... "zvyšujete si skilly různými boji s nepřátelskými booty" ...
jojo, zrovinka dneska ke mě byl boot mojí workstation velmi nepřátelský, naběhly mi wokna místo linuxu :-)
btw, co takhle se míň soustředit na stahování a instalaci (urmpi freedroidrpg, emerge freedroidrpg ... v čem je problém?) a raději víc napsat o hře? čím ten svět zachráním? až vymlátím všechny nepřátelské potvory nebo musím splnit nějaký úkol? kolik těch potvor je, obnovují se, jak jsou "hustý"? užiju si spoustu akce nebo budu jenom běhat sem a tam a případně "kosit", budu muset přemýšlet, hodně, málo...? i ten úvod do příběhu se mi zdá nějaký zmatený ... :-(
Nepovídej a na tohle jsi přišel jak že jsem je sosnul z ofika webu výrobce hry a tady je použil ? (možná že tam jsou podobné - nevím zas tak detailně jsem si je neprohlížel ale v jednom máte pravdu screeny jsem típnul skutečně během první čtvrthodinky nicméně hru jsem dohrál - a to že neodhaluji kompletní zápletku jak to někteří autoři dělají a snažím se jen naznačit někomu vyhovuje a někomu zase ne ...))))
Nepovedlo. Silně nepovedlo. :-(
FDRPG jsem kdysi zkoušel, bohužel za neustálých problémů s ovladači od nVidie to moc nešlo. Ale i za těch pár minut hraní než se to kouslo, jsem toho o hře věděl významně víc, než je v článku. A přesto mi to nestačilo k tomu, abych si tipnul, jestli mě to bude bavit nebo ne. Možná Vám stačí, že je hlavním hrdinou tučňák, a je Vám jedno, co se vlastně ve hře děje. Mě to jedno není, zajímá mě, jestli budu jen bezduše mlátit nebo muset přemýšlet nebo třeba obojí ...
Prozrazení dějové linie, někdy dokonce i pointy, hratelnost dobré hry nijak nesnižuje. Kdybyste recenzoval Tetris, považoval byste za nejvyšší prioritu utajit čtenáři, že principem hry je skládat padající kostičky a schovával byste se za to, že Tetris je logická hra, a to na vysvětlení stačí (napsal jste přece, že FreeDroidRPG je RPG, ó jak výstižné ...)?
Jestli mi stále nerozumíte, otevřete si někdy například časopis Score ...
Vážený pane,sám jste se ihned na začátku zmínil o vašich problémech s ovladači...) Z toho usuzuji že nejste asi tak velký hráč ... - ten by měl tyto věci na 1 místě a v pořádku...))) Za další chtěl bych vás vyvést z omylu - rozhodně mi jde o to co se ve hře děje (pokud vám něco říká RPG tak je většině lidí jasné o co tu půjde - vždy se jedná o nějaké to promluvení s osobami,sbírání rozličných předmětů,jejich prodej,zvyšování skilu atd...))) Já osobně nemám rád recenze typu vámi zmíněný časopis a jemu podobné - ne že by to nebylo po slohové stránce v pořádku ale vysvětlovat hráči př: v Tomb Raider (ted ji mám před sebou) barvu baráků,rozmístění stromů na ulici a nebo tam snad přidat i kousek přeloženého návodu - no promintě ale takhle psát k vaší nespokojenosti nebudu :(
ad ovladače - především nejsem tak velký programátor a hacker, abych byl schopen opravit v nich chyby - ano, našel jsem jistou kombinaci verzí jádra, XFree a ovladačů, která mi chodila (s vypnutou podporou AGP), ale bohužel to bylo jádro 2.4.22 a já dávám přednost řadě 2.6 ... navíc NEpodpora 3D v Linuxu není z pařanského hlediska až tak velká ztráta - spousta krásných her 3D nepotřebuje, spousta běhá v dosboxu či jiných emulátorech, no a do woken lze nabootovat též (i když tam mě s novými DirectX začla grafika zlobit taky :-( )
ad RPG - viz příměr s Tetrisem - ano, charakteristika RPG dává jistou rámcovou představu, ale nedostatečnou ... Dungeon Master je RPG, Daggerfall je RPG, Diablo je RPG, Little Big Adventure obsahuje prvky RPG, Elite (VegaStrike) je RPG, atd. - všechny tyto hry se od sebe navzájem dosti významně liší, ačkoliv spadají do stejné kategorie RPG (s vyjímkou LBA, ale i tam se děje "nějaké to promluvení s osobami,sbírání rozličných předmětů,jejich prodej,zvyšování skilu atd...")
ad Score - přiznávám, že jsem jej naposledy četl už hodně dávno, střelil jsem to od boku aniž bych ověřoval současnou úroveň recenzí ... uvedl jsem to v rekaci na výrok na jiném místě diskuse: "...někomu vyhovuje a někomu zase ne" - Score se (jakožto komerční záležitost) snaží podmanit většinovému vkusu, čili pokud chcete někoho lákat na linuxové hry, neškodí se jím trošku inspirovat, abyste ten článek nepsal jen pro sebe a pár milovníků tučňáků - zdaleka nejde o _mojí osobní_ nespokojenost (ostatně FDRPG znám, nemusel jsem to ani číst, že ... ale doufal jsem, že se dozvím něco jiného, než po párminutovém spuštění - přijde mi, že pro člověka sedícího na pevném připojení je ztráta času spojená s instalací a zkusmém spuštění srovnatelná se ztrátou času na přečtení recenze, přičemž recenze mu nedá prachnic navíc a ještě ho nabádá k obejití balíčkovacího systému :-/ )
ad Score podruhé - říkám "trošku inspirovat", číst návod místo recenze samozřejmě nechci, od čtenářů Roota lze asi očekávat průměrně vyšší schopnost přijít si na řešení, nežli od čtenářů Score - ale opět, proč je poslední část věnována ovládání? tak je to recenze nebo návod nebo "vata" spíchnutá horkou jehlou?
p.s. odpověď "tak si to napište sám" neberu - snažím se pouze vnést jiný pohled, aby to příště dopadlo lépe - jinak jsem rád, že seriál vůbec pokračuje ...