Hlavní navigace

Vývojářský software

Tvorba GUI v Pythonu s PySide: další dostupné ovládací prvky

Ve třetím článku o frameworku PySide si popíšeme práci s ovládacími prvky grafického uživatelského rozhraní. Tyto prvky totiž mají mnoho zajímavých a v dalších toolkitech neobvyklých vlastností.

Pavel Tišnovský

12. 12. 2017 0:00
| 3

Tvorba GUI v Pythonu s PySide: signály a sloty, správci rozložení komponent

V dnešní části seriálu o tvorbě aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu budeme pokračovat v popisu knihovny PySide. Nejdříve si ukážeme práci se signály a sloty a posléze si popíšeme tři základní správce rozložení komponent.

Pavel Tišnovský

5. 12. 2017 0:00
| 3

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím frameworku PySide

V seriálu o tvorbě aplikací s využitím jazyka Python postoupíme k další GUI knihovně. Tentokrát se začneme zabývat praktickým použitím PySide, jenž zprostředkovává propojení Pythonu s multiplatformním frameworkem Qt.

Pavel Tišnovský

28. 11. 2017 0:00
| 9

Tvorba GUI v Pythonu: použití želví grafiky společně s knihovnou appJar

V závěrečném článku o knihovně appJar si ukážeme, jak lze propojit appJar s modulem Turtle, který v Pythonu implementuje takzvanou želví grafiku. Spojení Python+Turtle+appJar se může stát ideální kombinací pro výuku programování.

Pavel Tišnovský

14. 11. 2017 0:00
| 5

Tvorba GUI v Pythonu: widgety pro zobrazení grafických informací nabízené knihovnou appJar

V šestém a současně i předposledním článku o knihovně appJar určené pro tvorbu aplikací s GUI v Pythonu se budeme věnovat popisu těch ovládacích prvků, které lze použít pro zobrazení grafických informací.

Pavel Tišnovský

7. 11. 2017 0:00

Tvorba GUI v Pythonu: widgety pro zobrazení tabulek a stromů v knihovně appJar

V páté části článku o knihovně appJar určené pro snadnou tvorbu aplikací s GUI v Pythonu si představíme některé pokročilejší ovládací prvky. Zaměříme se především na tvorbu tabulek (s omezenou možností jejich editace) a stromů.

Pavel Tišnovský

31. 10. 2017 0:00

Tvorba GUI v Pythonu: menu, toolbary a widgety pro vstup textu v knihovně appJar

Ve čtvrté části článku o knihovně appJar pro tvorbu GUI v Pythonu si nejdříve ukážeme poslední klasický widget určený pro vstup textu a dále se budeme zabývat tvorbou standardních dialogů, nástrojového pruhu a hlavního menu.

Pavel Tišnovský

24. 10. 2017 0:00
| 9

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: dokončení popisu widgetů v knihovně appJar

Ve třetím článku o knihovně appJar dokončíme popis widgetů, které tato knihovna nabízí. Bude se jednat o užitečné doplňkové widgety – posuvník, zobrazení průběhu činnosti, widget pro výběr data apod.

Pavel Tišnovský

17. 10. 2017 0:00
| 3

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: widgety v knihovně appJar

Ve druhém článku o knihovně appJar určené pro snadnou tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním se seznámíme se všemi základními ovládacími prvky (widgety), které tato knihovna nabízí. Výklad bude doplněn dvanácti příklady.

Pavel Tišnovský

10. 10. 2017 0:00

Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny appJar

Další knihovna určená pro tvorbu aplikací s GUI v Pythonu se jmenuje appJar. Jejímž primárním cílem je umožnit tvorbu rozhraní s minimálním úsilím a minimálními znalostmi, takže ji je možné použít například při výuce.

Pavel Tišnovský

3. 10. 2017 0:00
| 2

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: použití dialogových oken v knihovně Tkinter

V posledním článku o knihovně Tkinter v Pythonu si ukážeme, jak se vytváří modální i nemodální dialogová okna. Bude se jednat jak o standardní dialogy (výběr souboru atd.), tak i o dialogy definované vývojářem.

Pavel Tišnovský

26. 9. 2017 0:00
| 2

IBM předává své JVM J9 nadaci Eclipse pod názvem OpenJ9

Java Virtual Machine od IBM s původním názvem J9 je nyní open-source projektem pod křídly Eclipse Foundation. Představuje tak alternativu pro Hotspot JVM, které je součástí projektu OpenJDK, přičemž má širší funkcionalitu a IBM jej propaguje jako…

David Ježek

19. 9. 2017 8:48 |

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: další možnosti nabízené widgety Text a ScrolledText

V dnešním článku o knihovně Tkinter si popíšeme další možnosti, které jsou nabízené všestranným widgetem Text. Taktéž se zmíníme o rozšířené variantě tohoto widgetu, která se jmenuje ScrolledText.

Pavel Tišnovský

19. 9. 2017 0:00
| 1

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (dokončení)

Popis kreslicí plochy (canvasu) v knihovně Tkinter dnes dokončíme. Popíšeme si práci s rastrovými obrázky i s jednořádkovými a víceřádkovými řetězci. Pak se budeme zabývat nejsložitějším widgetem knihovny Tkinter, který se jmenuje Text.

Pavel Tišnovský

12. 9. 2017 0:00
| 7

Vagrant, virtualizátor vývojových prostředí, ve verzi 2.0

Vagrant, nástroj pro vytváření vývojových prostředí pomocí virtualizace, vyšel ve verzi 2.0. Samotná verze až tak zásadní není, ale představuje uzavření několik let vyvíjené jedničkové řady. Zatímco původně Vagrant běžel pouze přes VirtualBox,…

Roman Bořánek

8. 9. 2017 11:04 |
| 2

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (2. část)

Budeme pokračovat v popisu vlastností kreslicí plochy (canvasu) v knihovně Tkinter. Popíšeme si tvorbu složitějších tvarů, nastavení vlastností při vykreslování, tvorbu uzavřených obrazců i problematiku „aktivních“ prvků.

Pavel Tišnovský

5. 9. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: kouzla s kreslicí plochou (canvasem)

Jedním z nejmocnějších nástrojů knihovny Tkinter je takzvané plátno (kreslicí plocha) neboli canvas, která umožňuje relativně snadno vykreslovat i složitější schémata či vektorové obrázky a následně manipulovat s jednotlivými objekty.

Pavel Tišnovský

29. 8. 2017 0:00
| 9

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: menu v knihovně Tkinter

V dnešním článku tvorbě GUI v Pythonu budeme pokračovat v popisu knihovny Tkinter. Zaměříme se na problematiku tvorby menu, která tvoří součást většiny složitějších aplikací využívajících grafické uživatelské rozhraní.

Pavel Tišnovský

15. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (3.část)

V dnešní části seriálu o knihovnách určených pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další grafické ovládací prvky z knihovny Tkinter. Bude se jednat o přepínače, seznamy, posuvníky a číselníky (spinboxy).

Pavel Tišnovský

8. 8. 2017 0:00
| 7

Unreal Engine 4.17 vylepšuje podporu Vulkanu a VR

Unreal Engine vyšel ve verzi 4.17 s celou řadou novinek. Jde např. o počáteční podporu Xbox One X nebo podporu diváckého režimu u virtuální reality (Oculus Rift a HTC Vive). To znamená, že další lidé mohou sledovat dění na běžném monitoru. Také…

Roman Bořánek

7. 8. 2017 19:53 |

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (2.část)

Ve třetí části seriálu o knihovnách pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další koncepty, na nichž je postavena knihovna Tkinter. Budeme se zabývat nastavováním stylů, změnou témat a použitím proměnných, které přímo „sledují“ stav zvoleného widgetu.

Pavel Tišnovský

1. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter

Prvním systémem pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní Pythonu, který si popíšeme, je Tkinter. Jedná se o standardní knihovnu pro GUI pro Python, ovšem její největší předností je velmi snadné použití a možnost rozšiřování sady widgetů o další ovládací prvky.

Pavel Tišnovský

25. 7. 2017 0:00

Knihovny pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní v Pythonu

Python se používá jak pro tvorbu nástrojů ovládaných z příkazového řádku, tak i pro psaní serverových aplikací a setkáme se i s aplikacemi s grafickým uživatelským rozhraním. A právě knihovnám pro tvorbu GUI se budeme věnovat v dnešním článku.

Pavel Tišnovský

18. 7. 2017 0:00

Průvodce labyrintem algoritmů, nová kniha vychází u CZ.NIC

V Edici CZ.NIC vychází další kniha – Průvodce labyrintem algoritmů od Martina Mareše a Tomáše Vally. „Kniha vypráví o tom, jak algoritmy navrhovat a jak jejich chování zkoumat. Mimo to obsahuje mnoho příkladů algoritmů a datových struktur…

Petr Krčmář

27. 6. 2017 11:39 |

Vývoj elementary OS se přesunul na GitHub

Vývojáři distribuce elementary OS oznámili, že přesunuli zdrojové kódy na GitHub, kde bude pokračovat veškerý vývoj. Dosud používali Launchpad s GNU Bazaar. GitHub prý nabízí bohatší reportování chyb, snadnější revizi kódu nebo lepší integraci…

Roman Bořánek

21. 6. 2017 8:01 |
| 2

GDB 8.0 vylepšuje podporu Pythonu, ruší podporu GCJ

Joel Brobecker oznámil vydání nové verze debuggeru GDB 8.0. Mezi novinkami je vylepšená podpora Pythonu, podpora DWARF 5, nové příkazy pro GDB/MI, podpora pro reference rvalue v C++, podpora FreeBSD na MIPS, nový příkaz pro smazání flashové paměti…

Petr Krčmář

5. 6. 2017 9:42 |
| 1

Red Hat kupuje Codenvy, poskytovatele cloudového IDE

Red Hat oznámil, že za neupřesněnou cenu kupuje společnost Codenvy. Ta je nejvýznamnějším přispěvatelem open-source projektu Eclipse Che, integrovaného cloudového IDE. Na něm Codenvy také staví své služby. Mezi hlavní výhody takového IDE patří…

Roman Bořánek

26. 5. 2017 14:13 |
| 6

Šifrované pastebiny: sdílejte poznámky snadno a bezpečně

Rádi používáte pastebiny, ale chcete svá data ochránit před zvědavci a nenechavci? Použijte šifrovaný pastebin, který data (de)šifruje v prohlížeči. Existuje jich hodně, pomůžeme vám s výběrem.

Roman Bořánek

24. 5. 2017 0:00
| 1

Gnome přesune svůj vývoj na GitLab

Projekt Gnome chce změnit současnou infrastrukturu pro vývojáře, která se „nikomu nelíbí“. Nejvíce prý vadí problémy s použitelností, zastaralost a špatná práce s kódem. Současné řešení postavené na BugZille a Cgitu by měl nahradit GitLab, jak je…

Petr Krčmář

17. 5. 2017 8:42 |

Git 2.13 přidává obranu proti kolizi SHA-1

Verzovací systém Git vyšel ve verzi 2.13. Asi nejzajímavější novinkou je obrana proti potenciální kolizi v hešovacím algoritmu SHA-1. Jde o reakci na nález výzkumníků z Googlu, kterým se podařilo vyrobit dva rozdílné soubory se stejným…

Roman Bořánek

12. 5. 2017 12:55 |