Soubor gl/glu.h uvedeny na zacatku vasich 3D programu neexistuje. Spravne se totiz nachazi na GL/glu.h. To to pisete ve windows ?
Pouzivate nejake zvlast tenke cary, nebo toho u vetsiny dnesnich fraktalu hovno vidim protoze mam nekvalitni monitor a nejde mu poradne seridit jas a kontrast ?
Sorry s tim includem, ja to mam (kvuli starsim demoprogramum) doma vyresene pomoci linku do adresare GL, spravne to ma samozrejme byt velkymi pismeny. Jinak pokud mate korektni glut.h, tak se ten druhy #include muze klidne vyhodit, protoze si to glut.h zaridi samo (na starsich verzich tomu tak nebylo). Jinak se vsechny demonstracni priklady snazim psat alespon pro Linux _I_ pro Windows, k SGI uz nemam pristup a dneska je to stejne pro vetsinu lidi zbytecne :-(
Vsechny fraktaly z tohoto dilu (resp. jejich orbity) jsou vykreslovany bud do pixmap nebo pomoci entity GL_POINTS, tj. jednotlivych bodu. Problem asi bude v tom, ze na Rootu se nezobrazuji puvodni obrazky, ktere jsem ke clanku prilozil, ale jejich zmensene verze (kvuli omezene sirce sloupce). Zrovna u tech cernobilych obrazku zmena jasu a kontrastu moc nepomuze (chce to nejakou nelinearitu), spis bych si vyhral s gama korekci.
Jasne, body ne cary ...
Nemluvim (jen) o obrazcich na rootovi. Zkousel jsem si ty programy i pustit. A takove advanced nastaveni jako gamma korekci muj monitor ani nema.
No, gamma korekci by mel (spolu s barvovou kalibraci) resit uz system, tj. bud graficke knihovny na nejnizsi urovni nebo ovladace.
V kazdem pripade je mozne upravit primo zdrojaky tech programu. Tam, kde se vykresluji "hustoty" pixelu, je mozne bud zvysovat svetlost ne o jednicku, ale treba o dvojku (s kontrolou preteceni, aby to zase neslo do cerne). Nebo je mozne nasimulovat nelinearitu svetlosti: bud tak, ze se nejprve budou pricitat vetsi hodnoty a napr. po svetlosti 128 se uz pujde po jednickach, nebo se muze vykreslovat do pixmapy slozene pouze z floatovych cisel a prepocet do bytu se provede najednou pres vhodnou funkci, napr. exp().
U programku vykreslujicich pomoci OpenGL body (tj. ne pixely) se bud pouzije Imaging Subset, nebo - quick'n dirty - se proste nastavi glPointSize() na rozumnou velikost a take se zvysi barevna intenzita pomoci alfa kanalu.
Slava - narazil jsem na clanek o nastavovani monitoru a povedlo se mi konecne zjistit jak se nastavuje gamma: prekvapive je na to pro Xka program, ktery se jmenuje xgamma (je soucasti Xek). Kdyz mu dam parametr 1.5, sice vypada root priserne (ale mozna jde jen o zvyk), ale fraktaly konecne vidim !