To není otázka sběrnice, ale konektoru, kabelu a nabíjecích profilů. Ta sběrnice USB je tam při nabíjení navíc a ničemu nepřekáží.
Pravda je, že microUSB nebylo na nabíjení ideální a nebylo na něj stavěné. Tohle už ale neplatí o USB-C, které je za tím účelem navrženo z hlediska konektoru i napájecích profilů. Ať už standardního PD nebo třeba QC.
Zalezi jak kde. Treba co jsem pred x lety koupil startovaci kabely z Lidlu, tak ty jsou hodne poctive, nebyly uplne za pakatel, ale ranec taky nestaly. Sice jsou z pomedeneho hlinku, ale jednak vyrobce tuhle skutecnost nijak netaji a druhak rozdil hlinik-med dohnal vetsim prurezem. Startoval jsem s nima uz nekolikrat a vzdycky bez jakehokoliv zavahani.
Na druhou stranu jsem se setkal s kabelama, ktere byly elektroodpadem uz ve stadiu myslenky na jejich vyrobu, nez vubec sjely z vyrobni linky. Kabel sice na pohled celkem tlusty, ovsem vevnitr tkanicka s prurezem odhadem tak 2,5 mm2, material uz nevim, ale cista med to asi zrovna nebyla, kleste z tenkeho mekkeho plechu, pomedena ocel (neznaly by myslel, ze to je med), no fakt hruza. Daly by se snad pouzit k dlouhodobejsimu pripojeni vybiteho akumulatoru a k jakemus-takemus nabiti, ktere by stacilo k nastartovani, ale vylozene jako startovaci jen sotva, a to bych se jeste bal, ze mezitim shori.
Nedává. Ale všechny startovací kabely co jsem potkal v regálu v nějakým marketu měly průřez maximálně v jednotkách mm2 a to ještě kdoví jestli (protože oblíbený trik je udělat hodně tlustou izolaci a tenký drát). A takový kvalitní lehce přenositelný kabel má takový odpor, že jím těch 500 ampér stejně neprotlačíte.
opravdu to byly samotný kabely a ne něco takovýho https://www.alza.cz/auto/noco-genius-boost-plus-gb40-d5604323.htm ?