Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Vývojářský software
Vývojářský software
Software pro programátory a vývojáře.
121
–
150
/
1 554
První strana
Předchozí strana
3
4
5
6
7
10
20
Následující strana
Poslední strana
jsDevMeetups: Webová aplikace s Polymerfire a Firebase? Hračka
V úterý 21. března od 18 hodin proběhne první přednáška z letního cyklu jsDevMeetups na Fakultě Informačních Technologií na ČVUT v Praze v posluchárně T9:111. Na akci je nutná registrace. Na přednášce si společně ukážeme použití Firebase na webu…
anonymní
17. 3. 2017
Valve uvolnilo nový zvukový framework pro hry
Společnost Valve přichystala jednu překvapivou novinku zvanou Steam Audio. Jde o zvukový engine, framework nebo toolkit (přesné označení asi neexistuje), který se zaměřuje na realistický zvukový projev v prostoru. Projekt vychází z technologie…
Roman Bořánek
24. 2. 2017
Bezplatné anglické knihy o programování v C++
Steve Emms na svém OSS blogu vybral devět bezplatných anglických knih o programování v C++. Knihy se zabývají také knihovnami Boost, Qt3, Qt4 a wxWidgets. Je zde také zastoupen úvod do GCC.
Jan Fikar
16. 2. 2017
Server GitLab byl obnoven, přišel o data za sedm hodin
Provoz serveru GitLab, jehož veškerá data byla nešťastně vymazána, byl obnoven. Přestože jeho několik zálohovacích mechanismů selhalo. Nakonec se většinu dat podařilo obnovit z testovacího serveru, jehož smyslem ani nebylo zálohování. Provozovatel…
Roman Bořánek
3. 2. 2017
Kirigami UI, mobilní framework od KDE, vyšel ve verzi 2.0
Projekt KDE vydal betaverzi Kirigami UI 2.0, frameworku především pro mobilní zařízení. Kirigami usnadňuje tvorbu mobilních aplikací, pro Android nevyjímaje. Na verzi 2 byly povýšeny hlavně různé moduly, ze kterých se Kirigami skládá, např. Qt…
Roman Bořánek
2. 1. 2017
Průzkum mezi uživateli Gitu
Pokud používáte systém správy verzí Git, můžete se zúčastnit nového průzkumu. Ten je sice relativně dlouhý, má 40 otázek, ale pomůžete vývojářům pochopit, co uživatelé chtějí. Dotazník je otevřený do 20. října. Poté budou výsledky volně…
Roman Bořánek
19. 9. 2016
Microsoft králem open source? Na GitHubu ano
Server pro hostování kódu GitHub zveřejnil své výroční statistiky. Zaujme hlavně fakt, že se Microsoft dostal do čela společností, do jejichž projektů přispělo nejvíc unikátních přispěvatelů, a to víc než 16 tisíc. Následují Facebook s 15 tisíci a…
Roman Bořánek
16. 9. 2016
KDevelop 5 přidává podporu JavaScriptu a QML
Vývojové prostředí KDevelop po dvou letech vyšlo ve verzi 5.0. O analýzu C/C++ kódu se nově stará Clang, přibyla podpora standardního CMake (a také QMake) a prostředí si poradí s jazyky JavaScript a QML, na jejichž podpoře už se pracovalo delší…
Roman Bořánek
24. 8. 2016
Qt 5.7 se zaměřuje na 3D grafiku
Framework Qt vyšel ve verzi 5.7. Přidává podporu C++11, nový modul pro práci s 3D grafikou Qt 3D (v předchozích verzích byl jako preview) nebo ovládací prvky Qt Quick Controls 2 zaměřené na mobilní zařízení. IDE Qt Creator bylo povýšeno na verzi…
Roman Bořánek
17. 6. 2016
Chytré pero Neo SmartPen má open-source SDK
NeoLabs, tvůrce kickstarterového chytrého pera Neo Smartpen, otevřel své SDK pod licencí GNU GPLv3 na svém GitHubovém účtu, a to včetně technické specifikace Bluetooth protokolu a formátu dat, což umožní vývojářům vyvíjet i aplikace mimo SDK (např…
mikky
27. 5. 2016
Zdrojové kódy Cryengine jsou k dispozici na GitHubu
Firma Crytek zveřejnila zdrojové kódy svého herního enginu CryEngine na GitHubu. Zdrojové kódy už jsou nějakou dobu přibalovány k jednotlivým sestavením enginu, takže to taková změna není. Díky GitHubu by o nich ale vývojáři měli mít lepší přehled…
Roman Bořánek
25. 5. 2016
Framework Electron na bázi Node.js vyšel ve verzi 1.0
GitHub uvolnil finální verzi frameworku Electron, který umožňuje tvořit desktopové aplikace s využitím webových technologií. Electron 1.0 staví hlavně na prohlížeči Chromium 49 a běhovém prostředí Node.js 5.10. GitHub Electron původně vyvíjen pro…
Roman Bořánek
13. 5. 2016
GitHub mění tarify: levnější pro jednotlivce, dražší pro organizace
GitHub, služba pro hostování zdrojových kódů, zavádí nové a zjednodušené tarify. Tarif pro osobní využití vyjde na 7 dolarů měsíčně a umožňuje vytvořit neomezený počet soukromých repozitářů (repozitáře pro open-source jsou vždy zdarma). Dosud se…
Roman Bořánek
12. 5. 2016
Qt Creator 4.0 přidává dříve proprietární součásti
IDE Qt Creator vyšlo ve verzi 4.0. Ta otevírá některé součásti, které dosud byly proprietární, např. QML profiler, automatické testování nebo Clang analyzér. Lepší integrace do programu se dočkal CMake, režimy pro analýzu a debugování byly sloučeny…
Roman Bořánek
12. 5. 2016
.NET Core přidává podporu FreeBSD a NetBSD
Microsoft portuje framework .NET na Linux, takže dává smysl, že se podpora objeví i v dalších unixových systémech. Do hlavní součásti .NET Core nedávno byla přidána podpora FreeBSD a teď i NetBSD. Doufejme, že další součásti budou následovat. Na…
Roman Bořánek
6. 5. 2016
Hnutí GNU hodnotí služby pro hostování zdrojových kódů
Hnutí GNU za podpory Free Software Foundation vydalo hodnocení služeb pro hostování zdrojových kódů. Hodnotí je z etického hlediska, tedy nakolik jsou kompatibilní s myšlenkami svobodného softwaru, na stupnici od A+ (nejlepší možné) do F…
Roman Bořánek
27. 4. 2016
Google chce vylepšit LLVM/Clang a zaměří se na efektivitu
Google ve spolupráci s dalšími firmami vytvořil či vylepšil řadu nástrojů pro kvalitnější výstup z kompilátorů: Address Sanitizer, Memory Sanitizer, Thread Sanitizer, Leak Sanitizer, Data Flow Sanitizer a další, které najdeme v LLVM/Clang nebo…
Petr Krčmář
18. 4. 2016
Microsoft vydal Visual Studio Code 1.0. Open-source a pro Linux
Minimalistické IDE Visual Studio Code (VSC) vyšlo ve finální verzi 1.0. Stalo se tak necelý rok poté, co Microsoft vydal první veřejnou verzi. VSC je open-source (licence MIT) a podporuje Windows, Linux a OS X. Program zároveň staví na webových…
Roman Bořánek
15. 4. 2016
Android Studio 2.0 nabízí třikrát rychlejší emulátor
Google vydal IDE Android Studio ve verzi 2.0. Emulátor Androidu je prý až třikrát rychlejší než v předchozí verzi a data do emulátoru lze dostat až desetkrát rychleji než do fyzického zařízení, díky vylepšení ADB. Vývoj významně urychlí také funkce…
Roman Bořánek
8. 4. 2016
Red Hat zpřístupňuje vývojářům zdarma RHEL
Red Hat chce, aby se vývojáři mohli pořádně naučit s jeho Red Hat Enterprise Linux (RHEL) a nepotřebovali k tomu klony jako CentOS. V rámci programu pro vývojáře je nově možné získat RHEL zdarma. Jedinou podmínkou je, že RHEL nesmíte používat…
Roman Bořánek
1. 4. 2016
Kirigami UI: design pro mobilní aplikace od KDE
V rámci projektu KDE vznikl designový jazyk Kirigami UI. Samozřejmě využívá framework Qt a je určen hlavně pro mobilní aplikace. Jak velí trend, také Kirigami UI je velmi jednoduchý, čistý a neobsahuje zbytečné elementy. Kirigami UI pracuje se…
Roman Bořánek
30. 3. 2016
Programování s editorem Midnight Commanderu
Jako programátor oceníte zvýrazňování kódu a navigaci v projektu, tedy automatické skákání na deklarace funkcí či proměnných. Ukážeme si, jak na to v editoru Midnight Commanderu.
Tomáš Matějíček
29. 3. 2016
Doba čtení:
4 minuty
Gorilla REPL: interaktivní prostředí pro programovací jazyk Clojure
Gorilla REPL nabízí uživatelům jazyka Clojure interaktivní „webové“ prostředí inspirované například projekty IPython Notebook či Jupyter. Představíme si vlastnosti tohoto nástroje, jeho přednosti i zápory.
Pavel Tišnovský
29. 3. 2016
Doba čtení:
23 minut
CryEngine 5 bude k dispozici za libovolnou cenu
Společnost Crytek oznámila, že zpřístupní pátou verzi herního enginu CryEngine zdarma, resp. za libovolný příspěvek. Reaguje tak na nabídky konkurenčních enginů, které se vydaly podobným směrem. Crytek ale stále bude nabízet i placené tarify, ve…
Roman Bořánek
16. 3. 2016
Qt 5.6: plná podpora High-DPI a Windows 10
Framework Qt vyšel ve verzi 5.6, která bude mít prodlouženou tříletou podporu. Mezi nejzajímavější novinky patří plná podpora High-DPI, tedy škálování rozhraní na displejích s velkým rozlišením, a Windows 10 (win32 i WinRT). Součástí balíku je nově…
Roman Bořánek
16. 3. 2016
Microsoft vstoupil do Eclipse Foundation
Dalším krokem společnosti Microsoft v otevírání se světu je vstup do Eclipse Foundation. Jedná se o neziskovou organizaci, ve které společnosti spolupracují na vývoji open-source projektů, nástrojů atd. Nejrůznější projekty vyvíjené a spravované…
Roman Bořánek
9. 3. 2016
Microsoft koupil Xamarin, multiplatformní řešení pro C#
Společnost Xamarin, která vyvíjí nástroje pro snadnou portaci softwaru v C# na různé systémy, byla koupena Microsoftem. Xamarin je nástupcem společnosti Ximian, která se dříve angažovala v Monu – linuxové implementaci .NET. Spoluzakladatelem…
Roman Bořánek
26. 2. 2016
Herní engine Godot 2.0 vylepšuje editor
Open-source herní engine Godot vyšel ve verzi 2.0. V samotném enginu proběhly jen menší změny, výrazněji byl přepracován editor. Jeho vzhled byl zjednodušen, byly odebrány, resp. schovány, některé prvky apod. Také bylo upraveno několik dialogů,…
Roman Bořánek
24. 2. 2016
Qt 5.6 konečně přinese pořádnou podporu HiDPI
Framework Qt brzy vyjde ve verzi 5.6, která konečně přinese plnou podporou HiDPI. Tedy možnost snadno škálovat prvky aplikací podle rozlišení displeje. Vývojáři s tím nebudou mít moc práce, aktivace i konfigurace škálování je velmi jednoduchá. To…
Roman Bořánek
29. 1. 2016
Kniha o vývoji her v Pythonu
Nadace Raspberry Pi oznámila vydání knihy Make games with Python, která se zabývá vývojem her v jazyce Python. Knihu si můžete stáhnout ve formátu PDF nebo můžete nadaci podpořit a koupit si ji na iTunes nebo na Google Play.
Petr Krčmář
14. 12. 2015
121
–
150
/
1 554
První strana
Předchozí strana
3
4
5
6
7
10
20
Následující strana
Poslední strana