Hlavní navigace

Vývojářský software

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: menu v knihovně Tkinter

V dnešním článku tvorbě GUI v Pythonu budeme pokračovat v popisu knihovny Tkinter. Zaměříme se na problematiku tvorby menu, která tvoří součást většiny složitějších aplikací využívajících grafické uživatelské rozhraní.

Pavel Tišnovský

15. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (3.část)

V dnešní části seriálu o knihovnách určených pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další grafické ovládací prvky z knihovny Tkinter. Bude se jednat o přepínače, seznamy, posuvníky a číselníky (spinboxy).

Pavel Tišnovský

8. 8. 2017 0:00
| 7

Unreal Engine 4.17 vylepšuje podporu Vulkanu a VR

Unreal Engine vyšel ve verzi 4.17 s celou řadou novinek. Jde např. o počáteční podporu Xbox One X nebo podporu diváckého režimu u virtuální reality (Oculus Rift a HTC Vive). To znamená, že další lidé mohou sledovat dění na běžném monitoru. Také…

Roman Bořánek

7. 8. 2017 19:53 |

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter (2.část)

Ve třetí části seriálu o knihovnách pro tvorbu GUI v Pythonu si popíšeme další koncepty, na nichž je postavena knihovna Tkinter. Budeme se zabývat nastavováním stylů, změnou témat a použitím proměnných, které přímo „sledují“ stav zvoleného widgetu.

Pavel Tišnovský

1. 8. 2017 0:00

Grafické uživatelské rozhraní v Pythonu: knihovna Tkinter

Prvním systémem pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní Pythonu, který si popíšeme, je Tkinter. Jedná se o standardní knihovnu pro GUI pro Python, ovšem její největší předností je velmi snadné použití a možnost rozšiřování sady widgetů o další ovládací prvky.

Pavel Tišnovský

25. 7. 2017 0:00

Knihovny pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní v Pythonu

Python se používá jak pro tvorbu nástrojů ovládaných z příkazového řádku, tak i pro psaní serverových aplikací a setkáme se i s aplikacemi s grafickým uživatelským rozhraním. A právě knihovnám pro tvorbu GUI se budeme věnovat v dnešním článku.

Pavel Tišnovský

18. 7. 2017 0:00

Průvodce labyrintem algoritmů, nová kniha vychází u CZ.NIC

V Edici CZ.NIC vychází další kniha – Průvodce labyrintem algoritmů od Martina Mareše a Tomáše Vally. „Kniha vypráví o tom, jak algoritmy navrhovat a jak jejich chování zkoumat. Mimo to obsahuje mnoho příkladů algoritmů a datových struktur…

Petr Krčmář

27. 6. 2017 11:39 |

Vývoj elementary OS se přesunul na GitHub

Vývojáři distribuce elementary OS oznámili, že přesunuli zdrojové kódy na GitHub, kde bude pokračovat veškerý vývoj. Dosud používali Launchpad s GNU Bazaar. GitHub prý nabízí bohatší reportování chyb, snadnější revizi kódu nebo lepší integraci…

Roman Bořánek

21. 6. 2017 8:01 |
| 2

GDB 8.0 vylepšuje podporu Pythonu, ruší podporu GCJ

Joel Brobecker oznámil vydání nové verze debuggeru GDB 8.0. Mezi novinkami je vylepšená podpora Pythonu, podpora DWARF 5, nové příkazy pro GDB/MI, podpora pro reference rvalue v C++, podpora FreeBSD na MIPS, nový příkaz pro smazání flashové paměti…

Petr Krčmář

5. 6. 2017 9:42 |
| 1

Red Hat kupuje Codenvy, poskytovatele cloudového IDE

Red Hat oznámil, že za neupřesněnou cenu kupuje společnost Codenvy. Ta je nejvýznamnějším přispěvatelem open-source projektu Eclipse Che, integrovaného cloudového IDE. Na něm Codenvy také staví své služby. Mezi hlavní výhody takového IDE patří…

Roman Bořánek

26. 5. 2017 14:13 |
| 6

Šifrované pastebiny: sdílejte poznámky snadno a bezpečně

Rádi používáte pastebiny, ale chcete svá data ochránit před zvědavci a nenechavci? Použijte šifrovaný pastebin, který data (de)šifruje v prohlížeči. Existuje jich hodně, pomůžeme vám s výběrem.

Roman Bořánek

24. 5. 2017 0:00
| 1

Gnome přesune svůj vývoj na GitLab

Projekt Gnome chce změnit současnou infrastrukturu pro vývojáře, která se „nikomu nelíbí“. Nejvíce prý vadí problémy s použitelností, zastaralost a špatná práce s kódem. Současné řešení postavené na BugZille a Cgitu by měl nahradit GitLab, jak je…

Petr Krčmář

17. 5. 2017 8:42 |

Git 2.13 přidává obranu proti kolizi SHA-1

Verzovací systém Git vyšel ve verzi 2.13. Asi nejzajímavější novinkou je obrana proti potenciální kolizi v hešovacím algoritmu SHA-1. Jde o reakci na nález výzkumníků z Googlu, kterým se podařilo vyrobit dva rozdílné soubory se stejným…

Roman Bořánek

12. 5. 2017 12:55 |

Google Assistant SDK dostane asistenta na další zařízení

Google učinil významný krok v rozvoji svého digitálního asistenta, a to zveřejněním SDK. Může tedy započít vývoj dalších zařízení třetích stran, která budou alternativou oficiálního Google Home a měla by nabídnou plnou funkcionalitu. SDK je zatím…

Roman Bořánek

28. 4. 2017 14:46 |
| 3

Je vhodnější na web Ruby, nebo Python?

Je vhodnější na web Ruby, nebo Python? Touto otázkou se zabývá krátký článek ne serveru opensource.com. Pro oba jazyky existují webové frameworky, Ruby má Rails a Python Django. Python se nepoužívá jen pro web, ale také v akademické sféře třeba…

Jan Fikar

11. 4. 2017 21:11 |

Referenční překladač jazyka D pod svobodnou licencí

V pátek 7. 3. 2017 byl backend referenčního kompilátoru jazyka D z původní nesvobodné licence přelicencován pod svobodnou licenci BSL (Boost Software License).Tato změna umožní snazší distribuci tohoto kompilátoru a programů v něm stvořených pro jednotlivé distribuce linuxu.

Daniel Kozák

10. 4. 2017 12:36 |

Microsoft zavře svůj open-source hosting CodePlex

Po jedenácti letech provozu Microsoft uzavře CodePlex, službu určenou pro hostování open-source projektů. Ve své době nebyl CodePlex úplně k zahození, ale v posledních letech už byl používán jen málo na úkor řešeních postavených na Gitu, zejména…

Roman Bořánek

3. 4. 2017 8:45 |
| 4

Unity 5.6 podporuje Vulkan: až o 60 % lepší výkon ve hrách

Herní engine Unity, který používají tisíce menších a středně velkých her, vyšel ve stabilní verzi 5.6. Velkou novinkou je podpora nového grafického API Vulkan. Hry s podporou Vulkanu lze exportovat pro Linux, Android a Windows. Dosavadní zkušenosti…

Roman Bořánek

31. 3. 2017 21:58 |

Bezplatné anglické knihy o programování v R

Steve Emms na svém OSS blogu vybral deset bezplatných knih o programování v R. Programovací jazyk R je velmi rozšířený a určený pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení. Při této příležitosti zmiňujeme náš starý seriál o grafech v R. 

Jan Fikar

28. 3. 2017 17:50 |

Android Studio poběží i na Chrome OS

Na lehkém operačním systému Chrome OS už lze nějakou dobu spouštět aplikace pro Android. A teď to vypadá, že na Chrome OS aplikace půjde i vyvíjet. Server Phoronix upozorňuje na nedávný commit, který do systému přidává možnost instalovat binárky…

Roman Bořánek

27. 3. 2017 12:29 |
| 3

PyPy pro Python 3 v první betaverzi

PyPy, alternativní implementace Pythonu napsaná v RPythonu, se pomalu ale jistě dostává na třetí generaci tohoto programovacího jazyka. Vývoj už probíhá několik let, ale zatím byly k dispozici pouze vývojové verze a alfa verze. Teď vyšla první…

Roman Bořánek

22. 3. 2017 12:33 |
| 4

GitLab koupil chatovací systém Gitter, bude open-source

GitLab, jeden z oblíbených hostingů pro repozitáře v Gitu, koupil službu Gitter. Jde v podstatě o pokročilý chatovací systém pro vývojáře, který je provázaný právě s repozitáři. Gitter bude integrován do GitLabu, ale zároveň zůstane volně…

Roman Bořánek

17. 3. 2017 13:36 |
| 2

jsDevMeetups: Webová aplikace s Polymerfire a Firebase? Hračka

V úterý 21. března od 18 hodin proběhne první přednáška z letního cyklu jsDevMeetups na Fakultě Informačních Technologií na ČVUT v Praze v posluchárně T9:111. Na akci je nutná registrace. Na přednášce si společně ukážeme použití Firebase na webu…

gug.cz

17. 3. 2017 13:25 |
| 1

Valve uvolnilo nový zvukový framework pro hry

Společnost Valve přichystala jednu překvapivou novinku zvanou Steam Audio. Jde o zvukový engine, framework nebo toolkit (přesné označení asi neexistuje), který se zaměřuje na realistický zvukový projev v prostoru. Projekt vychází z technologie…

Roman Bořánek

24. 2. 2017 8:06 |

Bezplatné anglické knihy o programování v C++

Steve Emms na svém OSS blogu vybral devět bezplatných anglických knih o programování v C++. Knihy se zabývají také knihovnami Boost, Qt3, Qt4 a wxWidgets. Je zde také zastoupen úvod do GCC.

Jan Fikar

16. 2. 2017 20:12 |
| 7

Server GitLab byl obnoven, přišel o data za sedm hodin

Provoz serveru GitLab, jehož veškerá data byla nešťastně vymazána, byl obnoven. Přestože jeho několik zálohovacích mechanismů selhalo. Nakonec se většinu dat podařilo obnovit z testovacího serveru, jehož smyslem ani nebylo zálohování. Provozovatel…

Roman Bořánek

3. 2. 2017 9:11 |

Kirigami UI, mobilní framework od KDE, vyšel ve verzi 2.0

Projekt KDE vydal betaverzi Kirigami UI 2.0, frameworku především pro mobilní zařízení. Kirigami usnadňuje tvorbu mobilních aplikací, pro Android nevyjímaje. Na verzi 2 byly povýšeny hlavně různé moduly, ze kterých se Kirigami skládá, např. Qt…

Roman Bořánek

2. 1. 2017 19:33 |
| 2

Průzkum mezi uživateli Gitu

Pokud používáte systém správy verzí Git, můžete se zúčastnit nového průzkumu. Ten je sice relativně dlouhý, má 40 otázek, ale pomůžete vývojářům pochopit, co uživatelé chtějí. Dotazník je otevřený do 20. října. Poté budou výsledky volně…

Roman Bořánek

19. 9. 2016 10:31 |

Microsoft králem open source? Na GitHubu ano

Server pro hostování kódu GitHub zveřejnil své výroční statistiky. Zaujme hlavně fakt, že se Microsoft dostal do čela společností, do jejichž projektů přispělo nejvíc unikátních přispěvatelů, a to víc než 16 tisíc. Následují Facebook s 15 tisíci a…

Roman Bořánek

16. 9. 2016 11:42 |

KDevelop 5 přidává podporu JavaScriptu a QML

Vývojové prostředí KDevelop po dvou letech vyšlo ve verzi 5.0. O analýzu C/C++ kódu se nově stará Clang, přibyla podpora standardního CMake (a také QMake) a prostředí si poradí s jazyky JavaScript a QML, na jejichž podpoře už se pracovalo delší…

Roman Bořánek

24. 8. 2016 11:18 |
| 5