Dobrý den,
na těch aplikacích mě občas dost štve, že to jsou ve své podstatě pouze flashové aplikace. Příkladem je třeba zde zmiňovaný The Fancy Pants Adventure: World 2. Další blbá věc je to, že na stránce v chrome web store není jakákoliv technická specifikace aplikace (html5/odkaz/flash, velikost instalovaných dat apod.). Souhlasím s autorem, že celý koncept je dost uspěchaný a Google měl být trochu přísnější ohledně toho, co si pustí do svého obchodu. Většina aplikací je nepoužitelný křáp, který jsem po první minutě odinstaloval.
A proč vás to štve, že to jsou flashové aplikace? Flash je pořád nejlepší pro UI většiny her. Dobře udělaná flashová aplikace pro Web Store je vlastně hybridní - využívá maximum z HTML5 (přes ExternalInterface) a pouze UI řeší Flashem. Veškeré výhody sandboxu, atd. tam jsou zachované. Google nezrušil pluginovou architekturu (ani v ChromeOS), což je dobře, můžete si při vývoji vybrat mezi HTML, Flashem nebo NaCl. Pouze s HTML by díru do světa neudělali, chtějí-li fakt všechny typy aplikací dělat jako webové.
Ano, je to dobrý základ pro některý typ aplikací, protože jiný základ prostě neexistuje. :)
Než bude ChromeOS na trhu, tak bude venku Flash Player 10.2 s novým HW renderovaným videem (tzv. stage video), které vám zatíží CPU méně než video v HTML.
A vývojáři by se místo fňukání měli prostě učit efektivně programovat. Samotná technologie je v pořádku, animace přes SVG nebo HTML Canvas žere více než ekvivalentní animace ve Flashi.
Na "děravosti" pak s Adobe úspěšně zapracoval přímo Google při integrování Flash Playeru do Chromu.