Skoda ze to nebylo v clanku dostatecne zdurazneno. OpenGL je napsano na zaklade server - client architektury. V praxi to znamena to, ze klientsky program muze posilat prikazy na zobrazeni nejakeho zakladniho geometrickeho objektu do graficke karty pres "uzke" hrdlo agp velmi rychle a s malym mnozstvim dat a tomuto prikazu pak rozumi graficka karta ktera ma hw naimplementovane tyto objekty.
Vysledkem je, ze to muze byt skutecne velmi rychle a snadno prenositelne.
Glut umoznuje i omezenou moznost nejen graficky objektu ale i jednoduchych widgetu.
Z hlediska programovani je fakt jedno jestli pozuijete Fortran nebo C, vyslo me to uplne nastejno. Dalsi jazyky jsem nezkousel, ale nepredpokladam, ze by doslo k zasadnejsi zmene.
Glut me fungoval i proti mesa knihovne, kdyby nahodou nekdo nemel OpenGL kartu a chtel si zkouset. Jeste tehdy na S3Virge, ale pomaluuuuu. Pro vaznejsi zajemce Nvidia funguje velmi spolehlive.
Ono se v OpenGL da dokonce pouzit nefalsovane "client-server" architektury. Funguje to tak, ze na klientovi (coz muze byt samostatny pocitac) bezi GUI a na serveru napriklad slozita vizualizace. Pouze je potreba rozsireni X klienta. Timto zpusobem se napriklad da pripojit na vykonny pocitac SGI a hrat si s grafikou i na relativne slabem PC.
Toto je vsak serie clanku o GLUTu, pokud bude zajem, muzu taky napsat neco o OpenGL.