Hlavní navigace

Vývojářský software

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: dokončení popisu widgetů v knihovně appJar

Ve třetím článku o knihovně appJar dokončíme popis widgetů, které tato knihovna nabízí. Bude se jednat o užitečné doplňkové widgety – posuvník, zobrazení průběhu činnosti, widget pro výběr data apod.

Pavel Tišnovský

17. 10. 2017 0:00
| 3

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: widgety v knihovně appJar

Ve druhém článku o knihovně appJar určené pro snadnou tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním se seznámíme se všemi základními ovládacími prvky (widgety), které tato knihovna nabízí. Výklad bude doplněn dvanácti příklady.

Pavel Tišnovský

10. 10. 2017 0:00

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny appJar

Další knihovna určená pro tvorbu aplikací s GUI v Pythonu se jmenuje appJar. Jejímž primárním cílem je umožnit tvorbu rozhraní s minimálním úsilím a minimálními znalostmi, takže ji je možné použít například při výuce.

Pavel Tišnovský

3. 10. 2017 0:00
| 2

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: použití dialogových oken v knihovně Tkinter

V posledním článku o knihovně Tkinter v Pythonu si ukážeme, jak se vytváří modální i nemodální dialogová okna. Bude se jednat jak o standardní dialogy (výběr souboru atd.), tak i o dialogy definované vývojářem.

Pavel Tišnovský

26. 9. 2017 0:00
| 2

IBM předává své JVM J9 nadaci Eclipse pod názvem OpenJ9

Java Virtual Machine od IBM s původním názvem J9 je nyní open-source projektem pod křídly Eclipse Foundation. Představuje tak alternativu pro Hotspot JVM, které je součástí projektu OpenJDK, přičemž má širší funkcionalitu a IBM jej propaguje jako…

David Ježek

19. 9. 2017 8:48 |

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: další možnosti nabízené widgety Text a ScrolledText

V dnešním článku o knihovně Tkinter si popíšeme další možnosti, které jsou nabízené všestranným widgetem Text. Taktéž se zmíníme o rozšířené variantě tohoto widgetu, která se jmenuje ScrolledText.

Pavel Tišnovský

19. 9. 2017 0:00
| 1

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (dokončení)

Popis kreslicí plochy (canvasu) v knihovně Tkinter dnes dokončíme. Popíšeme si práci s rastrovými obrázky i s jednořádkovými a víceřádkovými řetězci. Pak se budeme zabývat nejsložitějším widgetem knihovny Tkinter, který se jmenuje Text.

Pavel Tišnovský

12. 9. 2017 0:00
| 5

Vagrant, virtualizátor vývojových prostředí, ve verzi 2.0

Vagrant, nástroj pro vytváření vývojových prostředí pomocí virtualizace, vyšel ve verzi 2.0. Samotná verze až tak zásadní není, ale představuje uzavření několik let vyvíjené jedničkové řady. Zatímco původně Vagrant běžel pouze přes VirtualBox,…

Roman Bořánek

8. 9. 2017 11:04 |
| 2

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (2. část)

Budeme pokračovat v popisu vlastností kreslicí plochy (canvasu) v knihovně Tkinter. Popíšeme si tvorbu složitějších tvarů, nastavení vlastností při vykreslování, tvorbu uzavřených obrazců i problematiku „aktivních“ prvků.

Pavel Tišnovský

5. 9. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (canvasem)

Jedním z nejmocnějších nástrojů knihovny Tkinter je takzvané plátno (kreslicí plocha) neboli canvas, která umožňuje relativně snadno vykreslovat i složitější schémata či vektorové obrázky a následně manipulovat s jednotlivými objekty.

Pavel Tišnovský

29. 8. 2017 0:00
| 9

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: menu v knihovně Tkinter

V dnešním článku tvorbě GUI v Pythonu budeme pokračovat v popisu knihovny Tkinter. Zaměříme se na problematiku tvorby menu, která tvoří součást většiny složitějších aplikací využívajících grafické uživatelské rozhraní.

Pavel Tišnovský

15. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (3.část)

V dnešní části seriálu o knihovnách určených pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další grafické ovládací prvky z knihovny Tkinter. Bude se jednat o přepínače, seznamy, posuvníky a číselníky (spinboxy).

Pavel Tišnovský

8. 8. 2017 0:00
| 7

Unreal Engine 4.17 vylepšuje podporu Vulkanu a VR

Unreal Engine vyšel ve verzi 4.17 s celou řadou novinek. Jde např. o počáteční podporu Xbox One X nebo podporu diváckého režimu u virtuální reality (Oculus Rift a HTC Vive). To znamená, že další lidé mohou sledovat dění na běžném monitoru. Také…

Roman Bořánek

7. 8. 2017 19:53 |

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (2.část)

Ve třetí části seriálu o knihovnách pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další koncepty, na nichž je postavena knihovna Tkinter. Budeme se zabývat nastavováním stylů, změnou témat a použitím proměnných, které přímo „sledují“ stav zvoleného widgetu.

Pavel Tišnovský

1. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter

Prvním systémem pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní Pythonu, který si popíšeme, je Tkinter. Jedná se o standardní knihovnu pro GUI pro Python, ovšem její největší předností je velmi snadné použití a možnost rozšiřování sady widgetů o další ovládací prvky.

Pavel Tišnovský

25. 7. 2017 0:00

Knihovny pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní v Pythonu

Python se používá jak pro tvorbu nástrojů ovládaných z příkazového řádku, tak i pro psaní serverových aplikací a setkáme se i s aplikacemi s grafickým uživatelským rozhraním. A právě knihovnám pro tvorbu GUI se budeme věnovat v dnešním článku.

Pavel Tišnovský

18. 7. 2017 0:00

Průvodce labyrintem algoritmů, nová kniha vychází u CZ.NIC

V Edici CZ.NIC vychází další kniha – Průvodce labyrintem algoritmů od Martina Mareše a Tomáše Vally. „Kniha vypráví o tom, jak algoritmy navrhovat a jak jejich chování zkoumat. Mimo to obsahuje mnoho příkladů algoritmů a datových struktur…

Petr Krčmář

27. 6. 2017 11:39 |

Vývoj elementary OS se přesunul na GitHub

Vývojáři distribuce elementary OS oznámili, že přesunuli zdrojové kódy na GitHub, kde bude pokračovat veškerý vývoj. Dosud používali Launchpad s GNU Bazaar. GitHub prý nabízí bohatší reportování chyb, snadnější revizi kódu nebo lepší integraci…

Roman Bořánek

21. 6. 2017 8:01 |
| 2

GDB 8.0 vylepšuje podporu Pythonu, ruší podporu GCJ

Joel Brobecker oznámil vydání nové verze debuggeru GDB 8.0. Mezi novinkami je vylepšená podpora Pythonu, podpora DWARF 5, nové příkazy pro GDB/MI, podpora pro reference rvalue v C++, podpora FreeBSD na MIPS, nový příkaz pro smazání flashové paměti…

Petr Krčmář

5. 6. 2017 9:42 |
| 1

Red Hat kupuje Codenvy, poskytovatele cloudového IDE

Red Hat oznámil, že za neupřesněnou cenu kupuje společnost Codenvy. Ta je nejvýznamnějším přispěvatelem open-source projektu Eclipse Che, integrovaného cloudového IDE. Na něm Codenvy také staví své služby. Mezi hlavní výhody takového IDE patří…

Roman Bořánek

26. 5. 2017 14:13 |
| 6

Šifrované pastebiny: sdílejte poznámky snadno a bezpečně

Rádi používáte pastebiny, ale chcete svá data ochránit před zvědavci a nenechavci? Použijte šifrovaný pastebin, který data (de)šifruje v prohlížeči. Existuje jich hodně, pomůžeme vám s výběrem.

Roman Bořánek

24. 5. 2017 0:00
| 1

Gnome přesune svůj vývoj na GitLab

Projekt Gnome chce změnit současnou infrastrukturu pro vývojáře, která se „nikomu nelíbí“. Nejvíce prý vadí problémy s použitelností, zastaralost a špatná práce s kódem. Současné řešení postavené na BugZille a Cgitu by měl nahradit GitLab, jak je…

Petr Krčmář

17. 5. 2017 8:42 |

Git 2.13 přidává obranu proti kolizi SHA-1

Verzovací systém Git vyšel ve verzi 2.13. Asi nejzajímavější novinkou je obrana proti potenciální kolizi v hešovacím algoritmu SHA-1. Jde o reakci na nález výzkumníků z Googlu, kterým se podařilo vyrobit dva rozdílné soubory se stejným…

Roman Bořánek

12. 5. 2017 12:55 |

Google Assistant SDK dostane asistenta na další zařízení

Google učinil významný krok v rozvoji svého digitálního asistenta, a to zveřejněním SDK. Může tedy započít vývoj dalších zařízení třetích stran, která budou alternativou oficiálního Google Home a měla by nabídnou plnou funkcionalitu. SDK je zatím…

Roman Bořánek

28. 4. 2017 14:46 |
| 3

Je vhodnější na web Ruby, nebo Python?

Je vhodnější na web Ruby, nebo Python? Touto otázkou se zabývá krátký článek ne serveru opensource.com. Pro oba jazyky existují webové frameworky, Ruby má Rails a Python Django. Python se nepoužívá jen pro web, ale také v akademické sféře třeba…

Jan Fikar

11. 4. 2017 21:11 |

Referenční překladač jazyka D pod svobodnou licencí

V pátek 7. 3. 2017 byl backend referenčního kompilátoru jazyka D z původní nesvobodné licence přelicencován pod svobodnou licenci BSL (Boost Software License).Tato změna umožní snazší distribuci tohoto kompilátoru a programů v něm stvořených pro jednotlivé distribuce linuxu.

Daniel Kozák

10. 4. 2017 12:36 |

Microsoft zavře svůj open-source hosting CodePlex

Po jedenácti letech provozu Microsoft uzavře CodePlex, službu určenou pro hostování open-source projektů. Ve své době nebyl CodePlex úplně k zahození, ale v posledních letech už byl používán jen málo na úkor řešeních postavených na Gitu, zejména…

Roman Bořánek

3. 4. 2017 8:45 |
| 4

Unity 5.6 podporuje Vulkan: až o 60 % lepší výkon ve hrách

Herní engine Unity, který používají tisíce menších a středně velkých her, vyšel ve stabilní verzi 5.6. Velkou novinkou je podpora nového grafického API Vulkan. Hry s podporou Vulkanu lze exportovat pro Linux, Android a Windows. Dosavadní zkušenosti…

Roman Bořánek

31. 3. 2017 21:58 |

Bezplatné anglické knihy o programování v R

Steve Emms na svém OSS blogu vybral deset bezplatných knih o programování v R. Programovací jazyk R je velmi rozšířený a určený pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení. Při této příležitosti zmiňujeme náš starý seriál o grafech v R. 

Jan Fikar

28. 3. 2017 17:50 |

Android Studio poběží i na Chrome OS

Na lehkém operačním systému Chrome OS už lze nějakou dobu spouštět aplikace pro Android. A teď to vypadá, že na Chrome OS aplikace půjde i vyvíjet. Server Phoronix upozorňuje na nedávný commit, který do systému přidává možnost instalovat binárky…

Roman Bořánek

27. 3. 2017 12:29 |
| 3