Na masovku to nieje, kedze ludia, co pouzivaju PC doma chcu hrat hry a tie na linuxe nejdu, ano namietajte, ze predsa existuju porty, atd, ale povedzme si, ze to je o nicom.
Sam by som uz komplet presiel na Ubuntu (asi), ale pokial tam nepojde nativne civka a lotro, nema Ubuntu sancu, co hlavny OS. Podla mna su to hry, co brzdia rozsirenie linuxu, bo vsetko ostatne je irelevantne :)
Je zajímavé, že za hlavní brzdu Linuxu na desktopu většina lidí označuje to, co vadí především jim. A všechno ostatní je podle nich irelevantní.
Jinak tohle je jasné - dokud nezačnete tím správným způsobem apelovat na výrobce her, aby vyráběli pro Linux, situace se výrazněji nezmění. Kdyby všichni hráči přešli na Linux a hry nekompatibilní s Linuxem nikdo nekupoval, oni by se výrobci velmi rychle přizpůsobili. Jenomže tohle je samozřejmě nereálné - hráči nepřejdou, dokud na Linux nebudou všechny hry, a to nebudou, dokud hráči na Linux nepřejdou. Což se samozřejmě nestane, dokud... atd.
To se řeší tak, že těm uživatelům nabídnete něco navíc. V případě Linuxu je něčím navíc jen a pouze nulová cena. Jinak jen řada nevýhod.
Vyvíjet a podporovat hru multiplatformě se typicky nevyplatí. Proto to výrobci nedělají. Nedělejme si iluze, výrobcům her jsou Windows samy o sobě ukradené (stejně jako naprosté většina dalších lidí). Prostě je to platforma, na které se nejlépe realizují zisky. Kdyby takovou pozici měl jiný produkt, pro Windows nikdo ani nevzdechne. Úplně stejně, jako dnes všichni kašlou na Linux.