Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Vývojářský software
Vývojářský software
Software pro programátory a vývojáře.
61
–
90
/
1 554
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
10
20
Následující strana
Poslední strana
Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide (dokončení)
V dnešním článku o frameworku PySide se podruhé budeme zabývat způsobem použití formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Minule jsme si řekli, jak se SVG vykresluje, dnes si ukážeme mj. i způsob jeho tvorby pomocí třídy QSvgGenerator.
Pavel Tišnovský
10. 5. 2018
Doba čtení:
41 minut
Použití MoviePy společně s Matplotlibem pro tvorbu animovaných grafů
Ve druhé části článku o knihovně MoviePy si ukážeme, jak s využitím kombinace knihoven MoviePy + Matplotlib vytvořit animované grafy. Nejedná se jen o pouhé efekty, animované grafy lze využít pro zobrazení složitějších funkcí.
Pavel Tišnovský
3. 5. 2018
Doba čtení:
31 minut
Programová tvorba a nelineární editace videa s využitím knihovny MoviePy
Dnes si popíšeme možnosti knihovny MoviePy, která umožňuje programovou tvorbu videa a třeba i animovaných gifů. Kromě toho ji lze použít i pro nelineární editaci videa: aplikaci efektů, práci s titulky a podobně.
Pavel Tišnovský
24. 4. 2018
Doba čtení:
29 minut
Visual Studio Code 1.22 přináší mnoho vylepšení
Nová verze Visual Studio Code přináší některé vlastnosti, jež z jiných editorů na Linuxu známě už dlouhé roky. Kupříkladu editor umí u HTML, JSON, Markdown, CSS, LESS a SCSS sbalit části kódu dle jeho syntaxe (podporu pro TypeScript a JavaScript je…
David Ježek
10. 4. 2018
Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide
V dnešním článku o frameworku PySide se seznámíme s použitím formátu SVG (Scalable Vector Graphics), a to jak při zobrazování jednotlivých widgetů, tak i při rasterizaci SVG do bitmapového obrázku (QBitmap, QPixmap).
Pavel Tišnovský
27. 3. 2018
Doba čtení:
34 minut
Tvorba GUI v Pythonu: použití kaskádových stylů v PySide
V dnešní části seriálu o tvorbě uživatelského rozhraní v Pythonu si ukážeme některé zajímavé možnosti ovlivnění stylů vykreslování ovládacích prvků, které programátorům nabízí knihovna PySide díky podpoře kaskádových stylů (CSS).
Pavel Tišnovský
20. 3. 2018
Doba čtení:
32 minut
Nastavení stylů vykreslování widgetů, oken i dialogů v knihovně PySide
V dnešní části seriálu o knihovnách určených pro tvorbu GUI v Pythonu si ukážeme, jakým způsobem je možné v knihovně PySide nastavit styl vykreslování ovládacích prvků (widgetů), oken i celých dialogů.
Pavel Tišnovský
13. 3. 2018
Doba čtení:
39 minut
Konfigurace standardních dialogů nabízených knihovnou PySide
Dnes si ukážeme další možnosti konfigurace standardních dialogů, které tato knihovna programátorům nabízí. I když se totiž jedná o standardní dialogy, je u nich možné některé jejich vlastnosti měnit podle potřeb aplikací.
Pavel Tišnovský
6. 3. 2018
Doba čtení:
34 minut
Standardní dialogy v knihovně PySide
Dnes se budeme zabývat způsobem použití standardních dialogů, které je možné v aplikacích využít. Jedná se jak o skutečně základní dialogy (zobrazení zprávy, vstup textu), tak i o dialogy komplikovanější.
Pavel Tišnovský
27. 2. 2018
Doba čtení:
30 minut
GitHub odstranil podporu slabého šifrování a přidal emoji
GitHub v pátek odstranil podporu slabého šifrování. Odstraněno bylo TLSv1 a TLSv1.1 pro všechna HTTPS připojení, tedy pro web, API i Git. Dále byly odstraněny způsoby výměny klíčů (kext) založené na Diffie Hellman a SHA1 pro SSH. Nálepky (labels)…
Jan Fikar
26. 2. 2018
Další užitečné ovládací prvky nabízené frameworkem PySide
V popisu widgetů dnes budeme pokračovat. Nejprve si popíšeme použití splashscreenu, pak probereme všechny ovládací prvky založené na obecném posuvníku. Jedná se o scrollbar, klasický posuvník a otočný prvek (dial).
Pavel Tišnovský
20. 2. 2018
Doba čtení:
32 minut
Složitější ovládací prvky ve frameworku PySide: tabulky a stromy
Dnes si popíšeme složitější ovládací prvky, které jsou však v aplikacích poměrně často používány. Jedná se o tabulky představované třídou QTableWidget a o stromy, které naopak vytvoříme z třídy QTreeWidget.
Pavel Tišnovský
13. 2. 2018
Doba čtení:
26 minut
Tvorba GUI v Pythonu s využitím frameworku PySide: widgety pro textový vstup
Dnes si popíšeme další používané ovládací prvky. Zaměříme se na prvky pro vstup jednořádkového nebo víceřádkového textu. Jedná se o widgety QLineEdit a QTextEdit, přičemž druhý prvek lze použít mj. i ve funkci HTML prohlížeče.
Pavel Tišnovský
6. 2. 2018
Doba čtení:
29 minut
GUI v Pythonu s PySide: rastrové operace, vykreslování textů
Dnes dokončíme popis vykreslovacích technik nabízených třídou QPainter. Nejdříve si ukážeme způsob určení oblastí vykreslování a použití bitových masek. Dále se budeme zabývat tzv. ROPs a závěr bude věnován popisu vykreslování textů.
Pavel Tišnovský
30. 1. 2018
Doba čtení:
34 minut
Nástroje pro porovnání obsahu dvou textových souborů
Nástroj diff patří k základním utilitám, s níž se setká většina administrátorů i vývojářů používajících Linux. Ovšem kromě diffu můžeme při porovnávání dvou souborů, popř. i pro jejich synchronizaci použít další nástroje.
Pavel Tišnovský
25. 1. 2018
Doba čtení:
27 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: použití cest při kreslení 2D scén
V devátém článku o frameworku PySide se budeme zabývat popisem cest (paths), které se v PySide používají pro kreslení složitějších 2D scén mj. s využitím Bézierových křivek a množinových operací aplikovaných na cesty.
Pavel Tišnovský
23. 1. 2018
Doba čtení:
27 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: pokročilejší grafické operace používající třídu QPainter
V již osmém článku věnovaném tvorbě GUI v Pythonu s využitím PySide se zaměříme na další možnosti nabízené třídou QPainter při tvorbě 2D grafiky. Ukážeme si tvorbu štětců, všechny jednoduché 2D entity i práci s polygony.
Pavel Tišnovský
16. 1. 2018
Doba čtení:
38 minut
Tvorba GUI v PySide: grafické operace používající třídu QPainter
V sedmém článku věnovaném tvorbě grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím frameworku PySide si ukážeme některé možnosti nabízené třídou QPainter při vytváření 2D grafiky použité v GUI.
Pavel Tišnovský
9. 1. 2018
Doba čtení:
33 minut
Tvorba GUI v Pythonu s využitím frameworku PySide: rastrová a vektorová grafika
Dnes se budeme zabývat zpracováním a zobrazením grafických informací ve frameworku PySide. Jedná se o poměrně rozsáhlé téma, proto si zatím popíšeme třídy QImage, QBitmap, QPixmap a QTransform.
Pavel Tišnovský
2. 1. 2018
Doba čtení:
28 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: hlavní menu, nástrojový pruh a výběrový seznam
V pátém článku o knihovně PySide si ukážeme, jak se do hlavního okna aplikace přidává menu (samozřejmě i s ikonami a klávesovými zkratkami) a nástrojový pruh. Ve druhé polovině si popíšeme další užitečné widgety, především výběrový seznam.
Pavel Tišnovský
28. 12. 2017
Doba čtení:
30 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: přepínací tlačítka a tvorba hlavních oken aplikací
V úvodní části článku si ukážeme použití přepínacích tlačítek (radio buttons), v části druhé způsob deklarace klávesových zkratek pro widgety a v části poslední se budeme zabývat popisem třídy QMainWindow.
Pavel Tišnovský
19. 12. 2017
Doba čtení:
34 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: další dostupné ovládací prvky
Ve třetím článku o frameworku PySide si popíšeme práci s ovládacími prvky grafického uživatelského rozhraní. Tyto prvky totiž mají mnoho zajímavých a v dalších toolkitech neobvyklých vlastností.
Pavel Tišnovský
12. 12. 2017
Doba čtení:
32 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: signály a sloty, správci rozložení komponent
V dnešní části seriálu o tvorbě aplikací s grafickým uživatelským rozhraním v Pythonu budeme pokračovat v popisu knihovny PySide. Nejdříve si ukážeme práci se signály a sloty a posléze si popíšeme tři základní správce rozložení komponent.
Pavel Tišnovský
5. 12. 2017
Doba čtení:
28 minut
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím frameworku PySide
V seriálu o tvorbě aplikací s využitím jazyka Python postoupíme k další GUI knihovně. Tentokrát se začneme zabývat praktickým použitím PySide, jenž zprostředkovává propojení Pythonu s multiplatformním frameworkem Qt.
Pavel Tišnovský
28. 11. 2017
Doba čtení:
25 minut
Tvorba GUI v Pythonu: použití želví grafiky společně s knihovnou appJar
V závěrečném článku o knihovně appJar si ukážeme, jak lze propojit appJar s modulem Turtle, který v Pythonu implementuje takzvanou želví grafiku. Spojení Python+Turtle+appJar se může stát ideální kombinací pro výuku programování.
Pavel Tišnovský
14. 11. 2017
Doba čtení:
31 minut
Tvorba GUI v Pythonu: widgety pro zobrazení grafických informací nabízené knihovnou appJar
V šestém a současně i předposledním článku o knihovně appJar určené pro tvorbu aplikací s GUI v Pythonu se budeme věnovat popisu těch ovládacích prvků, které lze použít pro zobrazení grafických informací.
Pavel Tišnovský
7. 11. 2017
Doba čtení:
23 minut
Tvorba GUI v Pythonu: widgety pro zobrazení tabulek a stromů v knihovně appJar
V páté části článku o knihovně appJar určené pro snadnou tvorbu aplikací s GUI v Pythonu si představíme některé pokročilejší ovládací prvky. Zaměříme se především na tvorbu tabulek (s omezenou možností jejich editace) a stromů.
Pavel Tišnovský
31. 10. 2017
Doba čtení:
25 minut
Tvorba GUI v Pythonu: menu, toolbary a widgety pro vstup textu v knihovně appJar
Ve čtvrté části článku o knihovně appJar pro tvorbu GUI v Pythonu si nejdříve ukážeme poslední klasický widget určený pro vstup textu a dále se budeme zabývat tvorbou standardních dialogů, nástrojového pruhu a hlavního menu.
Pavel Tišnovský
24. 10. 2017
Doba čtení:
27 minut
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: dokončení popisu widgetů v knihovně appJar
Ve třetím článku o knihovně appJar dokončíme popis widgetů, které tato knihovna nabízí. Bude se jednat o užitečné doplňkové widgety – posuvník, zobrazení průběhu činnosti, widget pro výběr data apod.
Pavel Tišnovský
17. 10. 2017
Doba čtení:
21 minut
Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu: widgety v knihovně appJar
Ve druhém článku o knihovně appJar určené pro snadnou tvorbu aplikací s grafickým uživatelským rozhraním se seznámíme se všemi základními ovládacími prvky (widgety), které tato knihovna nabízí. Výklad bude doplněn dvanácti příklady.
Pavel Tišnovský
10. 10. 2017
Doba čtení:
17 minut
61
–
90
/
1 554
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
10
20
Následující strana
Poslední strana