Zavedení plošného sledování kamerami za pomoci umělé inteligence by v současné Evropě znamenalo, že některé vlády by musely vysvětlit, jak je možné, že v západních městech se potulují stovky tisíc ilegálů, kteří už dávno měli být vyhoštěni. To je v progresivistické Evropě absolutně neprůchodné. V žádném případě to ale neznamená, že ti, kteří jsou v Evropě legálně, sledováni nejsou. Ti mají svůj mobil, platební kartu a doma všelijaká "Hey Google", ... která to sledování už dávno provádí.
Ne, neprskal. V zaměstnání mám kamery skoro všude, tam prý nejsme sledováni jen na toaletách. V místě mého bydliště právě probíhá válka gangů (multikulti v praxi), a tak vlastníci domů připravují zavedení kamerových systémů, aby uklidnili obyvatele. Proto mě rozhodnutí EP nechává zcela chladným - vůbec se mě netýká. Já už sledován jsem a v budoucnu budu sledován ještě víc. A podobně na tom jsou tisíce dalších legálních obyvatel Evropy. Rozhodnutí naopak uvítají migranti bez povolení k pobytu a profesionální zahraniční zlodějské gangy.
Jo, já už také dlouho hledám tzv. "no-go zóny" o kterých se v Evropě tolik mluví v souvislosti s imigranty. No nevím, jsou trochu jako yetti. Většinou o nich mluví lidé, kteří moc nenacestovali a mají zprávy jen z internetu.
Ve Francii jsem našel zjevně muslimské čtvrti, kde ale vládl mír a nezaměstnaní chlapi kouřili na schodech šíšu. Tak hledám dál.
Tohle je na hodinovou přednášku. Stručně: policie termín no-go zóna nepoužívá. Švédská policie ty oblasti klasifikuje podle stupně nebezpečnosti (https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/utsatta-omraden/). Nejnebezpečnější jsou tzv. "zvláště exponované oblasti". Pro ty je typické:
(1) paralelní společenské struktury, (2) extrémismus, jako je systematické porušování náboženské svobody nebo silně fundamentalistický vliv, který omezuje lidská práva a svobody, (3) osoby cestující za účelem účasti v bojích v konfliktních oblastech, (4) vysoká koncentrace zločinců. V roce 2019 těch oblastí bylo ve Švédsku 22 (https://polisen.se/siteassets/dokument/ovriga_rapporter/kriminell-paverkan-i-lokalsamhallet.pdf). Jména těch lokalit jsou v reportu uvedena. Místa se odle jména dají najít na mapě.
Centrum Prahy by se nekvalifikovalo. Sice se tam prodávají drogy, ale pokud vím, tak se tam moc nestřílí.
V lokalitě, kde žijí (asi 300 m od mého bydliště) byl před několika týdny v přestřelce zastřelen šestnáctiletý mladík a drogy se tam běžně prodávají. Přesto ta oblast nepatří ani mezi tzv. exponované oblasti.
@dominecf
Jo, já už také dlouho hledám tzv. "no-go zóny" o kterých se v Evropě tolik mluví v souvislosti s imigranty. No nevím, jsou trochu jako yetti.
No, když už o nich ví i Ivan Bartoš, tak už byste mohl otevřít oči taky ...
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/bartos-s-muslimskou-evropou-uz-problem-mam-nazor-mi-zmenilo-nemecko-40372907
Abych byl korektní, o některých no-go zónách ve Francii se mluvilo už před 15 - 20 lety. Policie tam zásadně nejezdila v označených autech a zastavovali jenom pokud někdo někoho vraždil přímo před nimi. Takto tam provezli i českou reportérku a mazala domů ...
Už nevím, kde to tehdy bylo. Čítával jsem MF Dnes, Týdeník Dnes, Lidovky ... někde tam.
8. 10. 2021, 19:49 editováno autorem komentáře
Je sledování a sledování. U nás v bývalé práci také byly kamery, které pořizovaly záznam který se archivoval asi měsíc. Ovšem koukalo se na něj (čti šéf koukal) jen tehdy, pokud například bylo podezření na krádež. Žádná umělá inteligence, co by v reálném čase vyhodnocovala, jestli zaměstnanci dělají dost rychle a sama pak na základě toho strhávala prémie.
[Ondra]
"A kdyby europoslanci tu rezoluci odmítli, tak bys tady zase prskal, že EU je Velký Bratr, co čím dál víc omezuje naše svobody, že?"
A kdyz ne on, tak nekdo druhy. To je holt jeden z problemu politiky: at udelas co udelas, rokrajis se, pozlatis se, stejne se najde dost lidi, kteri budou rypakovat (z pohodli hospody, s kafickem u pocitace, nebo v kantyne u pracovniho obeda)....
8. 10. 2021, 21:19 editováno autorem komentáře
"A kdyby europoslanci tu rezoluci odmítli, tak bys tady zase prskal, že EU je Velký Bratr, co čím dál víc omezuje naše svobody, že?"
Jinými slovy, buď souhlas, nebo jsi hloupý prskač, aniž by mě cokoliv zajímalo. To je přesně to co dnes tak rozděluje společnost. Stačí jiný názor než "má být" a šup, už stojí na barikádě buď s úplnými hlupáky (ó zavržení hodní, neposlouchejte je, pryč ze společnosti) nebo na barikádě s nepřítelem (cizí agent, pátá kolona, nepřítel lidu ... nehodný vyslyšení, pryč ze společnosti.).
Co když má 10 milionů lidí 10 milionů kombinací názorů a shluknuté do vizí se prolínají do několika podmnožin, často nazývané levice, pravice, střed, etc.?
To je holt jeden z problemu politiky: at udelas co udelas, rokrajis se, pozlatis se, stejne se najde dost lidi, kteri budou rypakovat
Ano, zlomek lidí bude remcat vždycky. Možná ne protože jsou blbí, ale protože nechtějí, aby pořád někdo něco měnil. To pomiňme. Pro zbytek Váš výrok znamená, že existuje jenom jedno řešení a pokud se někomu nelíbí, pouze rypákuje. Je mi líto, ale to je přesný opak toho jak lidstvo docházelo a dochází k největším pokrokům.
9. 10. 2021, 09:32 editováno autorem komentáře
[Poleno]
Uvedomujes si ze polemizujes s citatem? Proc myslis ze je to asi v uvozovkach?
"Ano, zlomek lidí bude remcat vždycky. Možná ne protože jsou blbí, ale protože nechtějí, aby pořád někdo něco měnil. To pomiňme. Pro zbytek Váš výrok znamená, že existuje jenom jedno řešení a pokud se někomu nelíbí, pouze rypákuje. Je mi líto, ale to je přesný opak toho jak lidstvo docházelo a dochází k největším pokrokům."
A kde jsi byl na tom ze je to jen zlomek? Muj vyrok byl natolik obecny, ze jej lze stanout v podstate na jakekoliv tema politickeho spektra. A fakt se nejedna o zlomky v mnoha pripadech je to klidne 50/50 a nebo jsou ty pomery jeste slozitejsi. To jednak.
Druhak, ten prispevek nijak nehodnoti, ktera moznost je spravna. Ten prispevek pouze rika, ze i kdyby byl hypoteticky politik, ktery se opravdu snazi udelat to nejlepsi co muze, nakonec bude jeho snaha skoro vzdy korunovana hlavne kritikou. (nechme stranou co je to to nejlepsi...) Takze ono to muze take z teto strany vypadat tak, ze je v podstate jedno, co politik dela, hlavne at jsou z toho hlasy a korytko, protoze pojeb tam zdola dostane, tak jako tak.
Nemluve o tom, ze dost casto maji nejvic chytrych kecu ti, co sami nejsou schopni poradne ukocirovat ani vlastni zivot, nebo domacnost, natos se prodrat do vedeni statu, nebo vest politickou stranu.
9. 10. 2021, 18:37 editováno autorem komentáře
Uvedomujes si ze polemizujes s citatem? Proc myslis ze je to asi v uvozovkach?
Ano, uvědomuji. Měl bych polemizovat s něčím, co někdo nenapsal?
Za druhé, já znám tu poučku, že v politice nikdy nejde udělat nic, aby byli spokojeni všichni. Ovšem vidím rozdíl mezi nesouhlasem (což se váže k poučce) a rypákováním (což je prostě jenom remcání - tak jak to vyplívá tady z vlákýnka, alá remacal by zase, jenom opačně, takže to nepředpokládá názor souhlasný nebo nesouhlasný, jenom remcání).
Ostatně, podobně jako já vám dopovídá i @Ink.
[Poleno]
"Ano, uvědomuji. Měl bych polemizovat s něčím, co někdo nenapsal?"
V tom pripade, by bylo dobre, aby jste reagoval na autora, a pripadnou polemiku s jeho vyrokem vedl tam.
"Ovšem vidím rozdíl mezi nesouhlasem (což se váže k poučce) a rypákováním"
Jenze ja take. Konec koncu jsem Vam to psal v predeslem prispevku.
"Ostatně, podobně jako já vám dopovídá i @Ink."
No a? Kdyz se lide vydaji do veze chramu sv. Vita, aby odtud skocili z veze na tvrdou zem pod ni; pujdete tam tez a skocite taky? Pokud ne, pak nevidim relevantnost teto Vasi poznamky. Necham stranou, ze jsem se nikoho na nic neptal, tudiz mi nemuze ani odpovidat, ale pouze reagovat.
@D.A. Tiger
No vždyť ano. Já tam uvedl přesně tak tu citaci jako vy a když si povšimnete, tak jsem Vás u toho neadresoval. Vlezl jsem do vláka, zapojil se za poslední příspěvěk, vzal si dvě klíčové citace a napsal co si pointě diskuze ve vlákýnku myslím. Co víc ještě mohu dělat? Neberte si věci tak osobně ... já polemizuji s výroky, ne s podstatou diskutujícího. Vždyť Vás vůbec neznám. Často adresuji, ale to jenom kvůli přehlednosti diskuze.
... a skocite taky? Pokud ne, pak nevidim relevantnost teto Vasi poznamky.
To je od Vás takový trapný pokus. Napsal jsem Vám přesně a konkréně mou úvahu do detailu, takže jaké pak "taky skočíte" ... Navíc, a to vy vědět ale nemůžete, já neviděl příspěvěk od @Ink když jsem to psal - asi kvůli schvalování příspěvků nebo jsem to psal tak dlouho.
Jenze ja take. Konec koncu jsem Vam to psal v predeslem prispevku.
V předešlém příspěvku ano, v tom prvním ne. Váš první příspěvěk, a ten na který reagujete, říkají něco jiného.
Pokud je to jak píšete nyní, tak se shodneme. Zajímavé je, že texty zní úplně jinak, ale to je drobný detail.
10. 10. 2021, 09:53 editováno autorem komentáře
"Jinými slovy, buď souhlas, nebo jsi hloupý prskač, aniž by mě cokoliv zajímalo. To je přesně to co dnes tak rozděluje společnost. "
To jsou tvoje slova a tvůj problém. Ostatně teď jsem podle tebe tím "hloupým prskačem" zjevně já. Nestydíš se, takhle rozdělovat společnost?
Ale zpět k Rypákovu příspěvku: On zjevně hledá jen důvod, proč si kopnout do EU. Protože ta jeho představa, že AI systém schopný identifikovat osoby podle obličeje zajistí, že vlády budou muset vysvětlovat, proč se po jejich zemi pohybují nějací ilegálové, je totálně mimo mísu. Proč by to ty vlády musely vysvětlovat? Stejně by se k těm videozáznamům a výsledkům jejich zpracování dostal jen malý okruh pověřených osob. A jak by ta AI vůbec dokázala odhalit "ilegála"? Nějakým měřením proporcí lebky, jak to praktikovali nacisti? Nebo snad Rypák čeká, že stát si pořídí kompletní databázi biometrických skenů obličejů všech legálních obyvatel (i cizích návštěvníků země) a ilegální imigranti budou dohledáváni vylučovací metodou?
Prostě to Rypákovo plácání nedává vůbec smysl, leda by jeho primárním záměrem byl plivanec na EU.
@Ondra
Ne, nepochopil jste k čemu se vyjadřujete. Když si zaskrolujete nahoru, tak tím prskačem
je ten na kterého jste reagoval a je tím prskačem podle Vás:
A kdyby europoslanci tu rezoluci odmítli, tak bys tady zase prskal, že EU je Velký Bratr, co čím dál víc omezuje naše svobody, že?
Takže ne, prskač nejste vy, vy se snažíte určovat kdo jsou ti prskači
, ne já a já to říkám Vám, nepaušalizuji ostatní jako prskače - jako Vy - takže ani žádnou společnost nerozděluji. Mluvím pouze k vašemu konkrétnímu textu, takže konkrétně, ani ne k Vaší osobně jako celku abych Vám přisuzoval nějaké skryté motivace na rozdíl od vás alá "buď je hloupý, nebo prskač" ...
On zjevně hledá jen důvod, proč si kopnout do EU
Ne, opět se pletete, on ten důvod má a konkrétně jen napsal - na rozdíl od Vás. Až nyní. Najednou to šlo. On by zase mohl napsat, že jenom hledáte, jak všechno relativizovat a omlouvat - to jsou pak už jenom paušalizace a nálepky.
Prostě to Rypákovo plácání nedává vůbec smysl, leda by jeho primárním záměrem byl plivanec na EU.
Argumentační klam (Falešné dilema) nebo Siderické kyvadlo?
A navíc, jeho argument může mít i pointu: např. v USA musleli vymyslet něco jako rasistická AI aby se vypořádali s nechtěnými tvrdými výsledky .. takže i příklad bychom měli.
12. 10. 2021, 13:22 editováno autorem komentáře
Ve Švédsku se před pár lety uvádělo 80 000 žadatelů o azyl, kterým byla žádost zamítnuta. Skoro žádné deportace se nekonaly, ti lidé ve Švédsku žijí dál v tzv. paralelních společnostech. Předpokládalo se, že těch ilegálů bude víc, protože řada migrantů o azyl vůbec nežádala. Věděli, že na něj nemají nárok. Švédsko má 10 milionů obyvatel. Přepočítejte si to na celou Evropu.
Ta no-go gheta na Západě nevznikla prototo, že by jejich obyvatelé byli apriori zlí. Ta vznikla proto, že významná část jejich obyvatel se živí ne zcela legálními způsoby, a protože tam žije velké množství ilegálů. Policie tam jezdí jen v dostatečně obrněných konvojích. Na samostatné policejní auto se v lepším případě snese sprška kamení. V horším případě létají i molotovovy kokteily a ruční granáty. Pokud tohle nevíte, pak nezbývá než říct: Vítejte v multikulti Evropě roku 2021.
Fotky z útoku ručním granátem na policejní auto jsou třeba zde:
https://www.google.com/search?q=handgranat+mot+polisbil&tbm=isch&rlz=1CAAJGR_enSE865SE865&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwi244bKu7rzAhUWtioKHZ6XD98QBXoECAEQLQ&biw=1410&bih=789
(případně hledejte "handgranat mot polisbil")
Tohle by také vydalo na hodinovou přednášku. Stručně: Migranti z Libanonu, Iráku, ... si s sebou přivezli klanové struktury společnosti. Klan je rozvětvená rodina (desítky členů), která drží pospolu. Obvykle si přividělávají kriminální činností, s policií zásadně nespolupracují. Švédská policie ty klany má zdokumentované. Tyhle klany vzájemně bojují o teritorium a trh s drogami (to je to, čemu se běžně říká válka gangů). Infiltrovat se do těchto klanů je pro policii téměř nemožné. Při vstupu do jejich teritoria policisté riskují fyzické napadení. Smyslem toho útoku granátem nebylo policisty zabít (nikdo nebyl zraněn), ale ukázat, kdo je v daném teritoriu pánem a co se může stát, když přijedou příště. Policie i politici běžně uvádí, že navrácení těchto zón do "normálního" stavu práva by vyžadovalo dlouhodobý zásah armády.
Je mi jasné, že když souvislost mezi migrací a kriminalitou vidět nechcete, tak ji neuvidíte. Ve Švédsku je takových jedinců odhadem několik desítek procent.
Desítek procent populace. V podstatě voliči zelených (Miljöpartiet) a sociálních demokratů.
Gangy ve Švédsku samozřejmě existovaly i dřív. K poměrně zásadní změně ale začalo docházet před nedávnem. Dřív ty gangy operovaly hlavně v no-go zónách. Nyní jsou ale zastřelení hlášení i z oblastí, kde žije střední třída a bohatí. To způsobilo poprask a policie ve státní televizi musí vysvětlovat, co s tím bude dělat.
O tom, že kriminalita klanů je problém, pojednává třeba tento příspěvek švédské státní televize: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/underattelsepolisen-klaner-storsta-utmaningen . Švédská státní televize patří mezi nejvíce politicko-korektní subjekty na této planetě. Pokud něco takového uveřejnila, pak si můžeme být jisti, že situace je opravdu špatná.
Zdroje mohu dodat ke všem svým tvrzením. Nemám ale čas je dohledávat.
Granát sem granát tam. Granátmi sa vyzbrojovali aj organizované zločinecké skupiny na Slovensku. Ale pozrite si čísla. Švédsko čo do počtu vrážd (na 1000 obyvateľov) patrí medzi 50 najbezpečnejších krajín na svete. A pritom predbehlo aj krajiny, ktoré (skoro) žiadnych migrantov neprijímajú.
8. 10. 2021, 13:02 editováno autorem komentáře
Časté použití ručních granátů ve válkách gangů bylo dáno dírou v zákoně: Držení granátu se netrestalo tak přísně, jako držení střelné zbraně. Po incidentech, kdy byli kolemjdoucí zabiti volně pohozenými granáty byl zákon změněn. Použití granátů je těď méně časté.
Co se statistiky týče: Ano Švédsko nepatří mezi nejnebezpečnější země. Ale Švédové to vidí i tak, že v průběhu dvou desetiletí se dostali z jedné z nejbezpečnějších zemí na světě do situace, kdy se ženy po setmění bojí vycházet samy ven a jejich děti bývají cestou ze školy přepadávány, zbity a okradeny.
@kamui
A vadí to reálně těm Švédům? Pokud ano, proč ve volbách nevyberou někoho, kdo s těmihle živly udělá krátký proces (pokud to nepůjde jinak, tak tam zjedná pořádek armáda)
Ano, skutečně začínají volit jinak, nicméně ne všichni mají akutní problémy s "těmito tématy" a nálepka nácka je od volby odrazuje spolehlivě. I u nás funguje, jenom o trošku méně ...
Musíme také brát v potaz to, že tyto země nemají tak přímou zkušenost s prolhanými vládami a celým tiskem jako ČR z let před 89', takže težko věří že jim média zamlčují co mohou či absolutně mění narativy.
Částečně je v tom taky psychologie. LIdi se neradi mílí a není lehké si přiznat, zvláště v dnešní vyhrocené době, že žili desetiletí ve lžích ... to nakonec není ani už o egu nebo zabedněnosti, takové prozření může být vůbec útokem na samotnou podstatu existence/fundamentálních přesvědčení daného jedince. Není to jednoduchý proces. Vemte si jak dloho trvalo po 46' u nás než se lidi probrali a to měli sakra z první ruky ...
Ale Švédové to vidí i tak, že v průběhu dvou desetiletí se dostali z jedné z nejbezpečnějších zemí na světě do situace, kdy se ženy po setmění bojí vycházet samy ven a jejich děti bývají cestou ze školy přepadávány, zbity a okradeny.
...a jak to v podobných případech bývá, přesně totéž se tvrdí už nejméně padesát let. Dodnes si pamatuju, jak v jedné švédské detektivce napsané v 70. letech, kterou jsem četl, popisuje policista neutěšenou bezpečnostní situaci ve městě slovy: "Když máte u sebe aspoň deset korun, zabijou vás kvůli nim, když ne, zabijou vás ze vzteku, že nic nemáte." Byla to samozřejmě nadsázka, ale ukazuje to, že ani tehdy to nebyla taková idyla, jak to líčíte, a spíš jde o tradiční bájení ve stylu "Jó, za mých mladých let tohle nebývalo.".
Tohle není detektivka, to je statistika: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fordubbling-av-ungdomsranen a https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800019941/1371914732040/2000_6_ungdomar_som_ranar_ungdomar.pdf . Stručně: Zdvojnásobení počtu oloupení mladistvých ve srovnání s rokem 2015. V případě Linköpingu dokonce nárůst o 700%. Vy byste jako rodič ignoroval nárůst o 700%?
Popis útoku granátem na policejní auto je zde: https://www.expressen.se/nyheter/bekraftat-handgranat-mot-polisbuss-i-tumba/ . Tumba je předměstí Stockholmu, viz https://www.google.com/maps/place/Tumba,+Botkyrka/@59.2000635,17.7978173,13.44z/data=!4m5!3m4!1s0x465f6df85968675f:0x60b0dbc478d33eba!8m2!3d59.199859!4d17.8309572 . Nebo chcete znát přesně i ulici, kde k tomu došlo? Čtvrť Storvreten v Tumbě byla v roce 2019 vedena jako "exponovaná oblast" (utsätta område).
Detaily toho případu nesleduji, ale ti gangsteři mají takové vojenské vybavení (samopaly, granáty, ...), že kdyby chtěli, tak ti policisté neměli žádnou šanci přežít. Že nebyl nikdo zraněn svědčí o tom, že je chtěli jen postrašit.
Deportace se nekonali? Jak ty to prosímtě víš? Většina migrantů se tam dostává z Dánska a tam je také vrací zpátky. Opět tě požádám odkud ty čísla máš?
Pokud se budeme držet Švédska, už 30 let se tam potýkají s rostoucím zastoupením gangů, oblasti jako Gothenburg nebo Malmö jsou na tom nejhůře. Většina příslušníků gangů mají švédské občanství a nízké vzdělání, tolik k těm mýtům i ilegálních migrantech.
Já vycházím z oficiálních zdrojů např. na https://polisen.se/siteassets/dokument/organiserad_brottslighet/myndighetsgemensam-lagesbild-2018-2019.pdf nebo https://polisen.se/siteassets/dokument/om-polisen/penningtvatt/nationell-riskbedomning_slutversion_190610.pdf. Do Švédska cestuji docela pravidelně, takže tu situaci tam vidím a rozhodně to nevypadá tak, jak se nám tady někteří snaží namluvit.
Netvrdím, že se nekonaly žádné deportace. Napsal jsem skoro žádné, kde to slovo skoro je třeba chápat v poměru k počtu žadatelů. Bližší informace jsou třeba zde:
https://www.forbes.com/sites/freylindsay/2020/02/11/sweden-has-a-problem-sending-asylum-seekers-back/
Zde údaje o ČR:
https://www.mvcr.cz/clanek/ctvrtletni-zprava-o-migraci-za-1-ctvrtleti-2021.aspx
Tyto problémy v nějaké formě byly, jsou a budou. Lze je potírat soustavnou prací kriminalistů. Podle mne je ale větší problém v občanech, kteří se v té zemi narodili, mají občanství a přitom se necítí být jejími občany nebo provozují nekompatibilní způsob života, například užívají alternativní výklad vlastnického práva.