Hlavní navigace

Zdrojové kódy enginu Godot byly zveřejněny

10. 2. 2014

Sdílet

Zhruba před měsícem jsme vás informovali, že budou zveřejněny zdrojové kódy herního enginu Godot. A jak tvůrci slíbili, tak se stalo. Kompletní zdrojáky už jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Více informací o enginu najdete na stránkách GodotEngine.org, které jsou však momentálně přetížené.

Godot se podobá známému enginu Unity 3D. Stejně jako on nabízí podporu mnoha platforem. Od těch desktopových, přes mobilní až po konzolové. Šikovnou vlastností je také podpora rozšíření. Engine je zatím označen jako beta, finální verze by měla přijít během několika měsíců. Stáhnout si můžete binárky pro Linux (64bit), OS X (32bit) a Windows (oboje).

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 2. 2014 19:33

    Jardík (neregistrovaný)

    Jen jsem to tak letmo vyzkoušel (demíčka), nahlédnul do zdrojáků, ... půlku věcí zase musí implementovat svých, neumí používat standardní knihovnu C++. Engine má zabugovaný obsluhování klávesnice pod X11 (převody keysym-keycode-unicode apod), engine někdy nedetekuje keyrelease a tak se více než často "zasekne" klávesa a musí se stisknout znovu, ... ale nechci jen rýpat, vážím si toho, že to vydali. Chce to však ještě trochu dopilovat.

  • 10. 2. 2014 23:31

    Kaacz (neregistrovaný)

    Však kdo by chtěl umřít s 30+ roků starým X11? Jak je to s podporou novějších svižnějších grafických serverů? :)

  • 11. 2. 2014 20:56

    Jardík (neregistrovaný)

    Wayland to nepodporuje, i když dopsat podporu by nemuselo být těžký, v podstatě stačí udělat utvoření okna + opengl contextu, všechno ostatní zůstává. A pak teda ještě přepsat tu obsluhu vstupních zařízení.