Vlákno názorů k článku Francie zakáže mobily ve školách, řešení je to ale nedomyšlené od bflmpßwẓ - Konečně někdo, kdo má aspoň kousek rozumu! To, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 12. 2017 7:50

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    Konečně někdo, kdo má aspoň kousek rozumu!

    To, že mobily (smartfouny) mají negativní vliv na rozvoj intelektových schopností ve školním je dávno vědecky prokázáno. V Anglii byla např. provedena studie na školách, které tuším mezi lety 2005 a 2010 zavedli ve škole zákaz mobilů, a byl prokázán jednoznačně pozitivní vliv zákazu mobilů na průměrný prospěch žáka.

    Je vidět, že Francouzům není budoucnost dalších generací jedno, dělají jedině správně.

  • 15. 12. 2017 11:54

    NN (neregistrovaný)

    To by ma zaujímalo ako mobil v školskej taške decka zníži jeho prospech. Metodika jak prasa. Ide o to, nepoužívať ho na hodine, mať vypnuté zvonenie a mať ho niekde v taške, kľudne aj vypnutý ale mať možnosť v prípade potreby a samozrejme mimo vyučovania ho použiť. Predsa tu nikto nechce aby decká mohli telefonovať cez vyučovanie, ty demagóg. Ako teda mobil s vypnutým zvonením odložený v taške ovplyvní pozornosť decka pri vyučovaní? Prečo mi nemôže decko cez prestávku napísať správu, že písomka dopadla OK? Čo je na tom také zlé? Potom zakážeme aj smart hodinky? Žiadnym zákazom si pozornosť dieťaťa nevynútiš. Chyba je inde.

  • 15. 12. 2017 15:12

    bflmpßwẓ (neregistrovaný)

    Problém je, že mobil v tašce dlouho nezůstane, ale jde velmi rychle pod lavici.

    A mimochodem, jsou výzkumy, které prokazují, že i mobil ležící např. na stole snižuje míru koncentrace jeho majitele..

    "Prečo mi nemôže decko cez prestávku napísať správu, že písomka dopadla OK?"

    A proč ti to nemůže říct až doma?

    "Potom zakážeme aj smart hodinky?"

    Ano. Dětem je třeba všechny "smart" debility zakázat, jinak z nich budou debilové.

    "Žiadnym zákazom si pozornosť dieťaťa nevynútiš."

    Zákazem se eliminují věci, které prokazatelně dítěti škodí. Stejně tak, jako má alkoholik absolutní zákaz pít alkohol - a dokud ten zákaz dodržuje, tak to funguje...

  • 15. 12. 2017 18:16

    j (neregistrovaný)

    To jiste, a co teprve takovej casak pod lavici ... ten urcite koncentraci nesnizuje (nj, moh bych si rict o 100M na nejakou tu studii) ... chmm. A co teprve ... trebas takovej skobicak ... jo to trotlove jako ty a SB vlastne netusej co je, takze to (nastesti) nemuzou zakonem zakazat. Nebo trebas ... takovej krajon, celkem solidni flusacka ...

    Ja bych naridil, ze decka pri prichodu do skoly budou proste svazany do kozelce a privazany k lavici. Pak zcela zarucene budou zcela soustredeny na vyuku.

  • 16. 12. 2017 17:53

    BLEK. (neregistrovaný)

    Ten problém je právě v tom průměrování při vyhodnocování. Vem si případ, když dáš dětem test z matematiky, vyhodnotíš to, zprůměruješ a na základě průměru určíš, jak dobře škola naučí děti matematiku. Problém s touto metodou je, že třeba 90% dětí se tou matematikou nikdy živit nebude, a tak je jedno, co se ve škole z matematiky naučí a co ne. Třeba řidič kamionu potřebuje matematiku na to, aby si spočítal, kdy kam dojede a kolik spotřebuje paliva, nic složitějšího z matematiky už nepoužije.

    Správně bys měl vzít pouze lidi, kteří reálně matematiku v zaměstnání používají a u nich měřit, co je škola naučila a co ne.

    Kdybys vzal špičkové matematiky a zjišťoval, kde se naučili matematiku, možná bys zjistil, že se to naučili sami, čtením právě na těch mobilech, tabletech a počítačích.

    Třeba já jsem do školy nosil programovatelnou kalkulačku a programoval jsem si ji tam (mobily tehdy ještě nebily) - myslíš si, že by ze mě byl lepší programátor, kdyby mi nošení programovatelné kalkulačky do školy bylo zakázáno?