Bude prosím někde k dispozici záznam, pro ty co se nemohly dostavit? Dík.
Jinak k těm "bublinám". Já se ani nijak moc nebojím her na malé zařízení jako jsou mobily a podobně, protože vývoj těchto zařízení jde mílovými kroky dopředu. Už dneska je možno na některé telefony nainstalovat některé linuxové distribuce, je s mírně opraveným jádrem. Jak jsou na tom ostatní os, to nevím, ale začíná být jasné, že ti kteří kdysi předpovídali mobilním zařízením budoucnost "PC do kapsy" měli asi pravdu. Tak nějak tajně doufám, že za pár let už bude jedno jestli programuji pro nějaký "chytrý telefon", nebo PC-čko (FreeRuner, přenosný HDD a malou klávesnici, hmmm... není to vůbec špatná představa... ) :)
Spíš mě iritují herní konzole (Xbox, PlayStation), na které se poslední roky čím dál víc obracejí oči firem zabývajícími se vývojem her a konsole se taky v tomto svádí čím dál tvrdší souboj s klasickými počítači. Nevím, nedívám se na konsole zrovna se zalíbením... :-(
osobne to vidim tak ze konzole budu velkym bojiskom pre velke firmy a AAA tituly , urcite sa tam budu tlacit aj mensie a indie vyvojari
na pc to skor vypada na firmy ktore svoje sance budu chciet zvysit a vedia ze na PC najdu urcite zakaznikov , a ostane to rodisko indie a causual hier
ale urcite aj vacsie firmy obcas budu po PC pokukovat a neake tie VELKE HITY vypustia aj na PC
ale ten mobilny svet ... tam sa to este len vyvyja a bude to asi stret tychto dvoj (ci troch) svetov , s kazdou dalsiou generaciou mobilnych zariadeni sa ich vykon skoro strojnasobuje
takze ako na novy potencialny trch kde si mozu urobit dobre meno a zacat na zelenj luke , tam budu mierit asi vsetci
Z konzolí se postupně stane otevřená platforma. Už teď se plánuje provázání nového Xboxu s Windows 8. Dle mého názoru je budoucnost hraní v Cloudu. Bylo by super mít jeden účet a hrát v browseru, mobilu nebo televizi. Další generace konzolí (bude pravděpodobně oznámena v roce 2012, minimálně u Microsoftu) bude mít k této vizi pravděpodobně už lehce nakročeno a bůh ví, jestli po ní bude ještě nějaká další generace následovat.
Konzole v současné době nemohou nabídnout špičkový výkon jako nadupané herní PC, ale snaží se zprostředkovat hráči netradiční zážitek z hraní. Jako příklad lze uvézt Kinect nebo další pohybové joysticky. :-)
Na kapesní konzole je dokonce pirátství větší než na PC. Důvod proč je u klasických konzolí nižší pirátství je nutnost zásahu do hardwaru, což poruší podmínky výrobce a vy tak přijdete o záruku. Na Xbox 360 pirátství kvete jen o trochu méně než na PC, stačí se kouknout na torrenty. Co se týče PS3, tak tu zachránila blue-ray mechanika a kvalitní ochrana (nemluvím o jejich síti). Na Wii se také piráti, ale jelikož je cílené na méně technologicky gramotné uživatele, tak se tolik nepálí. :-)
Nemyslel jsem to tak zle. Sám jsem toho na PC nakradl... ale od té doby, co mám konzoli už hry jen kupuji. Mám jich zhruba deset (3 roky).
Kdybych vyvíjel hry, tak to bude pro konzole.
PC mám rád, ale mít konzoli, na které jdou všechny hry hezky a bez instalace má své kouzlo...
Koupím, strčím do xboxu, hraju. Žádné nastavování. Žádné pochybnosti nad hardwarem.
souboj konzole vs pc neni uz vubec na poradu dne,ten probehl uz pred par lety a PC jej prohralo. dnes uz neni vyjimkou ze spousta AAA titulu se pro PC vubec nedela,pripade se dela port na posledni chvili s konzolovym UI,beze zmen....jako byvaly herni vyvojar (Mafie 1,II) jsem zazil obdobi kdy ten boj probihal,dnes uz jsou jen nasledky,ktere ale i pro PC maji par pozitiv,treba jako zpomaleni technologickeho sprintu,i na starsim hw si zahrajeme aktualni hry, protoze jsou vyvijeny podle nemenych konzolovych standardu atd....
je fakt peklo vyvijet na roznoroda PC,i na Windowsech kde aspon to prostredi je pomerne jednotne,uz vubec je nerealne delat neco velkeho na roztristeny Linux s desitkami distribuci a moznosti...i kdyby tam byl realny trh a zisk.konzole jsou v tomto zlate...
Mohu prosím, vědět v čem spočívá z hlediska vývoje HERNÍCH aplikací ta tak často omílaná roztříštěnost? Ano určité nekompatibility a třecí hrany tu jsou (mime-typy, instalační systémy, formáty konfigurací, verze knihoven, GUI prostředí, atpd...) ale žádná z nich mi prostě nepřijde až tak tak moc závažná, aby natolik omezovala, nebo dokonce znemožňovala zrovna vývoj her pod Linuxem. Sice jsem vytvořil jen pár trapných hříček sobě, nebo známým pro radost, nemohu se měřit ani s tvůrci např. takové Aquarie, natož s vývojáři her typu Mafia (to už vůbec ne), ale i přesto mohu trochu posuzovat. A právě proto by mě to moc zajímalo.
A zrovna projekty Indie, ID Sftware, Frictional Games, atpd mě přesvědčují o tom, že to až tak horký problém jak je často říkáno asi nebude....
v cem? ono uplne staci nVidia vs ATI. cast kodu jede na jedne platforme podstatne lip nez na druhe,cast naopak,cast nekde nejede vubec. i ruzne generace karet maji uplne jine chovani.procesory,tam je relativni klid.pak tu mame drivery, neni mozne kdzkouset ani 10% kombinaci.uplne bezne byly v testovaci fazi reporty ze nna nejakem pc je to pomaly,nekde to blbne,nekde nenabehne vubec.co pak my s tim?ono se zda ze hry jdou vzdy na trh nendodelane a padaji,ale kdyz troufam si tvrdit ze 75% padu byba mimo herni kod samotny...konzole tohle netrapi,tam jediny co se resi jsou varianty s ruznym mnozstvim pameti.jede to u me,pojede to vsem