U kauzy Cambridge Analytica je fascinující, jak se veškerý odpor otočil proti Facebooku.
CA se nikdo neodvážil ani dotknout, aby náhodou nezveřejnila seznam zákazníků. Škoda. Přitom právě zveřejnění seznamu zákazníků by mělo být to nejdůležitější. Lidé by zjistili, koho to vlastně volí, padlo by pár vlád, a oni by si politici příště důkladně rozmysleli, jestli chtějí takové metody používat.
CA je v likvidaci, kriminální vyšetřování zatím běží. Že CA pracovala pro Trumpa se ví. A jestli se zajímáte, pak víte že osobní PR guru Mára, který pracuje pro Babiše, používá stejné metody jako CA (dokáží během 14 dnů udělat průzkum i následnou analýzu s výstupem pro ANO/Babiše, aby věděl co má říkat a co bude/nebude mít dopad na jeho voliče a využívají k tomu sociální sítě). Ani v USA ani u nás nepovede nic z toho k pádu vlády - na politickou kulturu se už delší dobu nehraje.
@Milan Keršláger
" Že CA pracovala pro Trumpa se ví"
Stejně jako se to vědělo se zapojením Ruska? Vyšetřování dopadlo jinak, že ... Mimochodem, možná ne CA, ale mluvíte o tom jako by nikdo jiný nic takového nepoužíval, to je směšné. Když už jsme u toho "se ví", tak se ví že přesně takto Obama zacílil těsně před volbami na poslední nerozhodnuté voliče a někteří odporníci právě toto přičítají podobným agenturám (zdroj: Chip, magazín, cca 2015).
Tu situaci bych spíš přirovnal k Panama papers. Nemorální, nehezké, možná i často nezákoné, vymáchal se v tom kde kdo, přesto jsou daňové ráje i v jurisdikci členů EU (jen tak z hlavy např. Irsko) a Západu vůbec stále populární. Přisuzovat toto, či výše zmíněné, pouze jednomu "kandidátovi", či vybraným několika, je velmi velké nepochopení celé situace.