Na komplikované pojmenování produktů jsou obvykle specialisté výrobci televizí, ledniček, praček apod.
namátkou např.
Samsung UE55TU7172
LG 49UN7100
Sony Bravia KD-55XH8096
Samsung RB30J3215SA
SHARP SJ BA31DHXIE
LG GBP31SWLZN
AEG RCB732E5MX
Hisense RS560N4AD1
Možná v tom výrobci mají nějakou logiku, ale pro zákazníky při výběru nebo když se vás někdo zeptá co jste si to pořídili, je to zbytečně komplikované.
to máte pravdu, ale není to tak jednoduché. Ty názvy většinou ani nejsou určené pro zákazníky, ale pro tu firmu samotnout. Pro zákazníky se to jmenuje prostě Monitor Samsung a to je konec. Některé firmy to dělají tak, že finální zařízení prodávají pod jiným (typicky hezkým) názvem. Třeba Nokia RM-820, RM-821 (obě rozdílné zařízení, ale pro koncáky to bylo jedno) se prodávala označená na trhu jako Nokia Lumia 920. V názvech je vždycky logika, ale její popis nemusí být veřejný. U velkých firem tam jsou krom takových snadno odhadnutelných věcí jako parametry a varianty často zakomponované informace třeba i o divizi která to vyvinula, aby si to poznali a věděli kdo k čemu dělá support a dokázili si to rychle přehazovat, atd.