Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Vývojářský software
Vývojářský software
Software pro programátory a vývojáře.
211
–
240
/
1 554
První strana
Předchozí strana
6
7
8
9
10
20
30
Následující strana
Poslední strana
Microsoft osvobodí části projektu .NET
Na konferenci v San Franciscu Microsoft oznámil založení .NET Foundation, která bude organizovat rozvoj platformy .NET. A aby bylo na čem pracovat, tak zveřejní řadu jejích částí po svobodnou licencí Apache 2.0. Mezi první čtyřiadvacítkou projektů…
Roman Bořánek
4. 4. 2014
Nový Humble Weekly Sale podpoří svobodné herní nástroje
V akci Humble Weekly Sale opět můžete velmi lacině získat zajímavé nezávislé hry. Čtyři dostanete za libovolnou cenu, další čtveřici až pokud zaplatíte alespoň šest dolarů. Tentokrát je však akce zajímavá hlavně tím, že část získaných peněz (podle…
Roman Bořánek
28. 3. 2014
Ujorm, knihovna pro ORM vychází ve verzi 1.45
Vyšla nová verze Java knihovny Ujorm 1.45 postavená na key-value architektuře doménových objektů, která poskytuje lehký ORM modul pro typově bezpečné sestavování databázových dotazů nad relační databází. Mezi novinky řady 1.4× patří zejména:…
pop
26. 3. 2014
Herní engine Unity plánuje podporu WebGL
Díky technologii WebGL už prohlížeče dokážou provozovat i hry s velmi pěknou grafikou. Podobných her navíc v budoucnu přibude, protože herní engine Unity ve verzi 5.0 nabídne export do WebGL. Na podpoře technologie pracuje firma Unity společně…
Roman Bořánek
19. 3. 2014
Valve otevřelo zdrojáky debuggeru pro OpenGL
Společnost Valve nejenže obohacuje Linux o řadu herních projektů, ale některé z nich také vydává pod svobodnou licencí. Před pár dny tak zveřejnila ToGL, vrstvu pro překlad Direct3D do OpenGL, a nyní zpřístupňuje také zdrojové kódy příbuzného…
Roman Bořánek
14. 3. 2014
Crytek potrvzuje: CryEngine bude podporovat Linux
O tom, že na Linux přijde herní engine CryEngine, se hovoří už dlouho. Firma Crytek hledala linuxové vývojáře, několik her používajících engine už oznámilo podporu Linuxu, atd. Oficiální potvrzení však dosud chybělo. Na Game Developer Conference…
Roman Bořánek
12. 3. 2014
Zdrojové kódy enginu Godot byly zveřejněny
Zhruba před měsícem jsme vás informovali, že budou zveřejněny zdrojové kódy herního enginu Godot. A jak tvůrci slíbili, tak se stalo. Kompletní zdrojáky už jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Více informací o enginu najdete na stránkách…
Roman Bořánek
10. 2. 2014
Google zveřejnil SDK pro Chromecast
Podpora technologie Chromecast už nebude výsadou několika málo služeb, Google totiž zveřejnil finální verzi SDK, díky kterému může podporu přidat jakýkoliv web či aplikace. Chromecast je počítač, ne o mnoho větší než flash disk, který se po…
Roman Bořánek
4. 2. 2014
Ubuntu možná odsune OpenJDK na vedlejší kolej
Vývojáři distribuce Ubuntu zvažují, zda s nadcházejícím vydáním 14.04 nepřesunout OpenJDK do nižší kategorie balíčků zvané Universe. Tato svobodná implementace Javy je totiž dost náročná na údržbu a skýtá řadu bezpečnostních chyb a rizik…
Roman Bořánek
23. 1. 2014
David Grudl o budoucnosti Nette a open source obecně
Na našem partnerském serveru Zdroják vyšel rozhovor s Davidem Grudlem, autorem webového frameworku Nette. Věnuje se zejména budoucnosti frameworku. Grudl se totiž rozhodl stáhnout do pozadí a samotný vývoj nechat převážně na komunitě. Přestože…
Roman Bořánek
21. 1. 2014
Herní engine Godot bude open-source
Linux dostane další herní engine, a to dokonce open-source. Bude jím Godot, který je momentálně v uzavřené betaverzi. Engine je ve vývoji už kolem deseti let a dosud ho herní studio OKAM používalo pouze interně pro vývoj vlastních her. Engine bude…
Roman Bořánek
7. 1. 2014
KDevelop 4.6 s lepším debugováním
Vývojové prostředí KDevelop vyšlo ve verzi 4.6, která přináší poměrně hodně novinek. Rozhraní bylo „pročištěno“ a zjednodušeno, byla uvedena nová uvítací obrazovka (splash screen) a přibyly možnosti filtrování souborů projektu. Několika oprav…
Roman Bořánek
10. 12. 2013
AT91SAM9260 a LiTE + DirectFB
Na webu uCSimply vyšel čtvrtý díl seriálu Embedded Linux a okýnka, který popisuje zprovoznění knihovny LiTE nad DirectFB na mikroprocesoru Atmel AT91SAM9260.Všechny díly seriálu: 1. X-Windows? Nano-X!, 2. FLTK a nxlib, 3. DirectFB a 4. LiTE (nad DirectFB)
Vít Mareš
26. 11. 2013
Vývojová prostředí pro Python v distribuci Fedora
Pavel Tišnovský pokračuje v seriálu Vývojová prostředí ve Fedoře. Tento čtvrtý díl rozebírá IDE vhodná pro tvorbu a ladění aplikací v Pythonu. Kromě klasických IDE určených přímo pro Python (Eric, Spyder či IDLE) se v článku rozebírají…
Kamil Pošvic
4. 9. 2013
Vývojové prostředí Adobe Brackets přichází na Linux
Pro vývoj webu je velmi dobře známý nástroj Adobe Dreamweaver. Méně už se ví o tom, že Adobe připravuje také podobné vývojové prostředí Brackets, které je open-source (licence MIT). Od nedávno vydané pracovní verze „sprint 28“ je dostupné také pro…
Roman Bořánek
15. 8. 2013
Ubuntu SDK vyšlo v betaverzi
Vyšla betaverze Ubuntu SDK, nástroje pro vývoj aplikací pro připravované Ubuntu Touch. Stejně tak v něm ale lze vyvíjet i klasické desktopové aplikace. Od „alfy“ přibylo hodně věcí, například témata v HTML5, snazší distribuce aplikací,…
Roman Bořánek
26. 7. 2013
Firefox OS Simulator 4.0 umí simulovat dotyky
Mozilla vydala Firefox OS Simulator 4.0, který umožňuje testovat a psát aplikace pro nastupující mobilní systém Firefox OS. Díky nové verzi mohou vývojáři vyzkoušet funkce související s placenými aplikacemi. Další novinkou je schopnost „simulovat…
Roman Bořánek
12. 7. 2013
Vývojové prostředí Qt Creator 2.8.0
Společost Digia, která se stará o framework Qt, vydala vývojové prostředí Qt Creator 2.8.0. Nová verze přináší možnost pracovat ve více oknech, nové možnosti refaktorování jazyka C++ nebo menší úpravy rozhraní. Vylepšena byla podpora vývoje pro…
Roman Bořánek
12. 7. 2013
Umíte Python? Diktovat poslepu, ve dvou a po znacích?
Python Bee je šílená soutěž, kterou vymysleli na MIT. Prověří, zda jste opravdu takoví mistři programování v Pythonu, jak o sobě tvrdíte. Cílem je vytvořit funkční program na zadané téma, například: „Vytvořte funkci, která vrátí součet dvou…
Petr Krčmář
3. 7. 2013
Valve vydalo Source SDK 2013 pro Linux
Herní společnost Valve vydala novou verzi Source SDK 2013. Jedná se o vývojový nástroj, který umožňuje vytvářet modifikace pro hry založené na známém enginu Source. Nejvýznamnější novinkou je podpora Linuxu, a to jak ve smyslu samotného nástroje,…
Roman Bořánek
28. 6. 2013
Vyšel verzovací systém Subversion 1.8
Apache Software Foundation vydala novou verzi správce zdrojových kódů Subversion (SVN) 1.8. Nově je podporováno například dědění vlastností nebo kešování hesel v GnuPG. Subversion od verze 1.8 pro testy a vývojářské nástroje vyžaduje Python 2.5 a…
Roman Bořánek
18. 6. 2013
LLVM 3.3 plně podporuje C++11
Chris Lattner po půlroce oznámil další vydání LLVM 3.3. Mezi hlavní novinky patří podpora grafické jednotky R600 (starší karty od AMD) a 64bitové architektury ARM. Zbrusu nový je vektorizér SLP (Superword-Level Parallelism), který je ale zatím ve…
Roman Bořánek
18. 6. 2013
Herní engine Leadwerks chce na Linux, žádá o finance
Kromě samotných herních studií se o Linux začínají zajímat také tvůrci herních enginů. Linux začal podporovat například engine Unity a nyní se o přízeň hlásí také Leadwerks. Ten chce prostřednictvím Kickstarteru vybrat 20 tisíc dolarů potřebných…
Roman Bořánek
18. 6. 2013
Vývojová prostředí ve Fedoře
Pavel Tišnovský pokračuje v seriálu pro server Fedora.cz. V již třetím díle představí vývojová prostředí určená pro jazyky v Linuxu příliš nepoužívané. Nalezneme zde Gambas (odvozený z Visual Basicu) a Lazarus (vychází z Delphi a Object Pascalu)…
Kamil Pošvic
14. 6. 2013
Aktuální vývojářské nástroje v Red Hat Software Collections 1.0
Společnost Red Hat představila betaverzi Software Collections 1.0. Jedná se o balíček vývojářských nástrojů, který lze přidat do distribuce Red Hat Enterprise Linux a získat tak nové verze programovacích jazyků, databází apod. Korporátní distribuce…
Roman Bořánek
6. 6. 2013
Herní engine Unity pro mobily zdarma
Základní verze herního enginu Unity pro vývoj mobilních her bude pro malé vývojářské týmy zdarma. Konkrétně je třeba splnit podmínku ročního obratu společnosti nepřesahujícího sto tisíc dolarů. Unity je dostupné pro Android a iOS a v plánu je také…
Roman Bořánek
24. 5. 2013
Digia představila Boot to Qt
Společnost Digia, která od Nokie odkoupila práva vztahující se ke Qt, představila nový projekt založený na tomto oblíbeném frameworku. Nazývá se Boot to Qt a jak už název napovídá, jeho cílem je umožnit tvorbu aplikací, které dokážou běžet jen na…
Roman Bořánek
24. 5. 2013
Nejlepší distribuce pro fanoušky Lega? Debian
V rámci Debianu se rozjíždí projekt, který má za cíl dostat do repozitářů všemožné nástroje pro práci a hraní s oblíbenou stavebnicí Lego. Aktuálně už v Debianu najdete deset balíčků k tomuto účelu, zmiňme například LeoCAD pro tvorbu virtuálních…
Roman Bořánek
14. 5. 2013
Vývoj pro mobilní platformy s C# (třetí část)
V posledním dílu našeho třídílného seriálu o multiplatformním vývoji pro mobilní platformy bych rád ukázal jednoduchou praktickou ukázku vývoje aplikace pro Android a nakonec Windows Phone. Popis aplikace pro Windows Phone bude jednodušší, jelikož není až tak zajímavá z pohledu Windows Phone vývojáře.
Jan Pospíšil
2. 5. 2013
Doba čtení:
4 minuty
Vývoj pro mobilní platformy s C# (druhá část)
V druhém dílu našeho třídílného seriálu bych vám rád ukázal nějaké praktické ukázky vývoje jednoduché aplikace pro iPhone. V následujícím textu vám proto představím vývojářské nástroje, potřebné knihovny a postupy, jak se vyrovnat s problémy vývoje na mobilní platformě s operačním systémem iOS.
Jan Pospíšil
25. 4. 2013
Doba čtení:
5 minut
211
–
240
/
1 554
První strana
Předchozí strana
6
7
8
9
10
20
30
Následující strana
Poslední strana