Hlavní navigace

Názory k článku Grafika v UNIXu - fotorealistické zobrazení

  • 26. 3. 2002 1:35

    Exghotic (neregistrovaný)

    Jo, dobrej clanek, opravdu. Jenom je treba rict, ze radiozita neni rendrovaci metoda, ale metoda pro vypocet distribuce svetelne energie.Toho jak se svetlo z nejakyho (typicky plosneho)zdroje po scene a vsech povrsich "rozleze" a potom musi zase nastoupit klasickej rayteycing, kterej scenu vytraceuje uz s ohledem na to kde je kolik toho prave vypocitanyho svetla. - Jestli to dobre chapu. Taky doplnuju ze kdyz se svetelny paprsky lamou prez nejakej pruhlednej objekt, a vykreslujou za sebou na stole ty tak krasne roztanceny svetelny mapy, (sklenicka s cervenym vinem, sklenenej popelnik) tak se tomu rika "caustics efekt" - a jsou na nej vyvyjeny zase specialni algoritmy (prave zminovane Monte Carlo patri mezi nejlepsi) - jestli tomu teda dobre rozumim..
    A ze jsme tady na linuxovym serveru, tak mi to neda nez si postesknout nad tim, ze zatimco free renderu je sdostatek (muj milasek BMRT: http://www.exluna.com/products/bmrt/ nebo nejznamejsi PovRay: http://www.povray.org/ ) tak na alespon uchazejici modelar, se bude cekat asi jeste dlouho. ( muj osobni kun je Giram http://giram.org/ )