Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Vývojářský software
Vývojářský software
Software pro programátory a vývojáře.
181
–
210
/
1 554
První strana
Předchozí strana
5
6
7
8
9
10
20
Následující strana
Poslední strana
Unreal Engine nabízí granty vývojářům her
Studio Epic Games se rozhodlo finančně podpořit herní vývojáře, kteří staví hru na jeho enginu Unreal Engine 4. Celkem chce rozdat pěkných pět miliónů dolarů, přičemž jednotlivé granty se budou pohybovat v rozmezí 5–50 tisíc dolarů. Dostat by se…
Roman Bořánek
20. 2. 2015
Kampaň GNOME Builder končí: poslední šance přispět
Už za dvacet hodin skončí kampaň na finanční podporu GNOME Builderu, nového IDE pro tvorbu programů (nejen) pro GNOME. Kampaň už sice uspěla a vybrala požadovaných 30 tisíc dolarů, ale stále můžete přispívat na další funkce. Aktuální stav příspěvků…
Roman Bořánek
26. 1. 2015
Herní engine C4 končí s Linuxem. Je jako Frankenstein, říká autor
Herních enginů je celá řada. Mezi ty méně známé, ale poměrně prověřené, patří i engine C4. Ten v roce 2012 přidal podporu Linuxu, od které však nyní upouští. A autor enginu si nebere servítky: „Rozhodl jsem se tak kvůli zachování vlastního…
Roman Bořánek
14. 1. 2015
GNOME díky crowdfundingu dostane vlastní IDE
Na konci minulého roku byla na Indiegogo spuštěna kampaň, která si klade za cíl vybrat 30 tisíc dolarů na vývoj nového vývojového prostředí GNOME Builder. Dnes se cíle podařilo dosáhnout. Pokud byste však projekt rádi podpořili, stále máte možnost…
Roman Bořánek
9. 1. 2015
Herní engine Godot byl dokončen, vyšla verze 1.0
Po deseti měsících od zveřejnění zdrojových kódů dospěl herní engine do verze 1.0, což znamená, že už by měl obsahovat vše důležité a být relativně stabilní. Godot se v mnohém podobá známějšímu Unity – je intuitivní a podporuje celou řadu…
Roman Bořánek
17. 12. 2014
Android Studio dospělo do verze 1.0
V červnu 2013 Google uvedl Android Studio – vývojové prostředí specializované na tvorbu aplikací pro Android. Prostředí bylo postupně vylepšováno a nyní konečně přešlo z preview stádia do finální verze 1.0. Android Studio nabízí opravdu vše, co by…
Roman Bořánek
9. 12. 2014
Microsoft otevře platformu .NET. Poběží i na Linuxu
Společnost Microsoft pod vedením Satye Nadelly působí otevřeněji než kdy dřív. Nedávno nový šéf firmy prohlásil, že mají rádi Linux. A nyní dokazuje, že nezůstává jen u slov. Microsoft nyní ohlásil, že jako open source zveřejní všechny hlavní…
Roman Bořánek
12. 11. 2014
Mozilla připravila pro vývojáře speciální edici prohlížeče
Webový vývojáři potřebují ke své práci celou plejádu nástrojů, které si často spolu moc nerozumí. To pak skončí přepínáním mezi různými nástroji, platformami a prohlížeči, což jen brzdí při práci a snižuje tak produktivitu. Mozilla proto vyvinula…
Michal Strnad
4. 11. 2014
GNOME zavádí systematické testování rychlosti
Owen Taylor obohatil projekt GNOME o systém Performance Measurement. Ten je určen pro vývojáře a měl by zajistit, že prostředí GNOME nebude zbytečně zpomalovat. Nové verze prostředí a aplikací totiž budou s každou zásadnější změnou systematicky…
Roman Bořánek
24. 10. 2014
Herní engine Unigine 2.0 představen. Podporuje OpenGL 4.5
Herní engine Unigine, který již dlouho podporuje Linux, byl představen ve verzi 2.0 (alfaverze). Největší změny se týkají podpory grafických API. Odstraněna byla podpora pro DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3 a poněkud překvapivě i čím dál…
Roman Bořánek
10. 10. 2014
Editor Brackets 0.44 podporuje dvoupanelové zobrazení
Lehké vývojové prostředí Brackets vyšlo v nové verzi 0.44, které přináší jednu velmi poptávanou funkci. Jedná se o tzv. split view, neboli možnost zobrazit dva dokumenty vedle sebe (případně pod sebou) v jednom okně. Také byl přepsán modul…
Roman Bořánek
8. 10. 2014
Chyba v Bugzille umožňovala stát se admistrátorem
Bugzilla je známý systém, pomocí kterého vývojáři a uživatelé upozorňují na bezpečnostní rizika v nějakém software. Používají ho nejen menší týmy, ale i velké projekty nebo společnosti jako Linux, Mozilla, Red Hat atd. Firma Check Point Software…
Michal Strnad
7. 10. 2014
Velké firmy se daly dohromady, aby vylepšily open-source
Facebook, Google, Twitter, GitHub, Walmart, Box, DropBox a další společnosti se zformovaly do skupiny zvané TODO (Talk Openly Develop Openly). Skupina bude poskytovat rady a best practices vývojářům open-source. Mezi její další cíle patří…
Michal Strnad
18. 9. 2014
KDevelop 4.7.0 je poslední před vydáním KDE 5
Vývojáři uvolnili novou verzi nástroje KDevelop 4.7.0, která je v jistém směru přelomová. Jde totiž o poslední vydání před přechodem na KDE 5 a Qt 5. Pomalu tak končí éra KDE 4. Toto vydání bude mít dlouhou podporu, budou v něm opravovány chyby,…
Petr Krčmář
15. 9. 2014
Vyšlo Django 1.7
Dnes vyšla nová verze populárního pythonovského webového frameworku Django. Přináší integrovanou podporu migrací modelů a dat (nahrazuje dosud populární South), nový koncept aplikací, vylepšení Field API, vylepšení tříd QuerySet a Manager, nový…
Grumpa
3. 9. 2014
Ubuntu poskytne speciální instalátor pro vývojáře
Didier Roche z Canonicalu ohlásil alfaverzi nového nástroje Ubuntu Developer Tools Center. Ten by měl vývojářům zajistit instalaci komplexních řešení pro vývoj. Nástroj má pouze příkazové rozhraní a v současnosti umí nainstalovat jen vývojářský…
Roman Bořánek
3. 9. 2014
PoorWSGI v první stable verzi 1.0.0
Byl vydán PoorWSGI v první oficiální stable verzi 1.0.0. PoorWSGI je malý WSGI middleware, který ale poskytuje dostatečnou funkčnost pro tvorbu webových stránek v Pythonu. Více informací je dostupných na stránkách projektu. Zdrojové kódy je možné…
Ondřej Tůma
26. 8. 2014
Amazon uvolnil pro vývojáře nástroj Live App Testing
In-house testování je dobré pro izolování a opravu chyb, ale není dostatečné pro zaručení, že bude aplikace správně fungovat, jakmile ji uživatelé začnou instalovat na své počítače. S tímto by měl vývojářům pomoci nový nástroj od Amazonu zvaný Live…
Michal Strnad
13. 8. 2014
Vyšla první verze Google Fit SDK
Google v červnu na konferenci I/O představil fitness platformu Google Fit. Jejím cílem bude sbírat data z různých fitness služeb a aplikací a uživateli zobrazovat komplexní, ale přehledné informace. Prvně však musí podporu Google Fit přidat ony…
Roman Bořánek
8. 8. 2014
Vyšel první KDE Frameworks 5
KDE Frameworks 5 je nástupce knihoven KDE Platform 4. Nabízí na 50 různých knihoven, které se starají o detekci a sledování hardwaru, podporu formátů, tisk, kontrolu pravopisu a spoustu dalších věcí. Knihovny lze využít zvlášť a nenesou s sebou…
Petr Němec
8. 7. 2014
Microsoft otevřel Open XML SDK
Microsoft uvolnil zdrojové kódy Open XML SDK. Balík nástrojů slouží zejména pro hromadné úpravy dokumentů ve formátech OOXML, které používá kancelářský balík Microsoft Office od verze 2007. Zdrojáky jsou dostupné na GitHubu pod licencí Apache 2.0…
Roman Bořánek
27. 6. 2014
Vyšlo Qt 5.3.1: opravy chyb a podpora Android pro L
Digia na svém blogu oznámila vydání opravné verze Qt 5.3.1. Hned v úvodu se vývojáři chlubí půlmiliónovým počtem stažení Qt 5.3.0 během prvních pěti týdnů. Vydání 5.3.1 se nese ve znamení oprav a mírných vylepšení. Došlo také na vylepšení výkonu…
Petr Němec
26. 6. 2014
WebIDE: vývoj webových aplikací přímo ve Firefoxu
Vývojová verze prohlížeče Firefox byla obohacena o WebIDE, vývojové prostředí pro tvorbu webových aplikací. Nástroj je určen zejména k vývoji webových aplikací pro mobilní systém Firefox OS. K tomu účelu nabízí řadu předpřipravených prvků či…
Roman Bořánek
25. 6. 2014
Bacon2D: herní engine pro Ubuntu Touch
V rámci Ubuntu Developer Summit byl představen herní engine Bacon2D, který je určen pro tvorbu jednoduchých her pro mobilní Ubuntu Touch. Engine ještě není úplně kompletní, nicméně už zvládá vše podstatné včetně kolizí, fyziky, umělé inteligence…
Roman Bořánek
13. 6. 2014
Vyšel Git 2.0.0
Git je mocným správcem revizí, který využívá nejeden linuxový projekt. Oznámení pomocí mailing listu hlásí týdenní zpoždění za plánem kvůli chybám v RC verzi. Zpoždění by se mělo srovnat s následující verzí. Git ve verzi 2.0.0 s sebou nese množství…
Petr Němec
29. 5. 2014
Textový editor Atom je k dispozici pro Ubuntu
Textový editor Atom sice zatím oficiálně nepodporuje Linux, ale díky nedávnému zveřejnění zdrojových kódů si ho pro Linux můžete zkompilovat. A pokud se vám nechce ani to, využijte PPA repozitáře serveru Web Upd8. V něm jsou dostupné balíčky pro…
Roman Bořánek
9. 5. 2014
Crytek zveřejnil zdrojové kódy debuggeru Renderdoc
Společnost Crytek před několika měsíci uvolnila grafický debugger Renderdoc. Nyní následuje zveřejnění zdrojových kódu pod licencí MIT, kterým zve komunitu ke spolupráci. Renderdoc lze použít pro debugování nejrůznějších her či grafických projektů,…
Roman Bořánek
7. 5. 2014
GitHub otevírá textový editor Atom
Na sklonku února služba GitHub představila Atom, nový textový editor nebo chcete-li lehké IDE. Projekt se posouvá do další fáze a zdrojové kódy softwaru právě byly zpřístupněny pod licencí MIT. V současnosti je Atom stále ve vývoji a binárky jsou…
Roman Bořánek
7. 5. 2014
Vyšlo Pharo 3.0, otevřená implementace Smalltalku
Vyšlo Pharo 3.0 (otevřená implementace Smalltalku). Přináší nový modulární kompilátor a debugger, kontinuace, nové nástroje pro práci s balíčky a mnoho dalšího. Opravena byla také řada chyb, přesně 2364.
Pavel Křivánek
2. 5. 2014
Vyšel Unreal Engine 4.1 s podporou Linuxu
Studio Epic Games vydalo novou verzi Unreal Engine 4.1. Ta přináší zejména podporu několika nových platforem a zařízení. Pro nás je nejzajímavější podpora Linuxu, která je však zatím ve fázi technologické ukázky a binárky pro Linux stejně musíte…
Roman Bořánek
25. 4. 2014
181
–
210
/
1 554
První strana
Předchozí strana
5
6
7
8
9
10
20
Následující strana
Poslední strana