Vlákno názorů k článku Francie zakáže mobily ve školách, řešení je to ale nedomyšlené od krauser - > případně v urgentní situaci, ale použití obecně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 12. 2017 0:33

    krauser

    > případně v urgentní situaci, ale použití obecně musí být nějak omezeno.

    Proc? Neni to spise veci rodicu, jak jejich deti mohou ci nemohou pouzivat mobily? Nebo je duvod ala "za mych mladych let .... "?
    Samozrejme, s mobilem se da ve skole vyrusovat (my jsme zase delali jine vylomeniny pri vyuce, ktere mozna rusily i vic), ale to uz je na kantorovi (skole), aby takove zaky srovnal a pokud to neumi, zadny zakaz mobilu mu nepomuze). A co si delaji zaci o prestavkach - ehm, my jsme treba nekolikrat rozbili okno, spoluzak pri hazeni pouzdrem malem dosel k urazu, kdyz z nej vyletelo kruzitko, .... - vazne je to vysedavani u mobilu horsi aktivita na prestavku ?:-D

    Podle meho laickeho nazoru ma FR. skolstvi mnoho problemu, ale nemyslim si, ze toto je jeden z nich :)
    A az se stane nejaka situace (utok, nehoda, ....) a deti se nebudou moci ozvat rodicum, tak z toho bude akorat ostuda....

  • 13. 12. 2017 1:33

    jinej muf (neregistrovaný)

    Ne, není to věcí rodičů. Existuje povinná školní docházka a ta má určité podmínky. Nesmyslnost toho tvrzení lze názorně ukázat na tom, jak rodiče nakládají s docházkou dětí do školy. Ve velké míře kryjí jejich záškoláctví a nebo je rovnou uvolňují z výuky na "rodinné důvody" třeba kvůli levnější dovolené, čímž totálně rozbíjejí výuku (učitel to nemůže vysvětlovat na 3x, podle toho, která skupinka si kdy odjela, na to není čas a děcka si to ale samostatně nedoplní...).

    Stejně alibistický kec je ten nesmysl o tom, že si má pořádek udělat kantor/škola. A jakým způsobem asi? Má dítě zdvořile poprosit? Nebo si kleknout na kolena a doufat, že to pomůže? Učitel dnes nemá vůbec žádné možnosti, jak dítě trestat za neplnění povinností. Zatímco zaměstnavatel může zaměstnanci krátit mzdu nebo ho propustit, kantor může tak nanejvýš dát pětku nebo důtku či dvojku z chování. Nic z toho ale reálně nemá žádný význam. Pokud dítě úspěšně ukončí školu, jediné papíry od školy, které kdy bude ukazovat, je maturitní vysvědčení, takže mu může být srdečně jedno, co mu na ty ostatní škola napíše... A i to maturitní vysvědčení stačí prostě mít (jinak řečeno jednička nebo čtverka, na to se nehraje). Jinak vyhození studenta jde jen z některých typů škol a za dost složitých podmínek...

    Máte pravdu pouze v tom, že francouzské školství má spoustu problémů a je na tom dost tragicky. Ovšem zrovna zákaz mobilů ve školách je velmi dobrý krok ke zlepšení situace. Snad se ho dočkáme i v ČR. Jenže tady jsou rodiče ze socialismu stále zvyklý na učitele nadávat a odmítat přiznat, že jejich potomek je nevychovanej fracek a chyba ve výchově je na jejich straně...

  • 13. 12. 2017 7:09

    Ondra (neregistrovaný)

    Jen doplním poznatky o učitelích. Je to z mého pohledu a okolí tak 50:50. Jistě, rodiče nadávají, že jejich chlapeček/holčička jsou jen nepochopení, učitel je omezuje, bla bla bla, známe pravděpodobně všichni variaci těchto keců. Nicméně je tu ještě druhá část, tedy učitelé tvrdě kovaní (ne nutně 50+), kteří vynucují na svých svěřencích svou ideologii (ne nutně jen učební) a odpor je tvrdě trestán. Zde je pak hněv rodičů spravedlivý a opodstatněný, ovšem oni se nějak nehněvají, protože "tak to bylo za nás". Ale což, soudružka učitelka by ještě šla, nad tím se jeden pousměje, když se rozohní proti imperialistickým americkým vrahům, co nás zamořují chemtrails. Horší je češtinářka, pro kterou je Bible ta jediná kniha, je třeba ji číst často, dlouze a oddat se Ježíši Kristu, jinak gulag-pardon, pětka a věčné zatracení.

    Tedy k mobilům, je to problém, ale ten nejméně závažný. Až se vyřeší jiné bludy, finance a pravomoce učitele (v tomto pořadí), jsou na řadě mobily.

  • 15. 12. 2017 12:03

    SB (neregistrovaný)

    Ondra:

    Možná zmiňujete nějaký extrém, nevím o tom, že by se takoví učitelé plošně vyskytovali ve školách.

    Že je problém telefonů podružný (opravdu?), neznamená, že jej budeme řešit až po těch větších, to je nesmysl.

  • 13. 12. 2017 8:38

    Jan (neregistrovaný)

    Myslím, že původní komentář byl míněn tak, že na rodičích je výchova dětí a je potřeba dětem v rodině vysvětlit jak mobil používat a nepoužívat. V tom "nakládání" se školní docházkou máte samozřejmě pravdu - krytí záškoláctví, ... a vůbec celkový přístup mnohých rodičů ke škole. Viz fór: Maminka: Synku, synku to vysvědčení je na pár facek. Tatínek: Matko máš pravdu, honem letím do školy dokud tam ten učitel je.

    Myslím ale, že to nejdůležitější ve výchově dětí musí proběhnout doma v rodině (99,5%) a ne ve škole, školce nebo podobné státní instituci. Samozřejmě vím, že je to pouze moje přání.

  • 13. 12. 2017 10:03

    krauser

    Presne tak to bylo mysleno (a myslel jsem, ze jsem to napsal jasne), diky :)

    A presne jak pises - od vychovy jsou tu rodice. Nebo vazne chceme statni vychovu ve stylu Barnevernet (ale i tam vychovavaji rodice, jen pod mnohem vetsim dohledem statu) a zabavovani deti podle libovule urednika (podle toho, kdo bude zrovna u moci, se bud deti nebudou smet trestat, nebo naopak budou muset mit vojensky rezim, kdyz tam bude sedet nekdo jiny) ?

    Radeji by skola mela zakum vysvetlit nektera negativa pouzivani mobilnich telefonu - treba soukromi.

  • 13. 12. 2017 11:12

    Karel (neregistrovaný)

    Váš názor chápu. Akceptovatelný by byl ale pouze pokud by ve třídě bylo jediné dítě. Jenže ono jich je tam obvykle víc.

    Pár špatně vychovaných pak působí problémy všem ostatním. A u dětí je zvlášť výrazný jeden povahový rys: "když pár dětí klidně SMSkuje/píše přes Messenger při hodině, tak proč bych já měl být za vola a telefon schovat?" Dítěti těžko vysvětlíte, že musí dodržovat pravidla, když to vedle je zjevně dodržovat nemusí. Vy i já víme, že na otázku "proč on může a já ne?" je odpověd "protože jeho rodiče jsou lemplové, co ho neumí vychovat". Ale tahle odpověď děti obvykle neuspokojí.

    Každopádně tenhle plošný zákaz telefonů je blbost. To je opačný extrém současné situace, že si děcka píšou přez mobil při hodině a učitel jim nic nemůže udělat. A zabavit mobil už vůbec ne. Vysvětlovat nemá cenu, to je spíše kontraproduktivní: když jim řeknete, že je ohroženo soukromí, protože je někdo může natočit a pak dát to video na internet a zesměšnit je, tak první co udělají je to, že se pokusí natočit někoho jiného a zesměšnit ho.

    „Chcete říct, že když bych řekl, nepijte kyselinu sírovou, rozežere vám vnitřnosti, myslíte že ji vypijí?“
    „Nevím, ale do hlášení bych to raději nedával.“

  • 13. 12. 2017 15:07

    krauser

    > Pár špatně vychovaných pak působí problémy všem ostatním. A u dětí je zvlášť výrazný jeden povahový rys: "když pár dětí klidně SMSkuje/píše přes Messenger při hodině, tak proč bych já měl být za vola a telefon schovat?" Dítěti těžko vysvětlíte, že musí dodržovat pravidla, když to vedle je zjevně dodržovat nemusí. Vy i já víme, že na otázku "proč on může a já ne?" je odpověd "protože jeho rodiče jsou lemplové, co ho neumí vychovat". Ale tahle odpověď děti obvykle neuspokojí.

    No a prave proto chybi ta moznost problemove jedince z vyuky vylucovat, pripadne prerazovat do jinych instituci.

    Ono by to pak pusobilo i motivacne (a to je obecne vec, ktera ve skolstvi uplne chybi - vse se deje proto, ze to dite/student/zak musi, schopnost motivovat a zaujmout je tam casto zcela marginalni na vetsine skol).

  • 13. 12. 2017 16:49

    null null (neregistrovaný)

    Ano, s žáky je tak málo problémů, že znijakého důvdu povolíme mobily ve výuce a pak je za to budeme vylučovat a přeřazovat ...

    "Ono by to pak pusobilo i motivacne (a to je obecne vec, ktera ve skolstvi uplne chybi - vse se deje proto, ze to dite/student/zak musi, schopnost motivovat a zaujmout je tam casto zcela marginalni na vetsine skol)."

    Jasně, tak první jim dej mobily s hrama a kdoví čím a pak zkus ty děti bez cených životních zkušeností motivovat k tomu něco se MUSET učit > hodně štěstí. A co je na tom nejhorší je, že úplně nejmíň se ti to podaří právě u těch kteří by to potřebovali nejvíce ...

  • 13. 12. 2017 17:27

    krauser

    > Ano, s žáky je tak málo problémů, že znijakého důvdu povolíme mobily ve výuce a pak je za to budeme vylučovat a přeřazovat ...

    Kdybys cetl pozorne, zjistil bys, ze jsem mluvil o tom, ze plosny zakaz mobilu a jejich zabavovani je spatne - nikoliv o tom, ze se maji povolit ve vyuce :-)

    > Jasně, tak první jim dej mobily s hrama a kdoví čím a pak zkus ty děti bez cených životních zkušeností motivovat k tomu něco se MUSET učit > hodně štěstí. A co je na tom nejhorší je, že úplně nejmíň se ti to podaří právě u těch kteří by to potřebovali nejvíce ...

    A prave proto rikam, ze ti co vyzaduji individualni a mnohem striktnejsi rezim, by nemeli kazit vyuku tem ostatnim :)

  • 13. 12. 2017 20:57

    null null (neregistrovaný)

    Jenomže nepovolit je ve výuce je prošný zákaz. A individuální striktní režim je přesně to

    "... žáky je tak málo problémů, že znijakého důvdu povolíme mobily ve výuce a pak je za to budeme vylučovat a přeřazovat "

    a jeden z důsledků bude přesně

    "... tak první jim dej mobily s hrama a kdoví čím a pak zkus ty děti bez cených životních zkušeností motivovat k tomu něco se MUSET učit > hodně štěstí. A co je na tom nejhorší je, že úplně nejmíň se ti to podaří právě u těch kteří by to potřebovali nejvíc"

    Zkus se trošku zamyslet i nad příčinami a důsledky. Teda potom až vymyslíš, jak nepovolit mobily ve výuce a zároveň to nenařídit (zakázat) plošně. Na dobré slovo, slušnost a výchovu v rodině už to (ne)funguje dnes ...

  • 13. 12. 2017 21:21

    krauser

    > Jenomže nepovolit je ve výuce je prošný zákaz. A individuální striktní režim je přesně to
    Asi jsi necetl clanek, hovori se o povinnem odevzdavani mobilu pred zacatkem vyucovani.
    Nevidim duvod, proc by nemohli mobil pouzivat napr. o prestavce, ci proc by ho meli nekam odevzdat a uz vubec ne, proc by to mela resit statni norma a ne resit individualne na urovni skoly.

    > Zkus se trošku zamyslet i nad příčinami a důsledky. Teda potom až vymyslíš, jak nepovolit mobily ve výuce a zároveň to nenařídit (zakázat) plošně. Na dobré slovo, slušnost a výchovu v rodině už to (ne)funguje dnes ...

    Tak pokud nefunguje:
    "Na dobré slovo, slušnost a výchovu v rodině už to (ne)funguje dnes ..."

    tak plosny zakaz mobilu stejne nepomuze, protoze existuje asi jeden milion dalsich zpusobu, jak vyuku narusovat. Mobil je pouze jednim z mnoha a mnoha prostredku.
    Narusovat vyuku se bez problemu da i bez mobilu :) naopak bych spis rekl,ze to je jeden z tech mirnejsich, pokud si nekdo datluje do mobilu, tak vyuku narusuje ostatnim vyrazne mene nez pokud se bavi, haze s vecma, otravuje spoluzaky atd. atd. atd.

  • 13. 12. 2017 21:45

    null null (neregistrovaný)

    Četl. Zkus se podívat sem:
    https://www.root.cz/clanky/francie-zakaze-mobily-ve-skolach-reseni-je-to-ale-nedomyslene/nazory/#o950606

    Řekl bych, že jenom "Schovejte mobily" asi nestačí (zvonění, porušování nařízení schovat, trestání (strávený čas), přerušování výuky a za to tresty viz. výše), a to že to nestačí vidíme už dnes. Školy to mají sice v řádu, ale vymahatelnost je mizivá, efekt nijaký.

    No, takže když existuje už další milion způsobů jak narušovat hodinu, tak klidně přidáš další, celkem řekl bych nezanedbatelný?

    Každopádně tím, že si něco datlují, pak neví, nestíhají, o to míň je to i baví, učitel se musí neustále opakovat, vracet ... tím to co se týče času kazí ostatním úplně stejně, učitel je musí upomínat, protože často na tom co mají slyšet na začátku hodiny staví na konci, co mají slyšet na konci je zase pro další hodiny a doma atd. a tím pádem taky štve ostatní a jestli jsou rušeni projevem A nebo B už je jedno. Ostatní jsou rušeni.

    Pořád ale nevidím jediný důvod, proč by měl někdo v hodině ve škole něco datlovat a v podstatě co jako, přestávka je na odpočinutí hlavy vyvětrání, projítí, odskočit si a i o společenské interakci - ne na sezení datlování do mobilu.

    A společenská závažnost, ta plyne až z plodů takové výuky. Dalo by se říct, že zločin na omezení vzdělání mládeže je jeden z nejhorších zločinů vůbec s masovým dopadem ....

  • 13. 12. 2017 21:47

    null null (neregistrovaný)

    PS: Co se dá dělat, narostlo to do obludných rozměrů a sice nejsem přítelem regulací a zákazů, ale zde je na místě. Klidně s tím, že se pak, až se situace sklidní bude dát ledasco povolit ....

  • 15. 12. 2017 12:21

    SB (neregistrovaný)

    Kentan:

    Souhlasím. Zde je potřeba si uvědomit, že stačí PÁR žáků, kteří rozeberou hodinu, a odserou si to všichni, kvalita výuky jde dolů. Dokáže mi tu někdo vyargumentovat, proč by měly být poškozeny desítky žáků kvůli pár pacholkům?

  • 15. 12. 2017 8:50

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    "Asi jsi necetl clanek, hovori se o povinnem odevzdavani mobilu pred zacatkem vyucovani."

    Já bych zakázal už samotné nošení mobilů do školy. Pokud bude žák s mobilem přistižen, mobil zabavit a předat pouze rodičům a automaticky třídní důtka. Bez pardonu!

    Není důvod, k čemu by děti v tomto věku vůbec mobil měli mít a pokud ano, není důvod, aby ho nosily do školy.

  • 15. 12. 2017 12:24

    SB (neregistrovaný)

    bflmpßwẓ:

    To nejde, telefon může dítě pro spojení s rodiči (ap.) mimo školu potřebovat, ale ve škole k tomu není důvod. A kdyby přecejen byl, stačí zajít za učitelem a požádat ho o svolení. Jednoduché.

  • 15. 12. 2017 15:01

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    To jsou kecy. Děti můžou být klidně bez mobilů. Jinak se z nich stanou dementi, protože se z mobilů blbne.

  • 16. 12. 2017 14:53

    null null (neregistrovaný)

    @bflmpßwẓ

    Ale vůbec ne. Prostě dobrý sluha, ale špatný pán. Ovšem zároveň samozřejmě platí, že všeho moc škodí ...

  • 16. 12. 2017 17:58

    null null (neregistrovaný)

    @bflmpßwẓ

    Promiň, ale pokud nevidíš v čem může být mobil dobrým sluhou, tak by ses asi neměl do nějakých debat vůbec pouštět ...

    Ale přesto, zkusme se zamyslet společně, když toho nejsi chopen sám, k čemu dítěti může mobil být dobrým sluhou? Že by mu třeba mohli rodiče napsat, že se po škole zdrží než ho vyzvednout, at počká? Nebo že si něco zahraje když čeká 20 min na autobus? Nebo že by jim mohlo dítě napsat co chce v obchodě? Napsal bych "atd.", ale nejsem si jistý, že jsi schopný si něco domyslet.

  • 15. 12. 2017 8:52

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    "tak plosny zakaz mobilu stejne nepomuze, protoze existuje asi jeden milion dalsich zpusobu, jak vyuku narusovat."

    To je asi stejné jako tvrdit, že nemá cenu dětem zakazovat alkohol, protože se k němu stejně dostanou.

    Pitomost!

  • 15. 12. 2017 12:16

    SB (neregistrovaný)

    tns:

    Tipuju vás na teoretika. Použití telefonů jen o přestávce je přijatelnější, ale stává se, že kvůli hraní s telefonem není dítě při zazvonění připraveno na hodinu. A je jedno, kolik takových je, protože pak stojí CELÁ třída! To si nemůže učitel dovolit řešit na začátku každé hodiny.
    A to je zase co za argument? Protože existuje milion způsobů narušování hodiny, tak miliontý první nemusíme řešit? Neexistuje těch milion dalších jen proto, že byla při jejich řešení použita ta samá argumentace?

  • 15. 12. 2017 12:09

    SB (neregistrovaný)

    tnr:

    Obávám se, že jste nepochopil smysl školy. Tím je vzdělávání, ne zábava. Baví-li to dítě, nebo to učitel umí udělat zajímavé, je to skvělé, ale stavět se na tom nedá.

  • 22. 12. 2017 10:11

    ebik

    SB: a v tomhle se mýlíte, právě na tomhle se stavět musí. Hodina totiž nesmí být nudná, jinak se děti/studenti nenaučí nic (alespoň na té hodině). Učitel musí žáky "zabavit", v lepším případě udělá vyučování zajímavým, v horším případě třeba "výhrůžkou" zkoušení nebo zavolání k tabuli, když nebudou dávat pozor, ale bez toho to prostě nefunguje.

  • 13. 12. 2017 16:03

    Petr (neregistrovaný)

    Počítám, že nemáte děti, nebo alespoň velké. Rodiče mají výchovu plně pod kontrolou do cca 3. až 4. roku dítěte. Pak už na ně má čím dál větší vliv společnost. Děti se učí skrz vzory. A ty si od tohoto věku nacházejí i mimo rodinu. Za výchovu je tak odpovědná celá společnost, kde rodiče toho jsou důležitou součástí, ale jejich možnosti jsou omezené. A proto mají smysl i společenská opatření, jako třeba zákaz prodeje alkoholu dětem. Já si u svých dětí jsem schopen pohlídat, aby u obrazovek netrávili nepřiměřeně mnoho času a měly i jiné aktivity, ale nemohu je mít pod kontrolou nonstop.

  • 15. 12. 2017 8:55

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    První věc, kterou můžete udělat, jim prostě ty „obrazovky“ (ať už se jedná o televizi, mobil, počítač, herní konzoli, atd.) nekupovat (a zamezit, aby jim ji koupili prarodiče) ;-)

  • 15. 12. 2017 12:27

    SB (neregistrovaný)

    Petr:

    Není to doufám váš argument pro telefony ve škole. A výchova do 3.-4. roku je nesmysl, největší vliv (a možnosti!) mají vždy rodiče (když na to neserou), i když to není těch 99 %, jak to tu někdo zmiňoval, ale 80 % klidně řeknu.

  • 13. 12. 2017 10:00

    krauser

    > Ne, není to věcí rodičů. Existuje povinná školní docházka a ta má určité podmínky. Nesmyslnost toho tvrzení lze názorně ukázat na tom, jak rodiče nakládají s docházkou dětí do školy. Ve velké míře kryjí jejich záškoláctví a nebo je rovnou uvolňují z výuky na "rodinné důvody" třeba kvůli levnější dovolené, čímž totálně rozbíjejí výuku (učitel to nemůže vysvětlovat na 3x, podle toho, která skupinka si kdy odjela, na to není čas a děcka si to ale samostatně nedoplní...).

    Pokud si to nedoplni a nikde se to nepozna, tak to evidentne neni dobre nastaveny system vzdelavani a jeho hodnoceni :-)
    Obecne, vzdelavani neni o tom, zda si neco odsedim, ale o tom, zda jsem se neco naucil a to se samozrejme musi pravidelne overovat.

    > Stejně alibistický kec je ten nesmysl o tom, že si má pořádek udělat kantor/škola. A jakým způsobem asi? Má dítě zdvořile poprosit?
    Vsak pisu, to ze neexistuje efektivni system trestu a vylouceni je velky problem a mel by se resit. Ale to zakaz mobilu opravdu neresi.

    > jediné papíry od školy, které kdy bude ukazovat, je maturitní vysvědčení, takže mu může být srdečně jedno, co mu na ty ostatní škola napíše...
    A zase, pokud jeho skolni vysledky jsou jedno, tak je na miste se zamyslet nad smysluplnosti toho vzdelavani.

    > Jinak vyhození studenta jde jen z některých typů škol a za dost složitých podmínek...
    A to je chyba a velmi zasadni.

    > Máte pravdu pouze v tom, že francouzské školství má spoustu problémů a je na tom dost tragicky. Ovšem zrovna zákaz mobilů ve školách je velmi dobrý krok ke zlepšení situace. Snad se ho dočkáme i v ČR.

    V tom, ze budeme mit vice regulaci a zaci budou zlobit / vyrusovat / sabotovat vyuku jinak ?

  • 13. 12. 2017 11:09

    Heron

    Učitel dnes nemá vůbec žádné možnosti, jak dítě trestat za neplnění povinností.

    Pokud učitel potřebuje žáky trestat, tak je to špatný učitel a měl by být vyhozen.

    Asi si každý vzpomínáme na vlastní léta na zš / sš. Dobrý učitel, i třeba u totálně nepopulárních předmětů, si dokázal udržet respekt a klid ve třídě a to nikoliv trestáním. Prostě svým charakterem a tím, že to prostě uměl a že ho to bavilo a dokázal to nadšení předávat dál. A pokud to byl fakt předmět na pííííp, tak to prostě řekl jak to je a třída si jej za to vážila. Na tyto lidi budu v dobrém vzpomínat do konce života.

    Špatný učitel mohl klidně dávat dvojky z chování a potom jsme se mu ještě vysmáli do očí.

    Trochu mi to připomíná diskusi u nás v rodině před x lety, kdy se řešil "kázeňský prohřešek" jednoho kluka a to konkrétně to, že řekl učitelce, že je píča. Tak to mnozí z rodiny řešili, co teď s ním a už jsem to nevydržel a řekl jsem, jestli by nebylo lepší, kdyby chodil do školy, kde není nutné učitelce říkat, že je píča (to jsme ostatně věděli před 20 lety taky, akorát jsme to teda ještě neříkali - což byla možná škoda, mohlo se to vyřešit o 20 let dřív). No takže rodinná inkvizice se potom začala zabývat mnou (což je mi jedno) a kluk si alespoň ulevil a odpočinul.

  • 13. 12. 2017 20:38

    Petr (neregistrovaný)

    To je samozřejmě úplná blbost. Nelze srovnávat kázeň tehdy a dnes. Vyšší kázeň v minulosti nebyla způsobena lepšími učiteli, ale lepšími represivními prostředky, které byly k dispozici a strachem rodičů, že se to s potomkem ponese celý život. Také zájem rodičů o děti byl větší než dnes. Krom toho, tehdy učitelé právě mohli trestat a to jak bolestivě fyzicky, tak třeba vyloučením ze školy, což je dnes prakticky nemožné, protože jak rodiče, tak vedení školy se dnes z pravidla za učitele nepostaví. A sígři to vědí. Pokud máš problematického žáka, můžeš být dobrý jak chceš, jsi proti němu jako učitel bezmocný a jeden takový ti spolehlivě rozloží výuku. A může ti zatopi i jako učiteli, stačí proti hěmu vznášet různá obvinění, která se musí prošetřovat. Ani ze třídy ho dnes nesmíš vykázat. Děti dnes mohou být traumatizované zkoušením před celou třídou, ale také je nesmíš zkoušet o samotě a tak dále a podobně. Takže svoje knížecí rady si odpusť. Chyba je v malém zájmu a podpoře ze strany některých rodičů i v nedostatečných pravomocech učitelů.

  • 15. 12. 2017 12:40

    SB (neregistrovaný)

    Heron:

    Trest je zpětnou vazbou na chybu, a systémy bez zpětné vazby nefungují, to není novinou. To, co píšete, je jakobyste tvrdil, že stát, který vám dává pokuty za přestupky na silnici, je špatným státem, protože vás nedokázal motivovat k tomu, abyste to nedělal. Jakkoli silnou motivaci použijete, stejně vám nezaručí, že někdo něco vědomě neposere. Koneckonců ta pokuta na silnici je taky motivací (a docela přímočarou), proč něco nedělat, nemůžete Čechovi vysvětlovat, že existuje něco jako přiměřené riziko, tak mu to vysvětlíte pokutou, na někoho to zafunguje, ale existují lidé, kteří pravidla poruší, i kdyby to stálo 200 000. A to je to, co chci sdělit - vždy se najde někdo, kdo poruší pravidla, cílem ale je, aby takových bylo co nejméně.
    Že jste se smáli učiteli za 2 z mravů, není ani tolik důkazem, že učitel je špatný, ale spíše, že bič na vás nebyl dostatečně velký. Nehledejte složitosti, kde nejsou. Nebo spíš výmluvy.

  • 15. 12. 2017 13:54

    null null (neregistrovaný)

    @SB

    "Trest je zpětnou vazbou na chybu, a systémy bez zpětné vazby nefungují, to není novinou."

    Existují samozřejmě i systémy bez zpětné vazby, resp. bez zpětnovazebního řízení, tedy systémy otevřeného řízení, pokud se nepletu ...

    Ano, můžeš se na to taky podívat tak, že se tu můžete handrkovat kolik žáků to poruší denně, z kolika procent to narušuje výuku, co že je ta správná motivace .... a nebo mobily ve škole nebudou a je hotovo ...
    Ostatně mobilní zařízení a zařízení pro jejich provoz jsou taky trochu elektromagnetickými znečišťovateli, takže se na to dá podívat i tak, že děti toho budou 8 let * 3 - 6 hodin ušetřeny

  • 15. 12. 2017 14:28

    Heron

    Trest je zpětnou vazbou na chybu, a systémy bez zpětné vazby nefungují, to není novinou.

    Trest není jedinou zpětnou vazbou a je spíš z těch méně účinných.

    To, co píšete, je jakobyste tvrdil, že stát, který vám dává pokuty za přestupky na silnici, je špatným státem, protože vás nedokázal motivovat k tomu, abyste to nedělal.

    To záleží. Pokud stát bude vybírat pokuty za "přestupek" typu jedu 70km/h (místo 50) po silnici, kde lze bez problémů jet bezpečně 200km/h, tak ano, budu tvrdit, že je to špatný stát.

    Pokud bude vybírat pokuty za předjíždění v nepřehledné zatáčce, kde každý rok zemře 8 lidí, tak bych pro to měl o něco větší pochopení, i když stále ne tak úplně, protože bych se zcela automaticky ptal na to, proč se s tím úsekem nic nedělá a zda je pro stát standard, že tam prostě umírají lidé. (Btw, zrovna jsem si vzpomněl na jedno místo, kde jsem před lety zachránil život jednomu cyklistovi, kterého srazilo auto. Dodnes tam není ani zrcadlo, ani retardér ani značka a dokonce není ani zpřehledněno, což je zrovna tady docela triviální. Zřejmě je tedy považováno za standard, že tam sem tam někdo zemře.)

    Že jste se smáli učiteli za 2 z mravů, není ani tolik důkazem, že učitel je špatný, ale spíše, že bič na vás nebyl dostatečně velký.

    Samozřejmě. Měli nás rovnou zastřelit. ;-)

  • 21. 12. 2017 13:41

    SB (neregistrovaný)

    Heron:

    „Trest není jedinou zpětnou vazbou a je spíš z těch méně účinných.“
    O to tu vůbec nejde, je to prostě jeden ze způsobů zpětné vazby, a navíc v situaci, kdy vstřícnější zpětné vazby nezafungovaly, takže zcela na místě.

    „Pokud stát bude vybírat pokuty za "přestupek" typu jedu 70km/h (místo 50) po silnici, kde lze bez problémů jet bezpečně 200km/h, tak ano, budu tvrdit, že je to špatný stát.“
    Tvrdí Čech. Tohle je TYPICKOU českou vlastností - rozumím všemu a vím vše nejlépe. Když se mi to nehodí (i kdyby to bylo 10x zdůvodněno), poruším to. Tady nemá smysl argumentovat, Čech si to již vyložil po svém, má svoji pravdu. Tohleto je přesně důvodem, proč Čechy nesnáším. A předpokládám, že mě za to patřičně ocení mínusy (což je koneckonců logické). Alespoň se konečně dozvím poměr pro mě použitelných spoluobčanů. Děkuji.

  • 21. 12. 2017 14:57

    null null (neregistrovaný)

    @SB

    Trest není zpětná vazba, trest je hrozba, pomsta, výchovný prostředek.

    Mohl by ses na to podívat taky tak, že jako člověk, obyvatel této planety, nemáš povinost dodržovat kdejakou blbost, kterou si vymyslel nějaký úředník se značkou a rozhoduješ se, jestli riskneš trest.
    Když už tak nadávaš na čecháčky, zamyslel ses někdy nad tím, jestli opravdu jenom v česku někdo porušuje zákazy, např. rychlost, protože se mu zdá, že se sekem dá jet klidně rychleji? Asi ne ....
    Ostatně, ruku na srdce, ty třeba před jízdou automobilem kontroluješ jeho způsobilost k jízdě jak ti ukládá vyhláška? Světla, blinkry a jejich správná funkce, tlak pneumatik atd a nebo jsi ten čecháček který si to omlouvá?

  • 21. 12. 2017 15:57

    Heron

    O to tu vůbec nejde, je to prostě jeden ze způsobů zpětné vazby, a navíc v situaci, kdy vstřícnější zpětné vazby nezafungovaly, takže zcela na místě.

    No tak sem s těmi vstřícnějšími způsoby, zatím jich v této diskusi moc nezaznělo.

    Druhý odstavec je typická ukázka toho, jak se dá odmítnou jakákoliv kritika. Tohle prostě můžete napsat na cokoliv, není to žádný argument.

    Když se mi to nehodí (i kdyby to bylo 10x zdůvodněno), poruším to.

    Nějak jsem si nevšiml, že by kdokoliv cokoli zdůvodňoval. Většina "oficiálních" zdůvodnění neobstojí v následující diskusi. Dokonce jsou často v protikladu s tím, co tvrdí stát jinde.

  • 13. 12. 2017 13:06

    Phi (neregistrovaný)

    Žák čtvrté třídy nakreslil obrázek. Učitelce se nelíbil, vzala ho a se slovy "tak takhle, děti, opravdu ne" ho ukáže celé třídě. Trochu šikana, ale zatím dobrý. Učitelka vrátí obrázek žákovi a ten ho roztrhá. Žák je odveden do ředitelny a dostane ředitelskou důtku. To je prosím realita jedné z pražských základek.

  • 15. 12. 2017 12:43

    SB (neregistrovaný)

    Phi:

    To byl exces, nebo je to na školách standardem? To je dost podstatné rozlišovat. Prosím odpověď.

  • 15. 12. 2017 8:40

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    "Jenže tady jsou rodiče ze socialismu stále zvyklý na učitele nadávat a odmítat přiznat, že jejich potomek je nevychovanej fracek a chyba ve výchově je na jejich straně..."

    V tom jediném bych s Vámi nesouhlasil. To nemá se socialismem nic společného, protože se to děje i "na západě" - masivně cirka od poloviny 90. let.

    Německý psycholog a psychoterapeut Michael Winterhoff, který se zabývá terapií „nevychovaných dětí“, tvrdí, že zásadní problém spočívá v tom, že rodiče se příliš upínají na své děti a žijí s nimi „v symbióze“, jako byly jejich součístí. Proto také nedokáží rodiče mít od svých dětí zdravý a přirozený odstup a to způsobuje, že se některé druhy sociálního chování u dětí vůbec nevyvinou.

    Jako příčinu toho, proč rodiče nedokáží mít od svých dětí odstup (mimochodem, jde o podvědomé jednání), uvádí Winterhoff to, že rodiče fungují v permanentním „katastrofickém módu“ a podvědomě si z dětí dělají pevný bod, o kolo které se pak vše točí...

  • 13. 12. 2017 9:29

    V2kt0r (neregistrovaný)

    Věcí rodičů je, jak si své děti vychovají. Zcela subjektivně z mého pohledu - moje děti před desátým rokem telefon mít nebudou. I proto, aby se naučily myslet a bavit se bez něj.
    Ale zakázat ho ve škole je samozřejmě věci školy. Ta si strukturuje výuku a stanovuje pedagogický koncept.
    A pro děti je jen dobře být motivovány k tomu, trávit půl dne reálným stykem s ostatními.

  • 13. 12. 2017 9:56

    krauser

    >Věcí rodičů je, jak si své děti vychovají. Zcela subjektivně z mého pohledu - moje děti před desátým rokem telefon mít nebudou. I proto, aby se naučily myslet a bavit se bez něj.

    A to je naprostso v poradku, je to plne pravo kazdeho rodice. Mimochodem, ja bych svoje deti k mobilum prilis taky nepoustel.

    > Ale zakázat ho ve škole je samozřejmě věci školy. Ta si strukturuje výuku a stanovuje pedagogický koncept.
    > A pro děti je jen dobře být motivovány k tomu, trávit půl dne reálným stykem s ostatními.

    A to je prave to - oni motivovany nebudou, pro vetsinu z nich to bude proste dalsi "opruz" a duvod, proc skolu budou nesnaset :)

    Takze benefit v tom opravdu nejak nevidim. Pokud nekdo chce vyrusovat ci nedavat pozor, tak to bude delat uplne stejne s mobilem i bez.
    A naopak to prinasi zbytecne starosti pro skolu (odpovednost za telefony).

    Problem je totiz uplne v necem jinem - ze neexistuje zpusob, jak nakladat / usmernit zaky, kteri vyuku sabotuji.

    Radeji by meli resit pozitivni motivaci (kdyz budes mit dobre vysledky, tak ...), tresty (pokud nebudes delat X, tak ...). Samozrejme, jsou zaci, se kterymi to proste nepujde a budou problemovy vzdy - ale takove patri trestat a pripadne premistit do specialni skoly, aby vyuku nekazali ostatnim. A ze se toto nedeje povazuji za velky problem soucasneho zakladniho skolstvi. A inkluzivni vzdelavani je v tomhle dalsi hrebicek do rakve. A to je realny problem narozdil od sjizdeni instagramu o prestavkach (a vsimnete si prosim, ze nikde neobhajuji vyrusovani pomoci mobilu v ramci hodiny).

  • 15. 12. 2017 12:48

    SB (neregistrovaný)

    tnr:

    „oni motivovany nebudou, pro vetsinu z nich to bude proste dalsi "opruz" a duvod, proc skolu budou nesnaset :)“
    To nemyslíte vážně... Takže telefon má být prostředkem, jak udělat školu pro děti zajímavou???

    „Problem je totiz uplne v necem jinem - ze neexistuje zpusob, jak nakladat / usmernit zaky, kteri vyuku sabotuji.“
    Ano, to je problém. Vzhledem k tomu, že propleskávat žáky (není to dobře, ale fungovalo to) se už nemůže, volil bych (jak jsem výše psal) cestu pokut rodičům. Češi na prachy slyší, tak proč nevyužít trochu toho přírodního primitivismu?

  • 14. 12. 2017 12:26

    ghost (neregistrovaný)

    ha, ha, ... a kolik vašim dětem je? počkáme si, až budou v první, druhé, třetí třídě a všichni kolem nich už dávno mobily mít budou a ony místo doma budou žebrat ve škole u kamarádů, aby si mohly zahrát nebo se na něco podívat, co už všichni dávno znají a sdílejí :D jste mimo realitu a když budete dítěti klást překážky, bude si hledat cesty.

  • 15. 12. 2017 12:49

    SB (neregistrovaný)

    ghost:

    Využitelnost a zneužitelnost telefonu má být přece součástí výchovy. U vás tomu tak není?

  • 17. 12. 2017 4:28

    bez přezdívky

    Nazor ucitele: velmi casty vyjev o prestavkach je ten, ze vedle sebe ve skole sedi dlouha rada studentu a koukaji na sve placky. Studenti neumi mezi sebou komunikovat a resit problemy, protoze se spolu nebavi (nazivo). Socialni dovednosti zaku jdou naprosto do kytek - to neni nejaka predstava, ale holy fakt a kdo ma oci to vidi. Ve vyuce si pravidla nepouzivani mobilu kazdy ucitel pohlida - v tom problem nevidim... Btw videl jsem porad pojednavajici o zavislosti na mobilech. Studie stavi zavislost na mobilech na roven k tvrdym drogam a gamblingu. Zaznela tam otazka cituji: "chceme, aby nase deti meli volne pristup k heroinu ?"
    https://www.youtube.com/watch?v=sL8AsaEJDdo
    MS