávaly o neduzích, které z absolutního cloud computingu vyplývají, ale také, aby nabízely alternativní řešení. Například kdyby byly aplikace psány tak, že by byla data uživatelů uložena decentralizovaně na jejich serverech a šlo by o jakousi obdobu hostingu (datový hosting). Alternativ k úplnému cloud computingu je jistě spousta a lidí, kteří odmítají cloudy typu facebook, google docs, apod. také. Jen je a jejich myšlenky dát dohromady!
V ČR momentálně nepoužitelné. Při mizerných rychlostech uploadu na místním ADSL (vcelku rozšířené připojení, byť jsou i štastnější lidi co mají něco lepšího), případně ještě horším rychlostem při mobilním připojení trvá dostat něco do cloudu celkem dlouho. Ono pokud poslat jednu fotku z foťáku někam přes internet trvá tak půl minuty až minutu tak to není zrovna ono ... stejně tak bude nepoužitelné pracovat stylem nahraji dokument z cloudu (to bude ještě přijatelně rychlé), nějak ho zedituju a pak ho zas nahraju na cloud (a tady bude kámen úrazu, s trochou "štěstí" se to nestihne uploadnout dříve než dojde baterka.)
Stačí se na to lépe podívat. "Koncept" znamená pojetí (vizte slovo "koncept" ve slovníku sicích slov) - tedy (podle autora) jde o perfektní pojetí, ale ještě to není dotažené do konce.
A nebude to tak , že Google představil koncept kterým chce jít a za ním stojí obrovský kapitál mající opravdu reálnou šanci pozměnit výrazně rozložení hráčů na poli OS. A to tím směrem že nadhodil vizi a dal možnost mnoha vývojářům aby doma přemýšleli a vymýšleli a pak přišli každej s něčím co pak v celku bude působit skvěle ?
Myslím že jako hlavní PC doma to asi ještě nebude ale jako druhý či třetí či cestovatelský NB s OS Chrome to bude fajn . Přiznejme si že opravdu většina kolem nás sedí na netu a jen zlomek dělá v jiných aplikacích a navíc jen okrajově. Tak proč platit za předimenzovaný OS od M$ + office a další ... když to vůbec nevyužiji ?
Dobrý den,
na těch aplikacích mě občas dost štve, že to jsou ve své podstatě pouze flashové aplikace. Příkladem je třeba zde zmiňovaný The Fancy Pants Adventure: World 2. Další blbá věc je to, že na stránce v chrome web store není jakákoliv technická specifikace aplikace (html5/odkaz/flash, velikost instalovaných dat apod.). Souhlasím s autorem, že celý koncept je dost uspěchaný a Google měl být trochu přísnější ohledně toho, co si pustí do svého obchodu. Většina aplikací je nepoužitelný křáp, který jsem po první minutě odinstaloval.
A proč vás to štve, že to jsou flashové aplikace? Flash je pořád nejlepší pro UI většiny her. Dobře udělaná flashová aplikace pro Web Store je vlastně hybridní - využívá maximum z HTML5 (přes ExternalInterface) a pouze UI řeší Flashem. Veškeré výhody sandboxu, atd. tam jsou zachované. Google nezrušil pluginovou architekturu (ani v ChromeOS), což je dobře, můžete si při vývoji vybrat mezi HTML, Flashem nebo NaCl. Pouze s HTML by díru do světa neudělali, chtějí-li fakt všechny typy aplikací dělat jako webové.
Ano, je to dobrý základ pro některý typ aplikací, protože jiný základ prostě neexistuje. :)
Než bude ChromeOS na trhu, tak bude venku Flash Player 10.2 s novým HW renderovaným videem (tzv. stage video), které vám zatíží CPU méně než video v HTML.
A vývojáři by se místo fňukání měli prostě učit efektivně programovat. Samotná technologie je v pořádku, animace přes SVG nebo HTML Canvas žere více než ekvivalentní animace ve Flashi.
Na "děravosti" pak s Adobe úspěšně zapracoval přímo Google při integrování Flash Playeru do Chromu.
Nemyslim integraci, myslim tim jen pouhe definovani GWT jako hlavniho frameworku pro vyvoj aplikaci pro Chrome OS ... GWT designer je napr. to po cem vola v clanku p. Strauch s ohledem na nizke graficke citeni vetsi casti coderu. Samozrejme ze Chrome OS je na aplikace z GWT pripraveno a samozrejme ze jde na strane klienta o javascript(Ajax).
Nástrojů jako GWT je zapotřebí jako sůl. Ale bylo by špatné GWT deklarovat jako "jediný správný SDK" pro Chrome. To by byla taková "applovská" cesta a naopak Google se musí vůči tomu vymezit tím, že vlastně nevymýšlí žádnou novou platformu, ale vývojáři můžou použít cokoliv, co znají a ovládají, jakýkoliv framework (klidně i Flash).
Tak jasne, sam nejsem moc priznivcem Applu a obecne nalajnovanych reseni. Presto pak zustavaji zakladni otazky jak sjednotit pristup ke zdrojum informaci u tak rozdilnych technologii (jinak resi prava k lokalnimu FS atd.). Na strane klienta Flash, Ajax, Java applets ... Nerikam deklarovat GWT jako jedinou cestu, jen treba mi prijde ze uz ma google vsechno pro chrome OS vymysleny a proste to tam neni. Napr. pro offline mod existuje pro google apps (vetsinou pouzivaji prave GWT) GEARS engine, ktery by take mohli pouzit. Ja nevim, jentak polemizuju, protoze mam sam zatim z Chrome OS takovej divnej pocit, jak by ho nebylo za co chytit. Vsechno co doted google delal mi prislo ze ma jasnej smer, myslenku a technologicke zazemi, tak doufam ze i timhle spis v budoucnu prekvapi.
Presto vsechno mi ta myslenka prijde fajn a rad si pockam na jeji domyslenejsi podobu.
Gears přece patří minulosti, protože offline režim řeší HTML5 technologie samotné.
Jinak nerozumím tomu "sjednocení přístupu ke zdrojům"... Všechno přece definuje právě HTML5. Např. flashová aplikace také může být v Chrome Web Storu, potažmo v Chrome OS, ovšem aby s tím byla kompatibilní, musí pro offline režim použít HTML5 namísto vlastních prostředků (AIR), atd.
Větší závislost na čem? Když nepoběží server poskytovatele nějaké aplikace, tak si nestáhnu aktualizaci klienta a nesesynchronizuji data - to ovšem platí úplně stejně pro klasické OS jako pro Chrome OS. Aplikace, které online přístup nepotřebují a které si stáhnu jen jednou (třeba hry) mi poběží offline, opět není rozdíl mezi Chrome OS a klasickým OS.
Výhoda Chrome OS je snadnější údržba systému, nic víc, nic míň. Podle mě to je velká výhoda, ale to se teprve ukáže.
No jak jsem psal - když mi dnes s Windows vypadne konektivita (nebo kdyby nejely servery Googlu, Microsoftu, Facebooku, mojí hostingové společnosti, ...), tak jsem (polo)ochromený úplně stejně, jako budu (polo)ochromený s ChromeOS. V tom rozdíl není. Rozdíl je leda v otázce, zda cloud ano či ne.
uz treti den browsdam netem, abych se poradne dozvedel, co ze to ten chrome os vlastne umi. Uz pred rokem jsem ho mel na virtualnim compu, jenzo to byla takova beta alphy verze, ve stylu je to modry a ma to chrome.
Jak uz vsichni vite, Google vydal beta-notebook a lidi v USA si ho muzou zadarmo otestovat.
Nevim jak vy, ale me osobne to prijde genialni. Ja sam totiz hledam zarizeni, ktery je mobilni, ale kde se da jeste pracovat. Praci nemyslim konvertovani videi, compilovani programu, ale hlavne surfovani v netu a sem tam nejakej ten .doc.
Tabblet nema poradnou klavesnici, je to krap malej, pomalej a jeste k tomu je to spis velkej mobil, nez pocitac bez klavesnice.
Notebook ma zas vetsinou vic vykonu, nez treba, je tezkej a baterky nevydrzej tak dlouho.
Maly netbooky mi opravdu neprijdou moc dobry, to radsi tablett.
Vetsi netbooky se mi dost libej, ale Windows na tom krapu opravdu nejsou ta prava volba. S linuxeem je to lepsi, ale zase, moc moznosti, co zahlcuji system, ktery nejsou treba (opravdu, na netbook se vazne nedivam pres VLC na hd video).
Ted to trochu bude vypadat, ze delam reklamu googlu XD.
Jeste nikomu neni jasny, jestli to je vlasnte malej notebook, nebo velkej netbook. (coz mi je jedno co to je, hlavne ze to ma moji vyzadovanou velikost).
Umi to jenom Chrome, takze papa Thunderbirde a Winampe.
Ma to divnej WebStore, kterej se da jeste zlepsit.
Je to desive rychly (ovsem, musi to loadovat jenom co to potrebuje. Vsechny specificky veci jen pro tento hardware).
Baterka vydrzi prej 8 hodin (coz je tablatova vydrz).
A vsechny data mate u googlu(co kdyz je jim tam zima????)
K cemu to teda vlastne je???
Pro firmy mi to pride absolutne genialni. Kdyz vynechame designery, ktery stejne maj Macy a programatory, ktery maj linuxe, tak mi to pro normalni smrtelniky pripada snad az moc dobry.
Firma totiz asi bude mit vlastni server, vlastni image ChromeOs a programy ve flashi(html5, canvas, java-script), ktere potrebuje.
Uzivatel si muze vzit jakykoliv notebook z firmy, pripojit se na svuj account, a vsechno ma na praci. Doaddovat programy ze servru je skutecne hracka. A Windows XP nebo 7, horror ajtaku, uz nikdo nebude potrebovat.
Pro normalni lidi mi to taky nepripada tak spatny.
Jasne, kdyz nekdo rad smazi Battlefield, Call of Duty, WoW nebo Starcraft, tak mu tenhle krap asi moc stacit nebude.
Ani pro uzivatele co jeste nikdy nevideli film z koupenyho dvd, jejich hry jsou vsechny crackli a maji 180 GB stahli hudby, to taky nebude to pravi.
A kdo compiluje neustale programy, konvertuje nebo vytvari hudbu ci videa to asi taky nebude delat na notebooku.
Pro normalni lidi, co se divaj na youtube, sleduji facebook, chatujou nebo si posilaj e-mail (a to je takovych 75%) mi to pride jak uz jsem myslim rekl, genialni.
Co tam teda rozhodne chybi????
-poradny apps a appstore jako pro Apple (to se rozjede, to chce jenom cas)
-trochu lepsi compatibilitu s ostatnima OS
-jak s tim dat hudbu na iphone/mp3-player
-vyresit ukladani dat (me osobne by mi stacilo, aby se data na googlu stahla/smazala/synchronizovala s dekstopem)
Jinak se mi tahle vecicka dost libi.