Ne, nemusíš. :)
V CachyOS máme automatickou instalaci NVIDIA driverů, konfiguraci + funkční dlss a framegen.
https://github.com/CachyOS/chwd
https://github.com/CachyOS/CachyOS-Settings/blob/master/usr/bin/dlss-swapper-dll
https://github.com/CachyOS/CachyOS-Settings/blob/master/usr/bin/dlss-swapper
Takže? Kde je ten problém pořád furt a furt dokola u Fedory?
Takže malá distribuce, která nemá mnoho zdrojů, to zvládne, ale distribuce s mnohonásobně většími zdroji, lidmi atd., není schopna zprovoznit funkce pro nejpopulárnější značku GPU na trhu? To mi moc nesedí.
Řešení správy napájení probíhá dle oficiální dokumentace NVIDIA, pouze je automatizováno, aby uživatel nemusel studovat další dvě hodiny a provádět kroky sám.
Myslel jsem, že linuxové distribuce jsou o možnosti úprav a komunitní práci, která je hlavním zdrojem vylepšení, a ne o windows/korporátním narativu *Toto je oficiálně podporované a cokoliv jiného nás nezajímá, i kdyby to znamenalo házet funkční hardware do koše*.
Komunitní podpora Vulkanu pro Radeon HD 8000, konkrétně amdgpu, je komunitně udržovatelná, ačkoliv oficiálně karta Vulkan nemá. Aktivujeme ji proto ve výchozím nastavení, protože jinak Vulkan nefunguje, pouze OpenGL, a pod kartou se nedá hrát a používat moderní programy, což vede k uživatelským stížnostem.
Má tedy smysl to vyřešit, pokud je to možné, a nenutit uživatele k zbytečným technickým krokům.
https://wiki.archlinux.org/title/AMDGPU#Enable_Southern_Islands_(SI)_and_Sea_Islands_(CIK)_support
V retro desktopu mám o jednu generaci starší AMD dGPU, a tam i povolení Vulkanu nic neřeší. Většina her spadne už při spuštění. Píše, že např. nějaká funkce není implementovaná. Nicméně ta cca 1/3 her, co jde spustit, jede stejně rychle jako ve Windows, to je pěkný. PS: Ve Windows jsou novější ovladače horší, než byly, takže občas nějaká hra tam už nejede, i když dřív jela.
> Aktivujeme ji proto ve výchozím nastavení, protože jinak Vulkan nefunguje, pouze OpenGL, a pod kartou se nedá hrát a používat moderní programy, což vede k uživatelským stížnostem.
Třeba u her je to proto, že emulace DirectX je přes Vulkan. Pro DX12 dokonce ani neexistuje implementace přes OpenGL (lowlevel API je emulováno přes lowlevel API).
12. 4. 2025, 23:52 editováno autorem komentáře