Ahoj, diky za clanek. Sice vetsinu tech veci tak nejak vim (taky jsem programoval v asembleru - kde jsou ty casy), ale uvedomil jsem si, ze uz ty znalosti nepouzivam a nechce se mi nad tim premyslet.
Prave planuju v jednom svem programu pro praci s obrazky rozsireni pro HDR (high dynamic resolution), tzn. vic nez 8 bitu na barvu - myslel jsem si, ze na barvu proste pouziju tri floaty a bude vymalovano, ale asi si pockam na dalsi dily clanku :).
Ano, ale nejsou to "klasické" typy float aka single podle IEEE. V GPU se pouzivaji i kratsi floaty, napriklad 16bitove, nekdy i 12bitove. Take jejich aritmetika je jednodussi, protoze se nemusi rozlisovat nekonecna a +-0.
Například GPU od NVIDIA nekonečna apod. umí. A mám pocit, že 12bitové floaty se nepoužívají, buď 16, 24 nebo 32. Existuje i 12bitový formát, ale myslím, že ten je fixed point.
12bitove floaty mely cipy od ATI, ted tu informaci vsak nemuzu dohledat. Dokonce existuji i 8bitove floaty, jejich pouziti je vsak minimalni - ukladani prubehu nekterych signalu atd. Na GPU se nepouzivaji.