No a nebylo by lepší mít školy, které prostě akceptují realitu a budou brát mobily jako běžnou součást prostředí a přizpůsobí k tomu výuku?
Jako, trochu se mi toto téma spojilo s včerejší uřvaným dílem A DOST o tom, že v trolejích je elektřina a že některé její účinky nejsou zrovna příjemné (obzvláště pokud se bavíme o energiích nutných k rozjezdu vlaků).
Tak si říkám, jestli by nebylo lepší, místo o něco větších varovných cedulek (jak navrhuje Tuna), kdyby ti lidi věděli, že jednak na kolejiště se neleze (na to je i zákon), ale taky, že v trolejích je prostě elektřina a jaké má účinky. Už si přesně nepamatuju, ve které třídě to bylo, ale za nás na ZŠ byly ještě Van de Graaffovi generátory a jasně bylo předvedeno, že elektřina fakt nemusí procházet jen vodičem, ale bez problémů přeskočí i na vzdálenost centimetrů. Což je pro 40 letého Tunu v roce 2017 totální novinka.
Přičemž, pokud by náhodou škola nechtěla riskovat pokusy, tak existuje cosi, co se jmenuje video a hromada experimentů se dá ukázat na videu a to včetně výbojů na x metrů. A klidně si to mohou přehrát i na tom mobilu.
Ale realita běžného Česka je někde jinde.
No to nepochybně. Akorát nějak nevidím snahu s tím cokoliv dělat. Jen se to prostě konstatuje. A vzhledem k tomu, jak se všechny strany před volbami postavily proti zvýšení peněz do školství (přitom šlo o pakatel), tak ani za další 4 roky se to nezlepší. Zřejmě to tak společnost chce.
Nicméně tohle téma je moc velké, asi tak na samostatný obří článek (který rozhodně nehodlám psát :-)).
Jo, jako vždy ;-)
Tunu je třeba brát s rezervou.
To je jasné, ten je tady jen pro srandu. Aby to nevyznělo, že jsem bezcitné hovado, tak ta kampaň mě přijde celkem dobrá a lze zhlédnout dobrý rozhovor na DVTV.
Otázka je, co míníš tou "společností". Ne každý je "vypitý hovado", který nechce dát učitelům víc, když přece "sedí celej den na pr*eli a maj 2 měsíce volna, zatímco já musím hákovat od 7 do 15 vo*e py*o ku*va!"... V kontextu toho, kolik ročně sežerou dotace solárníkům, je to opravdu pakatel, přitom podfinancováváním školství si tenhle stát podkopává svou budoucnost už dlouhé desítky let. Hergot proč já se vlastně rozčiluju? :-)
Otázka je, co míníš tou "společností".
Tou společností myslím tu společnost, která si zvolila takové představitele, kteří dokonce před volbami (a to už je asi pro mě vrchol - před volbami každá strana rozdává na rozpočet nehledě) odmítli jakékoliv navýšení peněz do školství. A na platy učitelů zejména.
A to se ještě někteří představitelé neštítili navrhovat taková "řešení", jako spojování tříd apod.
Chápu, že ne všichni jsou vypitý hovada, ale je nás kritická menšina.
V kontextu toho, kolik ročně sežerou dotace solárníkům, je to opravdu pakatel, přitom podfinancováváním školství si tenhle stát podkopává svou budoucnost už dlouhé desítky let.
No přesně. Ty 2 mld. co chtěli, jsou skutečně jen zcela zanedbatelné drobné ve srovnání se všema průserama, co se tady za poslední roky spáchaly. A solární tunel je jen jedním z nich. I když jeden z největších.
Ale co, zatímco se na stávajících VŠ dělá světově špičkový výzkum a v Liberci a Olomouci se odehrávaly podstatné objevy (nano částice, kvantová kryptografie), tak se naši politici předháněli v tom, kdo nabídne lepší podmínky skladu Amazonu. Jo jo, víc skladníků tato země potřebuje.
Hergot proč já se vlastně rozčiluju? :-)
Protože pokud se nerozčílíš sám, nikdo to za tebe neudělá :-D
"No a nebylo by lepší mít školy, které prostě akceptují realitu a budou brát mobily jako běžnou součást prostředí a přizpůsobí k tomu výuku?"
Ne, nebylo, protože mobily mají jednoznačně negativní vliv na intelektové schopnosti zvláště ve školním věku a tedy způsobují daleko horší kvalitu výuky.
Dokonce to platí i o užívání mobilů _mimo_ školu, i to se projevuje zhoršenou schopností se něčemu naučit.
@j
Nebylo. Můžeš totiž děti do 3 let nechat chcát rodičům do plenek (stát ušetří) a pak jim hned zavčas nařídit povinou docházku hned jak začnou vnímat. Pouštět ČT a pohádku o příliš bílé pincezně , nebo na "Dčku" o migrantech z venuše které tam utlačují nevhodným politickým režimem ....
"jj, televize ma taky spatnej vliv"
Přesně tak. Existuje dlouhodobá studie z jednoho města na Novém Zélandu, která po dobu cca 40. let studovala vývoj jednoho konkrétního ročníku. Ta jasně ukázala, že existuje závislost (nepřímá úměra) mezi průměrnou dobou, kterou strávili děti ve věku 5 let před televizní obrazovkou denně a dosaženým vzděláním. (A pro rýpali, ta studie měřila mimo jiné i inteligenci, a i když se vliv inteligence vyloučí, pořád nepřímá úměra zůstává, z čehož plyne, že konzum televize v dětství snižuje pravděpodobnost dosažení vyššího vzdělání v dospělosti...).
"A co teprve rodice, nejlepsi by bylo deti odebrat hned v porodnici a spravne soudruzsky je vychovat."
Naopak, rodiče jsou pro výchovu minimální v prvníh dvou letech naprosto nepostradatelní.